Zijn er hier nog mensen met een mening over de oude Gibson Dirty Fingers? (van voor ze er 'Dirty Fingers' op het element zelf zetten)
Ik heb er 1 geruild tegen een 498T en twijfel nu of hij in de brug van m'n LP Std gaat of in m'n SG Std...
Zijn er hier nog mensen met een mening over de oude Gibson Dirty Fingers? (van voor ze er 'Dirty Fingers' op het element zelf zetten)
Ik heb er 1 geruild tegen een 498T en twijfel nu of hij in de brug van m'n LP Std gaat of in m'n SG Std...
Zo! Ik hem 'm! Hij is ingebouwd in mijn Peavey HP Special EX. Ik heb er meteen een coiltap op laten zetten. Zowel als humbucker en als single coil klinkt hij echt GEWELDIG! Ik ben weer helemaal verliefd op mijn peaveytje. Hij is inderdaad gebouwd om complexere akkoorden met high gain alsnog duidelijk te laten klinken en dat doet hij goed, maar zelfs riffjes op alleen mijn lage E klinken een stuk strakker en meer gedefinieerd. Iedere mogelijk rommelige brei in het laag die deze gitaar (en mijn andere gitaren ook) ooit had, is nu weg!
Binnenkort maar ook een Liquifire voor in de nek bestellen. Die ook op de coil tap doen. Echt KICKASS SHIT! Ik ben er ERG blij mee!!!![]()
De crunchlab met coiltap is idd erg goed. Ik heb zelf mijn 500k push/pull weer uit mijn strat gehaald en vervangen door de standaard 250k pot. Zelfs met de 250k pot blijft hij echt onwijs strak en gedefinieerd. Mocht er ooit een andere gitaar bij komen dan vervang ik meteen de pickups voor een crunchlab en liquifier(helaas dat ik de liquifier niet kan inbouwen in m'n strat zonder te frezen)
Heb zelf een SD SH-2 Jazz in de nek en een SD SH-10 Full Shred in de brug van mijn ESP. Die is volledig van Mapple (zowel neck als body), de Jazz is echt lekker warm en romig en de Full Shred is van nature wat schel maar ik kan er toch wel dikke tone uit halen met de juiste amp. Eerst wilde ik de Full Shred weg doen maar ik ben er eigenlijk steeds meer gehecht aan geraakt. Je moet wat harder werken, maar hij kan echt wel erg vet klinken.
Gear
ESP Horizon NT
Aria Pro II RS-Wildcat
Epiphone Les Paul Special II TE KOOP!!!
----------------
Line 6 Spider II 30 TE KOOP!!!
----------------
Oorspronkelijk geplaatst door tomluijten
Ik heb alleen ervaring met de nieuwe in mijn Ibanez Iceman ter vervanging van een Dimarzio superdistortion (die de oorspronkelijke Ibanez V-2 ooit heeft vervangen) en dat bevalt erg goed. De Dimarzio had de neiging modderig te klinken vandaar dat ik op zoek was naar een vervanger.
De meningen zijn verdeeld over de gelijkenis tussen de oude en de nieuwe maar dit is mijn ervaring:
De DF in de Iceman heeft genoeg body maar is ook zeker fel en strak genoeg, een duidelijke verbetering tov de Super Distortion.
De Iceman is toch een flink stuk mahonie (wel bolt-on) maar klinkt zeker niet te donker of modderig.
De output is overigens wel erg hoog dus ik houd hem vrij laag onder de snaren.
De DF's zaten bij Gibson in allerlei gitaren, in 80ies V's en Explorers maar ook in de ES'en en RD's bijvoorbeeld, SG weet ik eigenlijk niet.
Ik zou eerst voor de LP gaan, het is zeker geen overkill in een wat zwaarder/donkerder klinkende gitaar.
Nou Tankman, hoe klinkt die Crunchlab? Da's voor mij ook een potentiele pup dus ik ben benieuwd. Kun je 'm nog ergens mee vergelijken?
Favorieten/bladwijzers