Jongens, bestel gewoon simpelweg bij nekymusic.com, altijd netjes geleverd! En zeeeer veel geld uitgespaard (35 euro bij mij uitgespaard, tegenover ik de snaren hier zou kopen)
Jongens, bestel gewoon simpelweg bij nekymusic.com, altijd netjes geleverd! En zeeeer veel geld uitgespaard (35 euro bij mij uitgespaard, tegenover ik de snaren hier zou kopen)
Wijze woorden, kan het er alleen maar mee eens zijn.
Ook ik drukke baan, werkende vrouw, drie kinderen (1, 2 en 4 waarvan de middelste op zijn zachtste gezegd extra aandacht nodig heeft).
Ik heb een extreme passie mbt het verzamelen van vinyl. Koop dit dus nagenoeg alleen maar online. Lekker makkelijk via eBay of Online record shops, vwb snaren, plectrums en ander klein spul, één keer per jaar online een bulk verpakking bestellen bij een betrouwbare partij en klaar ben ik.
Ook pedaaltjes koop ik liever 2de hands via eBay of Marktplaats, lekker thuis rustig uitproberen is het niet wat ik zoek verlies ik er misschien één a twee tientjes op so what.
Ondertussen ken ik de (on)betrouwbare adressen wel en mocht het een keer voorkomen dat ik ben opgelicht, iets wat nog maar één keer is gebeurd voor een bedrag van $70,-- op een totaal van naar schatting €20.000,-- dan slik ik mijn verlies leer ervan en vermoei mij er verder niet mee.
Leermomentje van die keer was, betaal niet met Western Union dit is nu zeer bekend maar dit was in de periode dat eBay en paypal nog aardig in de kinderschoenen stonden.
Nu schiet mij te binnen dat ik als 16jarige ook al internationaal zaken kocht en verkocht, ben een fanatiek tapetrader geweest. Heb hier nog originele demo's liggen van Forbidden Evil, The Legacy, Heathen, Metallica enz.
Ook vinyl kocht ik destijds met een international Money transfer bij independent labels in the USA en UK. Denk hierbij aan New Rennaisance, Neat Records maar ook direct bij de bands, Halloween, Disorderly Conduct, Verbal Abuse enz.. Ook in die periode nooit opgelicht en daar heb ik destijds ook behoorlijk wat geld in gestoken.
Oja en +1 voor Nekymusic
In de winkel kun je net zo goed belazerd worden. Denk maar aan ouderen die een pc willen kopen om te internetten en met de kleinkinderen te kunnen e-mailen. "Ja meneer, dan heeft u toch zeker wel een een quadcore nodig met 4 gig ram en 2 terabyte harddisc. Deze kost maar 799 euro."
Da's wel heel kort door de bocht en suggereert een extreem conservatief perspectief. In de afgelopen 10 jaar is de hele wereld toch echt duidelijk steeds meer over aan het schakelen naar online shoppen. Sommige dingen zijn "in de winkel" niet eens te krijgen. Da's vnl afhankelijk van de winkel en de snelheid waarmee die "winkel" zich realiseert dat de manier van verkopen verandert. Veel "slimmere" winkels springen dan ook in die nieuwe markt en gaan ook aan online verkoop doen.
Maar er zijn ook winkels die heilig geloven in hun balieverkoop en, bij gebrek aan inkomsten, jaarlijks hun prijzen over de kop draaien. Gelukkig zijn er ook conservatieve eikels die denken dat ze meer garantie hebben als ze hun troep bij die conservatieve winkels kopen.
Wat asl gevolg heeft dat die winkels nog iets langer hebben voordat ze ook maar eens aan de ecommerce gaan... of failliet.
Waarna de conservatieve eikels jankend over blijven met de klacht dat die gemene eCommerce de detailhandel heeft stukgemaakt.
Het bovenstaande is wat kort door de bocht maar uiteindelijk is de conclusie dat je wel met een wijzend vingertje kunt blijven roepen dat het je eigen schuld is maar je vroeg of laat op dezelfde manier een keer je fikken gaat branden... omdat je wel moest. Kom dan niet hier janken dat je zo zielig bent.
Waarna ik me volledig aansluit bij de wijze woorden en motivatie van EuroCinema. Ik ga geen anderhalf tot 2 uur de stad in spenderen voor iets dat ik goedkoper in 5 minuten kan doen.![]()
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Wat Dirk hendrik zegt! Ik kan het er niet beter neerzetten, tis precies wat ik bedoel te zeggen.
GOLDMEMBER
Thanks.
Ik moet er echter toch een kanttekening bijplaatsen. Waar ik namelijk nog vervelender van wordt zijn zij die eerst naar de winkel rennen om spullen uit te proberen en vervolgens een webwinkel gaan zoeken om de prijs naar beneden te krijgen. Da's echt laag.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Da's heel eenvoudig. Die winkel waar je kan testen moet zijn spullen inkopen, in de toonzaal zetten, laten mishandelen door aspirant kopers in de hoop dat die investering nog een beetje kan worden terugverdiend. Als dan vervolgens iedere klant daar niets koopt maar ergens anders hetzelfde product koopt, is die winkel gauw weg.
Het hangt er dus maar net van af of je enig moreel besef hebt, dan wel gierig.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers