Bij hele vieze gitaren schrik je je echt het lazarus als je met lauw water begint te poetsen. Wordt gore grauwe drap.... maar gewoon doekje schoonmaken en stug doorgaan. dan idd polish en je weet niet wat je ziet. Poets ze!
Mooie gitaar! heeft wat weg van een explorer of heb ik dat mis?
Gibson, what else...?
klopt, maar afnemen is het beste, als je "droog" gaat poetsen, vooral bij nitro, krijg je allemaal fijne krasjes over de hele gitaar.
Bij "droog"wrijven werkt de rotzooi namelijk als een schuurpolish en dat wil ik juist niet.
een natt edoek met lauw water werkt het veiligste voor je gitaar.![]()
Dat nat poetsen spreek ik ook niet tegen hoor lees maar terug. Ik bedoel alleen dat door het vocht er een vieze film kan ontstaan waar je van kan schrikken. het kan er even flink ranzig gaan uitzien. Heel fijn voor dit soort klussen zijn microfiber doekjes. Deze laten nat (maar ook droog ) geen krasjes achter.
Ja af en toe vraag je je af wat ze allemaal over zo'n instument hebben heen gegooid... Het is wel cool om te zien als je door die eerste bagger heen bent wat er onder vandaan komt... heel voorzichtig niet te hard wrijven en het doekje steeds schoon spoelen. De kunst is vooral het vuil op te lossen met water en af te nemen in plaats van keihard te gaan zitten polijsten/schuren. Vooral gore rook aanslag is heel vies.
Je hoort wel eens dat mensen met Pedge oid aan de gang gaan... dan krijg ik even een kleine hart verzakking..
Favorieten/bladwijzers