Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 107 EersteEerste ... 2129303132334181 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, maar meer bas hoeft niet te beteken dat ie minder helder klinkt denk ik.
    +1! Nu dus nog een balans vinden tussen je hoog, midden en laag, dan heb je wel een strak cab!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Euh, is die inhoud gelijk? Dat is toch niet waar? als je B als een balk ziet, is er bij A vooraan bovenste helft toch een spies weg? Het geluid van A komt helderder in mijn oren als een B, ook al omdat het bovenste deel naar boven wijst. Ik vind dat bas en hoog wel interactief op elkaar reageren bij dezelfde cabs angled en straight.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 27 maart 2010 om 20:23

Senior Member

Standaard

Het maakt ook nog uit waar je staat t.o.v. de kast.
    Als je er b.v. 2 m. pal voor staat ervaar je wellicht met een A-kast wat meer hoog dan bij een B-kast, puur omdat de bovenste speakers v.d. A-kast schuin naar boven staan.
    Sinds een paar weken zet ik m'n B-kast dusdanig neer dat ik er zo'n anderhalve meter naast en voor sta.
    Het geluid richt zich precies tussen de bassist en de andere gitarist v.d. band in, die dus ook niet het directe geluid ervaren.
    Dit geeft dus niet het directe geluid v.d. kast weer, maar ik ervaar toch een zeer aangename sound, en hoor beter de totaalmix v.d. band, incl. mezelf zonder bloedende oren.

Dat de inhoud van een A- en B-kast gelijk is lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Euh, is die inhoud gelijk? Dat is toch niet waar? als je B als een balk ziet, is er bij A vooraan bovenste helft toch een spies weg? Het geluid van A komt helderder in mijn oren als een B, ook al omdat het bovenste deel naar boven wijst. Ik vind dat bas en hoog wel interactief op elkaar reageren bij dezelfde cabs angled en straight.

MS
    De achteroverliggende baffle van de B zorgt voor eenzelfde afname van de inhoud.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Ik hou me even afwezig van de discussie jongens, maar ik heb Guitar King gemaild met de vraag of ik 3 cabs kan uitproberen: Kool & Elfring, Mesa Boogie en Engl. Allen 412. Dat zijn, misschien met Bogner erbij, de laatste cabs die ik voorlopig wil testen en waar ik mijn keuze van wil laten afhangen. Natuurlijk zijn er nog veel meer cabinets, maar je moet ergens de grens trekken.
    Volgend weekend duurt extra lang dus dat lijkt me een mooie gelegenheid om daar naartoe te gaan. Ik ga naar mijn vriendin toe die in Maastricht woont, dus dat maakt Boekel (Eindhoven) iets dichterbij. Jullie horen van me!!

Standaard

wat is zo ongeveer de beste cab dat ik tweedehands kan vinden voor een 150-200 euro?

liefst V30 als dat gaat voor die prijs.

en is een 4x12cab zo beduidend beter dan 2x12?
    ik speel vooral metalcore

Senior Member

Standaard

Ik denk eigenlijk dat er maar 1 V30 cab bestaat die je voor die prijs kan krijgen.. De hb van thomann.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laccio Bekijk bericht
    wat is zo ongeveer de beste cab dat ik tweedehands kan vinden voor een 150-200 euro?

liefst V30 als dat gaat voor die prijs.

en is een 4x12cab zo beduidend beter dan 2x12?
    ik speel vooral metalcore
    412 is vooral harder en schijnt meer donderend laag en meer druk te geven. Maar ze zijn ook veel zwaarder en voor 150 ga je vast geen goeie vinden.
    Voor 200 euro kun je bij thomann.de kijken naar de harley Benton 212 met Vintage 30 speakers. Ik heb 'm ook en klinkt best goed. Blijft niet overeind naast een Egnater of Orange, maar het werkt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    412 is vooral harder en schijnt meer donderend laag en meer druk te geven. Maar ze zijn ook veel zwaarder en voor 150 ga je vast geen goeie vinden.
    Voor 200 euro kun je bij thomann.de kijken naar de harley Benton 212 met Vintage 30 speakers. Ik heb 'm ook en klinkt best goed. Blijft niet overeind naast een Egnater of Orange, maar het werkt.

2x12 cabs hebben ook altijd een vrij goeie resale value, niet? en welke mogelijkhede heb ik als V30 een absolute vereiste is? welke speakers zijn nog heel goed?

Senior Member

Standaard

Scumbag's!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten