Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 191 van 252 EersteEerste ... 91141181189190191192193201241 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.901 t/m 1.910 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
    Dat ziet er verdomd netjes uit! kom op: samples!
    Het zijn 3 eindbakken en 3 eq's daar gaat weinig geluid uit komen zonder pre-amp.

@DML je rekje beviel niet aangezien de Boss alweer te koop staat?
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JTB Bekijk bericht
    @DML je rekje beviel niet aangezien de Boss alweer te koop staat?
    Klopt, heb nu een klein tourtje vrij intensief met het rekje gespeeld en een paar dagen later een optreden gedaan met mijn vertrouwde Mesa......... 1 + 1 = 2.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Hopelijk mag dit rackje er ook bij. Het is vrij oude apparatuur, maar het werkt gelukkig nog wel allemaal.
    Ik heb dit rackje helemaal gedemonteerd, schoongemaakt en daarna opnieuw bekabeld.

Foto's voor de behandeling heb ik niet meer (maar die wil je ook niet zien).

'FOTO's'

Het is trouwens mijn eerste keer dat ik een rack heb bekabeld
    Waar komen de speaker uitgangen van de versterkers op uit? Toch niet op de XLR-out's van het connectorpanel?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Waar komen de speaker uitgangen van de versterkers op uit? Toch niet op de XLR-out's van het connectorpanel?
    Jawel, uit de versterkers komt er speakerdraad en die gaat naar de XLR connecters (uit). Daarna gaan ze met een xlr->speakon naar een monitor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Hier is het plan voor m'n nieuwe rack setup:
    Mooi gerout zo met de twee loopers!

Wat gaat er vast bekabeld worden, maw wat moet je met op/afbouwen nog wel doen? Ik kan me best voorstellen dat je 'op de klus' nogal snel een in/outputje verwisselt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Jawel, uit de versterkers komt er speakerdraad en die gaat naar de XLR connecters (uit). Daarna gaan ze met een xlr->speakon naar een monitor.
    XLR-connectors zijn daar eigenlijk niet voor bedoeld. Als je een speakersignaal met een te hoog vermogen door de XLR stuurt kunnen er vervelende dingen gebeuren. De connectors zijn daar namelijk niet op berekend.
    Als ik jou was zou ik gewoon speakon-connectors gaan gebruiken, dat is een stuk veiliger. Non-powered speakers hebben niet voor niets speakon of ep5-connectoren.
    Laatst gewijzigd door skanky; 21 augustus 2010 om 13:26

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Mooi gerout zo met de twee loopers!

Wat gaat er vast bekabeld worden, maw wat moet je met op/afbouwen nog wel doen? Ik kan me best voorstellen dat je 'op de klus' nogal snel een in/outputje verwisselt.
    De G-System rack en de MIDI TB Looper rack staan los van elkaar, maar dat is alleen maar handig. De TimeLine en M9 gaan boven op de rack(s) staan en de JamMan Stereo gaat naast de G-System floor controller op de grond staan, dat is het enige wat ik nog op de grond wil hebben. Het valt dus opzich best wel mee.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    XLR-connectors zijn daar eigenlijk niet voor bedoeld. Als je een speakersignaal met een te hoog vermogen door de XLR stuurt kunnen er vervelende dingen gebeuren. De connectors zijn daar namelijk niet op berekend.
    Als ik jou was zou ik gewoon speakon-connectors gaan gebruiken, dat is een stuk veiliger. Non-powered speakers hebben niet voor niets speakon of ep5-connectoren.
    Ik heb het ook altijd raar gevonden, het rack is zo gemaakt (door een professioneel audiobedrijf). De complete setup is volgensmij al rond de 10/15 jaar oud.

Senior Member

Standaard

Misschien is het de heavy-users ontgaan, maar ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe preamp: de ENGL E570 oftewel de Special Edition Preamp! Zie hier:

De ideale preamp is er nu eindelijk, dus dat gaat voorlopig niet veranderen.
    Zoals jullie kunnen zien heb ik nu 4 lege slots. Ik zou de Powerconditioner naar het onderste en de G-Major naar het bovenste rack kunnen verplaatsen, maar ik sta open voor andere suggesties. Zijn er must haves die in mijn rack ontbreken?

Senior Member

Standaard

Kleinere rack cases nemen? Zodat je minder hoeft te sjouwen?
    Volgens mij kun je zelfs 1 rack case dumpen?
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 22 augustus 2010 om 17:25
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten