Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 107 EersteEerste ... 2634353637384686 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    Van waaruit is jouw startpunt bij deze beoordeling?

Wat is je referentiepunt bedoel ik . Want ik heb het idee dat je ergens begint met luisteren en dat eigenlijk alles het nooit kan worden voor je. Of je maakt een heel erg specifieke muziekstijl dat kan ook.
    Ik weet niet of ik in woorden kan beschrijven wat ik zoek, maar ik weet als ik een geluid hoor wel of ik het geschikt vind. En zeker als ik meerdere sounds (in dit geval cabinets) naast elkaar hoor.
    Mijn sound is strak, vol, veel punch en enigzins organisch. Ik ben niet echt fan van bepaalde sounds, maar ik begon met de sound van John Petrucci en Jeff Loomis (Nevermore). Vanwege Petrucci wilde ik dan ook de Mesa uitproberen. Grappig dat ik 'm zo slecht vond klinken.
    Er waren daarnaast nog twee cabs die ik echt moest testen: Engl omdat ik de Engl-sound erg dig, en Kool & Elfring omdat die hoog aangeschreven staan. De laatste werd het dus niet.
    Verder ben ik voor mijn eerste test naar de muziekwinkel gegaan om zoveel mogelijk kasten te testen. Daar is mijn referentie eigenlijk ontstaan.

Je zegt dat alles het nooit kan worden? Het kan waarschijnlijk altijd beter, maar ik was zwaar onder de indruk van de ENGL 412. Het zou best kunnen dat er kasten zijn die nog meer naar mijn smaak zijn, maar met deze kast (en ook de 212 hoor) ga ik echt tevreden zijn.

De steekwoorden die ik gebruik zijn volgens mij tamelijk objectief, omdat ik de kasten naast elkaar heb getest. Strak is iets waar je van houdt of niet, maar de definitie staat vast. Hetzelfde voor schel. Het King's Cabinet is scheller dan de Engl en voor mij dus niet geschikt. Maar kan heel goed dat het voor niet-Engl gebruikers erg geschikt kan zijn.

Standaard

Je kan ook nog overwegen om een combinatie van speakers te nemen. Ik heb vorig jaar namelijk ook een zoektocht gehad naar een nieuwe amp met speakerkast en heb toen bij Guitar King ook van alles naast elkaar getest. Waaronder veel dezelfde kasten als jij nu getest hebt. Voor mij is het toen een Kool en Elfring geworden (4x12) met CL80 en V30 speakers. Ik vond deze stukken muzikaler klinker dan de Engl 4x12. Je opmerking dat K&E dozig klinkt herken ik dus niet zo. Maar wellicht dat dat met een andere speakercombinatie beter is.
    Ik heb destijds alles met een E570 getest trouwens.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

Senior Member

Standaard

LM, super dude , zo'n reviews lees ik gaarne!!!!

Standaard

Jezus, wat een onoverzichtelijk topic is dit geworden!
    Is het niet eens tijd voor een apart subforum?

Overigens: de nieuwe Mesa cab vind ik foeilelijk. Het lijkt wel alsof het ding uit verhouding is. (hoogte breedte verhouding)

Senior Member
    Blog Entries
    4

Amp !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Overigens: de nieuwe Mesa cab vind ik foeilelijk. Het lijkt wel alsof het ding uit verhouding is. (hoogte breedte verhouding)
    Dat heet tall vintage maar dan niet vintage

Senior Member

Standaard

Het logo is ook veel te groot, lelijk gewoon.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Zijn de mercury en xl r-evo niet compleet verschillende versterkers? De Mercury redelijk vintage en de evo een vrij moderne brute metal-amp?
    Klopt, vind de r-evo alleen niet puur een metal-amp want hij heeft bijvoorbeeld een geweldig clean kanaal maar hij doet ook heel brute dingen. Mijn smaak is tegenwoordig toch wat meer vintage, weet ook niet of ik de xl r-evo weg zou doen, lijkt me leuk om ze samen te gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dat had ik me nog niet gerealiseerd. Misschien wil ik ook juist wel een kil cabinet. We zullen zien .
    ENGL maakt zeer strakke cabs dus lijkt me een goede als je iets dergelijks zoekt.

Vandaag ben ik bij Guitar King in Boekel geweest. De shop is helaas niet goed te bereiken met openbaar vervoer (ruim 3 kwartier met de bus vanaf Eindhoven) maar het is een héle gave winkel met fantastische service. Ik ben heel goed geholpen en kon in het testhok zoveel en zolang herrie maken als ik wilde. Absoluut een aanrader!
    Hier is wat ik getest heb, met mijn mening er per cabinet bij (op chronologische volgorde). Alles is getest met een Engl Fireball (which rocks) omdat die het meeste leek op mijn amp.

Bogner OS212 (V30): donderend laag, heel organisch, niet strak genoeg
    King's Cabinet 212 (V30): custom cabinet van Guitar King. Volgens de verkoper (goeie gozer) heel veel tijd en moeite in gestoken. Hij was superstrak maar hij was mij iets te scherp en fizzy.
    Kool & Elfring 212 (V30): redelijk strak en vol, goede voicing maar klinkt 'dozig'.
    ENGL PRO 212 (V30): strak, veel laag en punch, heerlijke sound
    Orange PPC212 (V30): dik, strak (niet zo strak als ENGL), vol, veel laag

Ook heb ik twee 412 cabinets getest.
    ENGL PRO 412 (V30): súpersound. Strak, veel punch, echt mijn ding
    Mesa Boogie Rectifier 412 (V30): mist presence (tophoog), klinkt 'hol'

Het leek mij duidelijk: ENGL!!! Bij vergelijken tussen de 412 en 212 bleef van de laatste maar weinig over, dus de 412 was wel echt mijn ding. Maar zonder de 1:1 vergelijking vond ik de 212 ook fantastisch klinken.
    Omdat 212 hard zat kan, minder zwaar is en makkelijker te sjouwen is, denk ik toch dat ik voor een 212 ga. Ik ben er nog niet uit dus alle tips zijn welkom. Ik weet wel dat ik voor ENGL ga.
    Tweede keus was de Orange en dat zou betekenen dat de Egnater Tourmaster nog steeds hoog scoort: die vond ik bij Nederland Muziek lekkerder klinken dan de Orange PPC412. In mijn oude vergelijking vond ik de Orange te dik en nu eigenlijk ook. Eigenlijk zou ik de Egnater en ENGL naast elkaar moeten testen, dat ging helaas niet. Omdat de 212 van Egnater heel anders is en ik bovendien de looks van de Egnater niet mooi vind, is de kans groot dat ik voor een ENGL ga.

Het was voor mij echt een verrassing dat ik de Mesa zo slecht vond klinken. De verkoper dacht het al.

Ook nog even mijn oude resultaten gequote. Voor de volledigheid.
    Toffe review! Kan mezelf er erg in vinden. Ik vond de Mesa cab ook hol klinken, denk dat hij alleen echt goed werkt om een extreem lompe amp te temmen waar dat nodig is. Ik vond de ENGL cabs die ik gehoord heb te stijfjes maar denk eerlijk gezegd dat dat vooral lag aan nieuwe nog stugge v30's helaas. Wel geweldig strak en direct.
    Die orange cabs zijn echt mooi Vond de King cabs ook wat te scherp en de K&E 2x12 idd een beetje dozig, hier heeft de 4x12 dan totaal geen last van.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Jezus, wat een onoverzichtelijk topic is dit geworden!
    Is het niet eens tijd voor een apart subforum?
    Is een poosje geleden gevraagd, werd afgewezen. Misschien kun je het nog eens vragen?

Dank jullie wel voor de lof over mijn review. Blijkbaar geef ik de goede naam aan bepaalde eigenschappen (strak, dozig, hol, organisch, etc). En dan te bedenken dat ik twee jaar geleden nog op een Marshall 8080 met Boss GT-8 speelde en 1½ jaar geleden mijn eerste buizenversterker kocht.

Standaard

Welke Mesa heb je eigenlijk getest, de oversized versie of de gewone?
    Ze hebben verschilende benamingen namelijk, eerder had je de traditional en de standard waarbij de standard groter is. Nu heb de je splitsing tussen rectifier en stiletto (kleiner) geloof ik.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Is een poosje geleden gevraagd, werd afgewezen. Misschien kun je het nog eens vragen?
    gezien de populariteit van dit topic is het toch zeker wel het heroverwegen waard.... mods?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten