Ik weet niet of ik in woorden kan beschrijven wat ik zoek, maar ik weet als ik een geluid hoor wel of ik het geschikt vind. En zeker als ik meerdere sounds (in dit geval cabinets) naast elkaar hoor.
Mijn sound is strak, vol, veel punch en enigzins organisch. Ik ben niet echt fan van bepaalde sounds, maar ik begon met de sound van John Petrucci en Jeff Loomis (Nevermore). Vanwege Petrucci wilde ik dan ook de Mesa uitproberen. Grappig dat ik 'm zo slecht vond klinken.
Er waren daarnaast nog twee cabs die ik echt moest testen: Engl omdat ik de Engl-sound erg dig, en Kool & Elfring omdat die hoog aangeschreven staan. De laatste werd het dus niet.
Verder ben ik voor mijn eerste test naar de muziekwinkel gegaan om zoveel mogelijk kasten te testen. Daar is mijn referentie eigenlijk ontstaan.
Je zegt dat alles het nooit kan worden? Het kan waarschijnlijk altijd beter, maar ik was zwaar onder de indruk van de ENGL 412. Het zou best kunnen dat er kasten zijn die nog meer naar mijn smaak zijn, maar met deze kast (en ook de 212 hoor) ga ik echt tevreden zijn.
De steekwoorden die ik gebruik zijn volgens mij tamelijk objectief, omdat ik de kasten naast elkaar heb getest. Strak is iets waar je van houdt of niet, maar de definitie staat vast. Hetzelfde voor schel. Het King's Cabinet is scheller dan de Engl en voor mij dus niet geschikt. Maar kan heel goed dat het voor niet-Engl gebruikers erg geschikt kan zijn.
Favorieten/bladwijzers