Gewoon te gek voor woorden dit soort gezeik. Kwaad worden heeft sowieso nooit enig nut. Als de geluidman niet goed kan mixen, dan kan ie dat ook niet nadat er op hem gescholden is en als het wel een goede geluidsman is dan kan ie er waarschijnlijk niet meer van maken.

Schelden en kwaad worden roept alleen maar op dat een geluidsman gaat denken: 'flikker jij eens fijn op arogante draak' en hup, daar gaat je schuifje dicht. En terecht! Oprotten met die agressie!

Ik speel met veel verschillende geluidsbedrijven en de ene keer heb ik een fantastisch geluid, een andere keer wat minder. Zang op de monitor vrijwel nooit, omdat op de een of andere manier monitor mixers altijd een soort zaalmix proberen te maken en regelmatig niet begrijpen dat de achtergrondzangers zichzelf net zo goed moeten kunnen horen als de leadzanger om goed zuiver te kunnen zingen, maar goed... Ook al komt er stront uit mijn monitor, ik ga na afloop altijd even naar de geluidsmensen en crew om ze te bedanken. Ik ga er gewoon van uit dat ze naar beste kunnen hebben gewerkt. Een volgende keer heb je dan weer een goed contact en mensen die gewoon gemotiveerd zijn, er zin in hebben en hun best doen.

Met vriendelijkheid kom je veel verder en daarnaast ben je naar mijn idee zelf verantwoordelijk voor je eigen optreden. So what als de monitor het niet doet, deal with it! En wat dan nog als het licht uit valt. Improviseer er maar wat leuks van.... Shit happens.