Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 91 van 164 EersteEerste ... 41818990919293101141 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 901 t/m 910 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nou ik heb nog gegoogled maar tot nu toe alleen adressen in de VS gevonden, geen idee waarom niemand het importeert, ik zie wel dat de fabrikant (homestead) niet buiten de vs levert wat betekent dat een europese distributor via een lokale distrutor in de vs zou moeten werken wat het wellicht niet meer interessant maakt om het door te leveren ?
    Yep, same here. Ik vond ook alleen maar US adressen. Ook ebay leverde niks op. Dan toch liever bij Stewmac bestellen dan elders. Kan je gelijk nog een paar andere dingetjes meebestellen. En als ik het goed heb zijn hun postkosten terug naar beneden...
    Alvast bedankt voor de moeite!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    kijk uit hoor, je kunt met cellulose (of acryl) ook een flink aantal lagen per dag doen maar je loopt het risico dat de oplosmiddelen uit de eerste lagen nog niet volledig verdampt zijn en zich later door de nieuwe laklagen heen vreet (krijg je hele kleine bubbeltjes in je lak die niet weg te poetsen zijn)
    Klinkt logisch. Dus idd niet teveel lagen per dag (2 a 3), nog een dag of 2 langer tot de uiteindelijke laag en goed afstand houden met de spuitbus. Ik heb op het teststukje gezien dat dat niet alleen sneller werkt maar ook de kans op fouten verkleint.

Er zijn vast 1000 andere (en betere) manieren, maar dit werkt voor mij
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

purcies, de eerste gitaren die ik lakte dacht ik wel in 3 dagen af te hebben en hier bleek ik achteraf veel langer werk aan te hebben door dat de lak nog veel langer bleef reageren, 2 a 3 lagen is perfect (misschien dat 4 ook werkt maar waarom zou je het risiko lopen )
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard Polyurethaan over

Ik heb mijn maple hals gelakt met nitrocellulose halfmat van colorspray.
    Nu wil ik de decals erop gaan doen, en vervolgens een hoogglans op de voorkant van de headstock spuiten.. rest moet halfmat blijven..

Kan ik dit met polyurethaan doen? of gaat dat niet samen..

Wat de voornaamste reden is, is dat ik niet (door de verkleurende nitro) mijn decal randen goed te zien krijg. dus dacht spuiten we er polyurethaan overheen... Ov laat deze UV wel gewoon door.. alleen verkleurd deze zelf niet
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

Member

Standaard

Ik heb onlangs een Saga bouwpakket van een Les-paul model aangeschaft,
    Dit om rustig aan te beginnen met het zelf in elkaar zetten van gitaren, gezien ik hier nog totaal geen ervaring in heb.

Nu hierbij uiteraard de vraag of iemand mij wat wijzer kan maken over hoe deze een kleur te geven.
    Ik heb al aardig wat pagina's van deze topic gelezen maar... het is me nog niet helemaal duidelijk hoe of wat.

Dit is een voorbeeld van een gitaar met de kleur die ik wil gaan bereiken:

Hierbij dus nogmaals de vraag heeft iemand enig idee wat voor lak, schuurpapier etc ik het beste kan gaan gebruiken, overigens ben ik jammer genoeg niet in het bezit van een Airbrush/verfspuit set.

Vast Bedankt!
    11 - 09 Recording @ Jottem! Studio, 15 -10 @ Molfest Brutal Edition, Kompleks Heerhugowaard

Senior Member

Standaard

ziet er uit als een normale zwarte (mat)lak met een satin, zijde glans blankelak.
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

Senior Member

Standaard

yep, autolakspuitbussen bv van Motip: donkergrijs of mat zwart, daarna satijn blanke lak van zelfde merk.

Member

Standaard

@ Sebas & Barno,

Bedankt voor de tips,
    Gezien ik echt geen enkele ervaring heb met het spuiten ben ik nu nog even op wat proefstukjes hout aan het uitproberen.

Waarschijnlijk ga ik dit weekend beginnen met de gitaar zelf te spuiten.
    Zodra dit gedaan is zal ik ook even wat foto's van het proces plaatsen.
    11 - 09 Recording @ Jottem! Studio, 15 -10 @ Molfest Brutal Edition, Kompleks Heerhugowaard

Senior Member

Standaard

Hoe zit het eigenlijk met nitro cel. in combinatie met Alkydhars? kan dat? of moet ik echt opzoek gaan naar nitro blanke lak?
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met nitro cel. in combinatie met Alkydhars? kan dat? of moet ik echt opzoek gaan naar nitro blanke lak?
    Ik geloof dat alkyd wel over celulose lak kan maar niet andersom, heb ik ergens gelezen op dit forum volgens mij. Maar weet het niet zeker dus zou nog even fred afwachten
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten