Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 61 van 104 EersteEerste ... 1151596061626371 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 601 t/m 610 van 1037
    Senior Member

Standaard

Pepe: al eens gedacht aan een compressor voor je akoestische solo's?

De rest gas terug laten nemen is uiteraard beter, maar als dit te vaak mis gaat moet je er maar eens over nadenken.
    De EBS multicomp is volgens mij de beste hiervoor: neutraalste compressorpedaal dat ik ken. Is eigenlijk voor bas, en nogal prijzig, maar erg goed.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Snoeiharde drummers, dat blijft een probleem en in feite hoeft het niet zo hard. Een drummer kan zeer stevig klinken zonder dat het bovenmatig hard gaat. Anders stokken, minder hard klinkende trommels en vooral techniek.

En eigenlijk klinkt een drummer die beheerst slaat en een goede balans in zijn geluid maakt nog het beste, die animal types zijn een feest om naar te kijken maar een probleem om naar te luisteren.
    Onze drummer beweert stellig dat om snel te spelen, je ook hard aan moet slaan in ivm terugveren van de stokken ... Mijn 50W buizenbak moet in de oefenruimte op standje 3/4 om er bovenuit te komen. Klinkt wel lekker, flapperende broekspijpen en zo, maar praktisch is anders.

Hij heeft nu een elektronisch drumstel gekocht en ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt in de oefenruimte straks ...

Banned

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ...Je hoeft niet altijd goed te horen te zijn of sterker, altijd te spelen. Je krijgt gelijk de dynamiek als arsenaal erbij.
    Ik hou wel eens op met spelen als ik het idee heb dat het even beter is voor het totaal geluid...
    Gigantisch dikke +1 voor dit Pepe!
    Het gebeurt regelmatig dat mede-jammerts me verwonderd aankijken als ik tijdens een jam een paar maten (haast) stil ben. Het is doorgaans zelfs al zo erg dat bij de meeste jams de jamleider of geluidsdude PERSE niet meer dan 2 gitaristen op het podium wil hebben.

Terwijl het toch zo leuk kan zijn om daar met een gitarist of vier a vijf te staan, en om en om wat lekkere licks/solo's te pakken. Mja.. Dat gaat negen van de tien keer toch fout, dat wordt een dikke bak lawaai... Jammer.

D.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe Bekijk bericht
    Pepe: al eens gedacht aan een compressor voor je akoestische solo's?

De rest gas terug laten nemen is uiteraard beter, maar als dit te vaak mis gaat moet je er maar eens over nadenken.
    De EBS multicomp is volgens mij de beste hiervoor: neutraalste compressorpedaal dat ik ken. Is eigenlijk voor bas, en nogal prijzig, maar erg goed.
    Het is nog gecompliceerder. Ik deel de akoestische gitaar met de accordeonist, als hij akoestisch speelt pak ik elektrisch. Hij slaat veel harder aan dan ik en op zijn pieken wordt het volume afgeregeld. Als je dat van te voren communiceert met de geluidsman gaat dat maar een paar nummers goed natuurlijk. Daarna is of hij niet meer te horen of ik. Ik heb wel eens gedacht aan een preset preamp tussen gitaar en D.I. maar teveel gedoe, tis hectisch op het podium. Ik ben al blij als ik op tijd de juiste gitaar te pakken heb. Alleen als ik het intro doe wacht iedereen op mij, anders is het een trein op drift.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk, maar in sommige muziekstromingen is dynamiek een heel ander ding dan in bigbands of rock. Met mijn metalband spelen we ook veel met dynamiek, maar dan in context van lagen of partijen. Het heeft voor ons geen zin ineens zacht te gaan spelen live. Dan houdt iedereen meteen op met springen/dansen/bewegen.
    Ook zou een zachte drummer veel minder impact hebben bij ons dan onze huidige dude die behoorlijk hard beukt. Het gaat er bij ons meer om dat het drumstel gebalanceerd klinkt en dat mensen zich niet gaan storen aan het volume. We hebben doorgaans niet veel klachten, alhoewel we behoorlijk hard gaan soms. (Niet achterlijk hard, maar wel redelijk wat volume zullen we maar zeggen.) Het gaat er ook om wat je doet met volume; hoe je klinkt, of de balans in orde is, etc.
    +1!! Supergoeie gast hoor die van jullie. Hoort natuurlijk ook gewoon bij de muziek.
    Ik merk wel dat het aan de kit ligt hoe hard je moet slaan. Als ik een 20" bass 10" en 14" tommetjes voorgeschoteld krijg moet je een stuk meer moeite doen om groots te klinken dan dat je lekker achter je 24" bass en 14" 18" inchers kunt schuiven.
    Sommige muziek mist het punt als je 'beschaafd' gaat drummen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    +1!! Supergoeie gast hoor die van jullie. Hoort natuurlijk ook gewoon bij de muziek.
    Ik merk wel dat het aan de kit ligt hoe hard je moet slaan. Als ik een 20" bass 10" en 14" tommetjes voorgeschoteld krijg moet je een stuk meer moeite doen om groots te klinken dan dat je lekker achter je 24" bass en 14" 18" inchers kunt schuiven.
    Sommige muziek mist het punt als je 'beschaafd' gaat drummen.
    Hahaha, lees het nu pas. Thanks man.

Ben het helemaal met je eens trouwens. Ik begrijp dat het een smaak kwestie is, maar als ik een bluesrock coverband zie met een drummer met een mini drumstel die aait over zijn set, vind ik dat altijd erg jammer. Je hoeft inderdaad, zoals veel mensen stellen, echt niet als een idioot te gaan rammen, maar een snare zonder rimshot bijvoorbeeld, klinkt in de meeste "rock" muziek gewoon veel te lief.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Onze drummer beweert stellig dat om snel te spelen, je ook hard aan moet slaan in ivm terugveren van de stokken ...
    Vandaar dat Tony Williams zo langzaam drumde.
    Eerlijk gezegd: als je met ja-maar-dit en ja-maar-dat moet gaan bediscussieren of dat geram noodzakelijk is, zou ik al geen zin meer hebben om met zo iemand te spelen. En er zijn bergen topdrummers die bewijzen dat power niets te maken heeft met zo hard mogelijk beuken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Vandaar dat Tony Williams zo langzaam drumde.
    Eerlijk gezegd: als je met ja-maar-dit en ja-maar-dat moet gaan bediscussieren of dat geram noodzakelijk is, zou ik al geen zin meer hebben om met zo iemand te spelen. En er zijn bergen topdrummers die bewijzen dat power niets te maken heeft met zo hard mogelijk beuken.
    Tja, het is technisch wel een ontzettend goeie drummer: hij drumt alles wat je hem voorschotelt en improviseerd erg rap bij nieuwe ideeën. 'Tis ook niet dat hij elke maand door een vel heenslaat ofzo (sterker nog, in een jaar tijd nog nooit): het gaat alleen enorm hard ...
    Voor een jongen van 17 vind ik zijn talent op zijn minst uitzonderlijk, dus het volume neem ik wel voor lief: vroeg of laat komt hij er zelf wel achter (hoop ik...).

Senior Member

Standaard

Zal ik dan ook maar weer eens een ervaring posten?
    Zaterdag een optreden gehad waarbij we support act waren voor een grote groep zangeressen. Veelzijdig programma want soms stonden er koortjes gospel te zingen, daarna een enkele zangeres aan de Dream Theater.
    Het was een erg klein optreden dus de voorzieningen waren ook erg beperkt. Bassist en ik deelden een monitor en drummer had een eigen met dezelfde mix. Gitaar en bas werden niet uitversterkt, drumstel was elektronisch en ging over de zanginstallatie.
    De soundtech had kennis van zaken maar wist dat niet op ons over te brengen. Ik vond hem veel te introvert waardoor er nauwelijks communicatie was. Toen ik klaar was met neerzetten van mijn rack wilde ik 'm graag helpen, maar heb geen ja of nee gehoord.
    Gezien de gelimiteerde mogelijkheden was de mix in mijn monitor prima en naar mijn feedback werd geluisterd (meer drums, minder zang, etc). Het was een goede ervaring, maar ik zou persoonlijk een wat assertievere geluidsman willen.

Thumbs up

Deze koninnedag 3 optredens gedaan op 1 podium in Zwijndrecht.

Zeer capabele geluidsmensen, prettige communicatie. Heb nog even staan luisteren naar een ander bandje waarvan zij ook het geluid deden, prima in orde. Niet te hard, mooie transparante mix.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten