Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 88 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 873
    Senior Member

Standaard

heb nu verschillende modellen van Bill Lawrence en in mijn geval is dat een verslaving geworden.
    voor een setje quack monsters zou je de strat keystone set kunnen nemen.
    noisless de veelzijdige l280 en de wat vintager sound de l200.

l500 serie is niet alleen voor de scheur, BL werkt niet in Ohm maar in Henry's
    de l500 begint bij C, R, L ,XL. (heb zelf een R en een XL)
    waarbij de C de laagste H waarde heeft en voor de puristen van de cleane sound zoek je het in een setje lage H waarde

de oude, nieuwe L90 is een pracht humbucker met wat meer mid dan de L500.
    het H verhaal geldt ook daar (zelf een L90 XL)

en voor de prijs van goedkope japanse prut krijg je bijna praktisch Amerikaans handwerk waar de bouwer heel dicht bij de productie zit.

wel een waarschuwing, bij bestellen moet je geduld hebben, maar dat geduld word wel beloont

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    en voor de prijs van goedkope japanse prut krijg je bijna praktisch Amerikaans handwerk waar de bouwer heel dicht bij de productie zit.
    Japanners maken geen prut.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Japanners maken geen prut.
    kan natuurlijk ook zeggen Aziaten maken prut, en dan bedoelende al die pups die uit de goedkope squiers en consorten gehaald worden omdat ze 'blijkbaar' niet voldoen.

als je de werkomstandheden zou bekijken, de productie aantallen en dan de prijs.
    dan zijn de BL pups een koopje in vergelijk daarmee en zeker in vergelijk met de grote namen zoals SD, Dimarzio etc.

als je er goed over nadenkt zou ik de bult met goedkope pickups per jaar wel eens willen zien die ergens in de laatjes liggen om nooit meer gebruikt te worden.
    je zou je bijna afvragen of je niet beter de goedkope gitaren zonder pickups kunt verkopen als de meesten ze toch vervangen.
    zonde van de grondstoffen

alles blijft natuurlijk een persoonlijke mening

Senior Member

Standaard

Net met succes een dimarzio crunch lab in mijn strat gezet(ik moet echt eens iets gaan doen aan mijn sloppy wiring). Eerste indruk: fucking heel wat klinkt dat strak. Echt bakken met output heeft dat ding zeg. Ik verbaas me er over hoe warm hij klinkt, was een beetje bang dat hij schel zou klinken maar in tegendeel. Zit wel te overwegen om hem op een blokje direct aan de body vast te zetten, want nu bungelt hij maar een beetje aan mn slagplaat. Beetje jammer dat mijn hoge E snaar is gesprongen doordat er soldeer op kwam en ik heb natuurlijk geen nieuwe
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Geweldige topic!

Ik zit al bijna een half jaar te twijfelen over nieuwe pickups en ik kom er niet wijs uit. Ik zou graag die dingen allemaal in mijn eigen gitaar willen uitproberen, maar dat is voorlopig geen optie. De soundsamples op websites vind ik persoonlijk ook niet altijd goed, want thuis op jouw versterker, met jouw manier van aanslaan kan het plots heel anders klinken!

Eeniewee, misschien kan iemand mij hier gouden raad geven.
    Ik heb een Gibson SG standaard (stock pups) en speel over een Mesa Mark IV combo.
    Momenteel vind ik het geluid ok, maar niet meer dan dat! In het lead kanaal en brug pups, scheurt ie aardig. In het Channel II met middel pups, is het al wat meer zoeken en tweaken. Ik mis daar momenteel het 'hot' geluid, het zo vettige (meer organische) scheurtje à la ac/dc, slash, josh homme, lichtjes richting SRV. Iemand een idee welk geluid ik bedoel? Mooi

Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de Seymour Duncan pearly gates, custom custom of '59 model.
    De Alnico II pro werden mij al afgeraden omdat ze te warm en donker zijn.
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Senior Member

Standaard

Misschien kun je er voor de gein eens P94's ingooien? Of anders Angus Young sig. pickups.
    Laatst gewijzigd door Exi; 3 mei 2010 om 16:52

Senior Member

Standaard

een vettig organisch geluid met scheurtjes?

Ik weet niet wat je daar precies onder verstaat maar ik denk dan meer richting vintage helder en dan overstuurd, dan krijg je zo'n crackling geluid -mits de oversturing helpt. Eerder in de germanium hoek dan in de smooth fet divisie.

Een hotte pickup met veel midden en dan een load of buizencompressie erover, dat werkt de andere kant op, je hebt dat holle mid en hoog nodig voor die attack.

Senior Member

Standaard

Ik zit een beetje met het zelfde, ik wil graag mijn epiphone sg upgraden.
    Als eerste worden de elementen vervangen, maar ik zou niet weten welke
    Sound zou zoiets als AC/DC en Airbourne moeten worden.
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

zo een?

kan iemand een wiring diagram posten voor een actieve pickup gecombineerd met een passieve? ik wil weten of ik t goed gedaan heb namelijk.(en de potmeters doen niet veel)
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    een vettig organisch geluid met scheurtjes?

Ik weet niet wat je daar precies onder verstaat maar ik denk dan meer richting vintage helder en dan overstuurd, dan krijg je zo'n crackling geluid -mits de oversturing helpt.
    Aan de hand van de genoemde artiesten hoopte ik dat het toch duidelijk zou moeten zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Eerder in de germanium hoek dan in de smooth fet divisie.

Een hotte pickup met veel midden en dan een load of buizencompressie erover, dat werkt de andere kant op, je hebt dat holle mid en hoog nodig voor die attack.
    Hier weet ik dan weer niet wat je bedoelt..
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten