Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 50 EersteEerste ... 334142434445 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 493
    Senior Member

Standaard

Hey mensen,

Ik wil graag mijn epiphone sg gaan upgraden.
    Eerst graag de pickups, nou lijken mij die GFS pickups heel interessant
    Alleen ben ik er nog niet over uit welke nou geschikt zijn voor mij.
    Wat ik zoek is de acdc sound. Dus een lekkere vieze gore overdrive voor in de bridge (mag best wel hot zijn) en de neck ja, iets geschikts

Iemand suggesties?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Standaard

ff ot

hoe kan je iets bestellen bij GFS als je niet in het bezit bent van een creditcard ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest Bekijk bericht
    ff ot

hoe kan je iets bestellen bij GFS als je niet in het bezit bent van een creditcard ?
    Paypal account aanmaken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MR. DYNAMITE Bekijk bericht
    Hey mensen,

Ik wil graag mijn epiphone sg gaan upgraden.
    Eerst graag de pickups, nou lijken mij die GFS pickups heel interessant
    Alleen ben ik er nog niet over uit welke nou geschikt zijn voor mij.
    Wat ik zoek is de acdc sound. Dus een lekkere vieze gore overdrive voor in de bridge (mag best wel hot zijn) en de neck ja, iets geschikts

Iemand suggesties?
    Ik heb zo het idee dat Classic Rock op een SG bijzonder goed gaat met P90's. Zou dat wat voor jou zijn ? Die humbucker sized P90's, de Mean90's, van GFS bevielen me enorm. Ik heb ze er wel uitgewisseld omdat ik ietsjes meer Hair Metal (met een Fat Pat, als ik me niet vergis) wou, maar ik ga hem toch niet wegdoen. Wie weet komt hij ooit nog eens terug. Je hebt ook de Dream90's die hotter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Senior Member

Standaard

Ja misschien wel, ik zat er zelf ook al over te denken.
    Alleen het feit dat angus zelf met humbuckers speelt doet me dan weer twijfelen.
    Kun jij een beetje een idee geven van het verschil tussen jou pickups? Toen je overstapte op die fat pat's, wat ervaarde je toen in verschil?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MR. DYNAMITE Bekijk bericht
    Ja misschien wel, ik zat er zelf ook al over te denken.
    Alleen het feit dat angus zelf met humbuckers speelt doet me dan weer twijfelen.
    Kun jij een beetje een idee geven van het verschil tussen jou pickups? Toen je overstapte op die fat pat's, wat ervaarde je toen in verschil?
    Ik kreeg een iets gelikter geluid. Moeilijk om te omschrijven, maar een P90 klinkt echt veel meer als een single coil dan als een humbucker (omdat hij er ook eentje is, natuurlijk). Ik had niet meer last van ruis dan met humbucker, maar dat had net zo goed wel kunnen zijn.

Nu heb ik een -aanzienlijk- hogere output en een dichtgesmeerder/gelikter geluid. Dat paste beter bij het eigties leadgeluid, maar ik mis de open klank en de akoesticiteit (wat een draak van een woord!) van de P90 wel. Clean was die mooi, maar met een randje vond ik hem vooral heel open blijven. En dat vond ik dan weer goed passen bij de open akkoorden die je vaak terugvindt bij Classic Rock en vooral bij AC/DC. Maar om een vetter geluid neer te zetten dan dat, of voor Hi-Gain dingen, is zo'n P90 dan weer niet erg aan te raden. Ik kreeg er maar moeilijk die vloeiende Vai-leads uit. Met die humbuckers is die toon er wel meer, nu de techniek nog .

Kortom: de P90 was clean erg akoestisch, van blues tot blues met grove korrel en classic rock. Hoger dan dat wordt moeilijker. De humbucker is nu clean duidelijk meer jazzy en vetrond, en gaat al vlug naar Van Halen, Bon Jovi en Judas Priest.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Standaard

Hej mensen,

Ik wil evt. mn Ibanez AXD 71 gaan upgraden en voor de veelzijdigheid zou ik een splitbare humbucker in de brugpositie hebben. Nu zag ik de GFS Big Mouth. Heeft hier iemand ervaring mee?

groeten!
    "keep the earth below my feet.
    From my sweat,
    My blood runs weak."
    - mumford and sons

Junior Member

Standaard

Teveel keuze hebben in goede pickups van GFS is ook niet overdreven handig moet ik zeggen! Voor een strat look a like ( 't is een oude Daytone ) had ik dit in gedachten:

Is een power rail ok voor de bridge als ik hiermee rock wil spelen ( en vaak ook iets verder dan dat.. ). Wat is best voor de neck? Een P90? Ik wil hier vooral clean spelen, en dan zoek ik een warm geluid ( maar niet dof ).

Senior Member

Standaard

Let wel even op, dat je de elementen ook daadwerkelijk kunt mixen.

Maar met dat in het achterhoofd heb ik de crunchy rails met push-pull switch genomen. Zodoende kan ik de humbuckers nog altijd naar single coil schakelen. Dan heb ik clean ineens een stuk strakker geluid!

Ik moet nog steeds een keer wat geluidsfragmentjes maken!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Let wel even op, dat je de elementen ook daadwerkelijk kunt mixen.

Maar met dat in het achterhoofd heb ik de crunchy rails met push-pull switch genomen. Zodoende kan ik de humbuckers nog altijd naar single coil schakelen. Dan heb ik clean ineens een stuk strakker geluid!

Ik moet nog steeds een keer wat geluidsfragmentjes maken!
    Ik heb ergens in het begin van deze topic gelezen dat voor strats een powerrail eerder aangeraden is. Dan kan ik even goed 2 powerrails installeren? Is de installatie van zo'n push-pull switch een extra moeilijkheid?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten