Dit project gaat over een soort remake van een Supro Dual Tone. Eastwood maakt ze maar deze reissue heeft eigenlijk niks te maken met het origineel en is eigenlijk een soort slappe LP in een oud jasje.
De versie die ik bouw zal grotendeels wel de vormgeving hebben van de Supro en deels ook terug de specs van een ouwe, wel met hier en daar een twist.
Heb een reissue model ter beschikking als voorbeeld. op basis daarvan de mallen gemaakt. de headstock zal zoals het origineel verzonken zijn en niet angled zoals op de ri.
aanpassing: de dikke strook langs de hals aan de cutaway heb ik smaller gemaakt waardoor de cutaway ook echt optimaal functioneel is.
Er komen valco ri scoils in. En ook wordt het een soort semi thinline model, wel zonder fgat. chambered of hoe heet dat
ruw uitgezaagd en begonnen aan de uitholling
top gemaakt en uitgefreesd met de mal. de top zelf lijm ik op de ruw uitgezaagde body en gebruik ik na het lijmen als freesmal voor de body.
De chambers zijn zonder mal gemaakt, dus voor ik dichtlijm, vlug even de vorm gekopieerd op papier, zodat ik later nog een idee heb waar de kamers zitten
![]()
Favorieten/bladwijzers