Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 77 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 762

Standaard

Prime kleine review. Kleine aanvulling:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Installatie is iets makkelijker aangezien je maar twee punten hoeft uit te lijnen en er wat ruimte is voor speling.
    Dat er ruimte is voor speling komt niet vanwege slechts punten, maar vanwege het feit dat de gaten zijn uitgevoerd als twee zogeheten sleufgaten. Op deze manier is het iets makkelijker de beamblocker te plaatsen, als de gaten voor de speakers niet precies goed zitten.

Senior Member

Standaard

Vet, ik ben overtuigd en ga er binnenkort ook een halen. Ik heb een ENGL PRO 212 cabinet, zou het heel veel toevoegen om er twee te halen? Of is eentje gewoon genoeg?

Standaard

Tja, één is al voldoende om voor jezelf de spreiding te verbeteren. Ik had er twee in m'n bogner, en er zit nu één in de Vernet. Daar komt een tweede bij, omdat:

* Ik mijn luisteraars niet wil teisteren met een eventueel vervelend hoog (strat speler hier)
    * Die tweede beamblocker anders toch in de weg ligt

Moderator

Music

Ziet er inderdaad een stuk kleiner uit, die dome van de Diffusor. Niet voor tobben dan hoor, als het minder werkt...
    Anyway, waarom het beter werkt bij een open back: ik weet het niet precies meer. Gewaardeerd forumlid piezo had daar een keer een prachtig betoog over gehouden met volledige natuurkundige uitleg maar dat heeft -ie destijds weer verwijderd. Er was toen wat weerstand tegen die veel te dure en onndige Beam Blocker Gitaarvolk...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Prime kleine review. Kleine aanvulling:

Dat er ruimte is voor speling komt niet vanwege slechts punten, maar vanwege het feit dat de gaten zijn uitgevoerd als twee zogeheten sleufgaten. Op deze manier is het iets makkelijker de beamblocker te plaatsen, als de gaten voor de speakers niet precies goed zitten.
    Ja klopt, dat bedoelde ik De Beam Diffusor heeft gewone, ronde gaatjes, met weinig speling dus, maar in mijn cab was het allemaal wel netjes uitgelijnd.

Senior Member

Standaard

Ik ben om. Ik zat al te twijfelen sinds Mitch erover begon. Beamblocker it is! Bedankt voor de review MjS!

Net als Liquid_Metal (en meerdere leden hier) ben ik er wel nog niet over uit of het er één of twee worden. Ik heb een AC30 2x12 combo (open back dus). Het gaat mij vooral om de verbeterde spreiding (tijdens repetitie en voor podiumgeluid) en evt. vermindering van de beam. Is de speaker nog goed te mic'en met Beam Blocker? Of is het beter/even-goed-maar-goedkoper om één Beam Blocker te installeren en de andere speaker te mic'en?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Ik ben om. Ik zat al te twijfelen sinds Mitch erover begon. Beamblocker it is! Bedankt voor de review MjS!

Net als Liquid_Metal (en meerdere leden hier) ben ik er wel nog niet over uit of het er één of twee worden. Ik heb een AC30 2x12 combo (open back dus). Het gaat mij vooral om de verbeterde spreiding (tijdens repetitie en voor podiumgeluid) en evt. vermindering van de beam. Is de speaker nog goed te mic'en met Beam Blocker? Of is het beter/even-goed-maar-goedkoper om één Beam Blocker te installeren en de andere speaker te mic'en?
    Tenzij je de mic precies in het midden mikt, maakt het weinig uit.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Tenzij je de mic precies in het midden mikt, maakt het weinig uit.
    mwah, ga eens met een goeie dichte koptelefoon op luisteren.
    zowat elke milimeter heb je een ander geluid.
    is echt wel heel anders dan voor een speaker zonder beamblocker.

Moderator

Music

In een open back 2x12 zou ik er gewoon 2 doen inderdaad tenzij je bijvoorbeeld de vaste podiumplaatsing hebt dat je amp uiterst rechts staat en jij iets naar links. Als je er dan alleen één voor de linker speaker hangt heb je er voldoende plezier voor en kan de rechter speaker worden uitgemic'ed waar je maar wil.
    De AC30 combo die wij gebruiken heeft er overigens twee. Mijn eigen 2x12 closed back cab (diagonale plaatsing speakers) heeft er één in de bovenste speaker.
    Bij het uitmic'en moet je overigens niet alleen erop letten dat ze 'm pal voor het (gedempte) midden zetten, maar ook dat ze 'm niet pal voor de spijlen van de Beamblocker zetten. Al zal dat in een studio belangrijker zijn dan op een podium, of bij de gemiddelde geluidsman die een SM57 laat bungelen aan een kabel, voor je speaker...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    mwah, ga eens met een goeie dichte koptelefoon op luisteren.
    zowat elke milimeter heb je een ander geluid.
    is echt wel heel anders dan voor een speaker zonder beamblocker.
    Hmm, moet ik morgen toch nog maar even grondig gaan testen. Vandaag even kort geprobeerd en hoorde geen noemenswaardige verschillen, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik daarvoor ook weinig geexperimenteerd had met mic plaatsing.

Op zich wel logisch dat het wat anders gaat klinken, waarschijnlijk wat meer hoog in de meeste posities omdat dat wat meer verspreid wordt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten