Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 112
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Gezien!

Voor de nieuwsgierigen onder jullie: ik heb Geert gevraagd die ik de gitaar het beste schoon kan maken en dat blijkt gewoon met warm water het beste te gaan!

En wat een overwegend positieve reacties! Ik had eigenlijk wel een 50/50 gedrocht/beauty verwacht!
    NEEEE ik had gemaild LAUW water!! (en een doekje) om de ergste smurrie eraf te halen en dan een fijne polish

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    NEEEE ik had gemaild LAUW water!! (en een doekje) om de ergste smurrie eraf te halen en dan een fijne polish
    Hmmm, goed gelezen, goed onthouden maar verkeerd getypt...

Senior Member

Standaard

Bij hele vieze gitaren schrik je je echt het lazarus als je met lauw water begint te poetsen. Wordt gore grauwe drap.... maar gewoon doekje schoonmaken en stug doorgaan. dan idd polish en je weet niet wat je ziet. Poets ze!

Senior Member

Standaard

Mooie gitaar! heeft wat weg van een explorer of heb ik dat mis?
    Gibson, what else...?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Bij hele vieze gitaren schrik je je echt het lazarus als je met lauw water begint te poetsen. Wordt gore grauwe drap.... maar gewoon doekje schoonmaken en stug doorgaan. dan idd polish en je weet niet wat je ziet. Poets ze!
    klopt, maar afnemen is het beste, als je "droog" gaat poetsen, vooral bij nitro, krijg je allemaal fijne krasjes over de hele gitaar.

Bij "droog"wrijven werkt de rotzooi namelijk als een schuurpolish en dat wil ik juist niet.

een natt edoek met lauw water werkt het veiligste voor je gitaar.

Standaard

Niceeeee . Erg mooi ding!

En godverdomme wat is dit kutforum toch weer traag .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Niceeeee . Erg mooi ding!

En godverdomme wat is dit kutforum toch weer traag .
    Yep zal wel druk zijn

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    klopt, maar afnemen is het beste, als je "droog" gaat poetsen, vooral bij nitro, krijg je allemaal fijne krasjes over de hele gitaar.

Bij "droog"wrijven werkt de rotzooi namelijk als een schuurpolish en dat wil ik juist niet.

een natt edoek met lauw water werkt het veiligste voor je gitaar.
    Dat nat poetsen spreek ik ook niet tegen hoor lees maar terug. Ik bedoel alleen dat door het vocht er een vieze film kan ontstaan waar je van kan schrikken. het kan er even flink ranzig gaan uitzien. Heel fijn voor dit soort klussen zijn microfiber doekjes. Deze laten nat (maar ook droog ) geen krasjes achter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Dat nat poetsen spreek ik ook niet tegen hoor lees maar terug. Ik bedoel alleen dat door het vocht er een vieze film kan ontstaan waar je van kan schrikken. het kan er even flink ranzig gaan uitzien. Heel fijn voor dit soort klussen zijn microfiber doekjes. Deze laten nat (maar ook droog ) geen krasjes achter.
    Ach ieder zijn manier, zolang het maar niet krast

Ik heb wel eens gehad dat bij het schoonmaken ik echt dacht dat ik andersmans kots aan het verwijderen was.
    Mijn vriendin heeft mij weleens erg bedenkelijk aangekeken met vieze gitaren

Senior Member

Standaard

Ja af en toe vraag je je af wat ze allemaal over zo'n instument hebben heen gegooid... Het is wel cool om te zien als je door die eerste bagger heen bent wat er onder vandaan komt... heel voorzichtig niet te hard wrijven en het doekje steeds schoon spoelen. De kunst is vooral het vuil op te lossen met water en af te nemen in plaats van keihard te gaan zitten polijsten/schuren. Vooral gore rook aanslag is heel vies.

Je hoort wel eens dat mensen met Pedge oid aan de gang gaan... dan krijg ik even een kleine hart verzakking..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten