Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 107 EersteEerste ... 2331323334354383 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 1063
    Senior Member

Standaard

@liquid:

Waarom ga je 4x12's testen en een 2x12 kopen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    @liquid:

Waarom ga je 4x12's testen en een 2x12 kopen?
    Omdat ze niet alle modellen die ik wil vergelijken in 212 hebben. En ik denk dat als ik twee 412's vergelijk, dat in hetzelfde model redelijk overeenkomt met de 212.
    Als ze alledrie die kasten in 212 (zouden) hebben had ik dat getest.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Omdat ze niet alle modellen die ik wil vergelijken in 212 hebben. En ik denk dat als ik twee 412's vergelijk, dat in hetzelfde model redelijk overeenkomt met de 212.Als ze alledrie die kasten in 212 (zouden) hebben had ik dat getest.
    Dat is absoluut niet waar ... Ik vond de K&E 2x12 enorm ruk en de 4x12 best aardig. De XXL is weer anders (heb ik niet getest, maar kan me voorstellen dat het verschil tussen de 4x12 xxl met de 2x12 nog groter is). Bij Orange precies andersom: 2x12 erg lekker, 4x12 teveel van het goede. Bogner 4x12 en 2x12 zijn verschillend qua sound, maar vond ik beide erg goed.

Test ook het huismerk Kingcab eens. Zijn zeer goede 2x12's imho!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ok ik heb zelf de cabs nooit kunnen testen helaas. Maar had het meerdere keren gelezen dat de soldano's met celestions beter klinken dan eminence.

------------

Ik heb al een tijdje mijn K&E 212 cabinet te koop staan zonder veel reactie. Ik kreeg vandaag een ruilvoorstel om mijn K&E inc flightcase te ruilen voor een Bogner OS met beschermhoes.
    Wat denken jullie? Doen of niet?
    Niet doen!
    Ik heb de cabs naast elkaar gehoord, echt direct en ik vond de K&E veel beter, de bogner te bombastisch laag, rommelig, hij kon gewoon niet tegen de K&E op.

Standaard

Dat is absoluut niet waar ...

+1
    Probeer gewoon 2x12's te testen, ze hebben er als het goed is erg veel staan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Niet doen!
    Ik heb de cabs naast elkaar gehoord, echt direct en ik vond de K&E veel beter, de bogner te bombastisch laag, rommelig, hij kon gewoon niet tegen de K&E op.
    Wel doen!
    Ik heb de cabs naast elkaar gehoord. De K&E is kil, steriel, weinig laag en voegt niks toe. De Bogner is veel warmer, vintage en lekker punchy, daar kon de K&E niet tegenop.

Smaken verschillen: testen dus. Bogner zal waarschijnlijk tweedehands makkelijker te slijten zijn (toch een beter bekende naam). Wel is de K&E compacter en lichter, dus stukken handzamer (alhoewel met flightcase erom betwijfel ik dat ook ...).

Senior Member

Standaard

Dat is absoluut niet waar ... Ik vond de K&E 2x12 enorm ruk en de 4x12 best aardig. De XXL is weer anders (heb ik niet getest, maar kan me voorstellen dat het verschil tussen de 4x12 xxl met de 2x12 nog groter is). Bij Orange precies andersom: 2x12 erg lekker, 4x12 teveel van het goede. Bogner 4x12 en 2x12 zijn verschillend qua sound, maar vond ik beide erg goed.

Als ze ze hebben zal ik idd 212 cabs proberen .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Als ze ze hebben zal ik idd 212 cabs proberen .
    Ga gewoon op je oren af en trek zo min mogelijk conclusies mbt merken is mijn advies. Vraag ook om advies en leg duidelijk uit wat je zoekt: ze weten bij Guitarking wel het één en ander (objectief!) te vertellen.

Senior Member

Standaard

De ruildeal van K&E tegen bogner gaat waarschijnlijk niet door. De verkoper wilde nog 100 euro extra hebben van mijn kant uit. 1 op 1 had ik waarschijnlijk wel gedaan. maar voor 100 euro extra vind ik het te gek worden. Een K&E kost 700 euro plus een flightcase van 180 euro erbij. En dan begint hij over de verkoopwaarde ervan.
    Ik snap best dat K&E minder makkelijk slijt 2e hands dan bogner en de prijs van K&E dus ook lager ligt. maar ik vind ruilen + nog eens 100 euro van mijn kant wat te gek.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Plus... ik heb de indruk dat de markt voor die Bogner OS cabs wat verzadigd begint te geraken. Waar mensen eerst elkaar bijna vertrappelden om er eentje (tweedehands) te hebben, blijven ze nu vaak gewoon te koop staan...

MS

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten