Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 60 van 104 EersteEerste ... 1050585960616270 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 591 t/m 600 van 1037
    Senior Member

Thumbs up

Wij spelen met een snoei harde drummer, en zachter spelen is voor hem geen optie helaas. Want we zijn qua podium geluid echt erg afhankelijk van zijn volume...

Onze zanger en mijn medegitarist spelen met inears, maar echt 100% tevreden zijn ze geloof ik niet, ik zie ze die dingen toch regelmatig uitdoen omdat ze door de knalharde drums iets niet goed horen.

Ben druk bezig om een plexiglas scherm te regelen, maar ga toch donderdag ff proberen mijn kast achterstevoren te zetten.

Moderator

Standaard

Snoeiharde drummers, dat blijft een probleem en in feite hoeft het niet zo hard. Een drummer kan zeer stevig klinken zonder dat het bovenmatig hard gaat. Anders stokken, minder hard klinkende trommels en vooral techniek.

En eigenlijk klinkt een drummer die beheerst slaat en een goede balans in zijn geluid maakt nog het beste, die animal types zijn een feest om naar te kijken maar een probleem om naar te luisteren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

dempringen een optie?
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Voor drummers niet. Somigen zijn ook toon puristen. Dempringen halen ook een deel van de dacaytijd weg en maken het wat doffer.
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Voor drummers niet. Somigen zijn ook toon puristen. Dempringen halen ook een deel van de dacaytijd weg en maken het wat doffer.
    onze drummer speelt niet meer zonder.. hij vind het juist wel lekker klinken..

echter heeft hij dan wel een ST dry supertight snarevel die ongelovelijk hard klinkt!
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    onze drummer speelt niet meer zonder.. hij vind het juist wel lekker klinken..

echter heeft hij dan wel een ST dry supertight snarevel die ongelovelijk hard klinkt!
    Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

Senior Member

Standaard

Big bands en klassieke orkesten doen dat doorgaans anders. Je hoeft niet altijd goed te horen te zijn of sterker, altijd te spelen. Je krijgt gelijk de dynamiek als arsenaal erbij.
    Ik hou wel eens op met spelen als ik het idee heb dat het even beter is voor het totaal geluid, sowieso heeft niet iedereen in mijn band het idee dattie all the time iets moet doen.

Vooral bij jonge bandjes zie je vaak geen besef dat een partij benadrukken niet altijd meer volume hoeft te zijn maar dat de rest ook wel eens gas terug kan nemen. De pauze tussen een paar tonen wordt ondergewaardeerd maar is een ijzersterk wapen.

Standaard

Je hebt helemaal gelijk, maar in sommige muziekstromingen is dynamiek een heel ander ding dan in bigbands of rock. Met mijn metalband spelen we ook veel met dynamiek, maar dan in context van lagen of partijen. Het heeft voor ons geen zin ineens zacht te gaan spelen live. Dan houdt iedereen meteen op met springen/dansen/bewegen.
    Ook zou een zachte drummer veel minder impact hebben bij ons dan onze huidige dude die behoorlijk hard beukt. Het gaat er bij ons meer om dat het drumstel gebalanceerd klinkt en dat mensen zich niet gaan storen aan het volume. We hebben doorgaans niet veel klachten, alhoewel we behoorlijk hard gaan soms. (Niet achterlijk hard, maar wel redelijk wat volume zullen we maar zeggen.) Het gaat er ook om wat je doet met volume; hoe je klinkt, of de balans in orde is, etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Vooral bij jonge bandjes zie je vaak geen besef dat een partij benadrukken niet altijd meer volume hoeft te zijn maar dat de rest ook wel eens gas terug kan nemen. De pauze tussen een paar tonen wordt ondergewaardeerd maar is een ijzersterk wapen.
    Je zegt dat nu wel zo even, maar ik denk dat er meer mensen zijn die dat niet door hebben dan je denkt.
    /note to self: onthouden!

Senior Member

Standaard

Ja, we nemen sinds enige tijd niet altijd de vaste geluidsman mee en ik merk dat een hoop mixers de levels constant willen houden wat gewoon niet altijd de bedoeling is. Zeker zo'n akoestische gitaar waar je het ene moment staat te harken en het volgende moment single notes staat te soleren valt niet bij te benen.

Het is sneu want die akoestische solo's, daar studeer ik me te pletter op en normaal gesproken gaat aan het eind bij de mixer een lampje branden dat er iets niet klopt. Bij de tijd dat ik er weer overga op harken kom ik moeiteloos boven de hele band uit
    Maar ik snap het wel, als je een gitarist het volle volume geeft zodat ie daar zelf in kan variëren dan zal dat vaker mis dan goed gaan.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 februari 2010 om 22:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten