Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 752

Threaded View

Senior Member

Standaard

Je kan altijd een donorgitaar scoren via marktplaats e.d..
    De rommelmarkten van nu zijn ook heel mooie plaatsen om iets te scoren.

Een element kun je vaak opnieuw wikkelen. Je neemt koperdraad en legt dat in was, waarna je het kan wikkelen.

Zoals ik het nu van je begrijp ga je een body maken en schroeft daarop standaard hardware en je schroeft daarop de nek.

Dat is een heel mooie manier om te starten. Misschien is een refret van de hals een mooi project hierbij.

Met aluminium folie kun je de holtes beplakken in de body. Dit zorgt voor een goede afscherming. En scheelt je heel veel brom.
    Er is ook buigbaar koper in de handel met een plaklaag. Dat is wel wat duurder. Plak ook wat van de aluminium folie onderaan de slagplaat als je
    een tele of strat soort gitaar zou maken. De folie kun je verbinden met de min van de jack aansluiting. Daarmee creeer je een aardeverbinding met het geaarde chassis van je gitaarversterker en dat voorkomt brom en een "vals aardecircuit".
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 23 juli 2010 om 11:05
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten