Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 104 EersteEerste ... 444525354555664 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 1037
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathidal Bekijk bericht
    Het was op een professioneel podium. Er stonden meer monitors dan speakers naar het publiek toe. Het was ondanks het professionele podium ook een evenement voor niet-helemaal professionals.

Dan moeten ze er toch van uitgaan dat de mensen eenmaal iets via de monitors willen horen.

Dat bepaal je in overleg met de geluidsman. De ene keer heeft het de voorkeur dat je amp ook als jouw monitor fungeert. De andere keer komt het beter uit als je amp wat zachter staat en gitaar over de monitor komt. En soms beide. Zelf hoor ik liever meer gitaar uit m'n amp en minder uit m'n monitor, ik kan dan beter de finesses van m'n sound beoordelen.
    M.a.w. het is niet gek als je gitaar niet in je eigen monitormix zit.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.COM Bekijk bericht
    Njah. Ik vind dat je als muzikant je verantwoordelijkheid mag opnemen. .
    Klopt helemaal.
    Het gebeurt ook vaak dat muzikanten niet goed durven te zeggen wat ze echt vinden. Hoor je jezelf goed? Vraagt dat zo'n techneut.
    Jahoor, klinkt het dan. In werkelijk hoort degene zichzelf maar matig. Vervolgens zit de zaal vol, de muzikant hoort zichzelf niet goed meer en presteert slecht. Ik heb dit al heel vaak meegemaakt, en je kunt je in zo'n geval afvragen wiens schuld het is.

De verantwoordelijkheid ligt bij beide.

De techneut moet doorvragen of het geluid écht goed is.
    De muzikant moet goed en duidelijk aangeven wat er an schort.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    M.a.w. het is niet gek als je gitaar niet in je eigen monitormix zit.
    Klopt helemaal.
    Ik ben er ook niet zo'n fan van.
    Als het podium echt heel erg groot is, is het misschien noodzakelijk,
    maar als het ff kan komt er uit mijn monitor alleen zang.
    Heel misschien een beetje gitaar van mijn medegitarist als hij te ver bij mij vandaan staat.

Moderator

Standaard

Het gaat nog steeds goed hier? Monitoring is voor een groot deel een probleem voor de band zelf omdat met name gitaristen vaak zo hard gaan dat een floormonitor daar in verzuipt en je kunt een floormonitor niet harder blijven zetten vanwege de feedback.

Groot podium? Een paar jaar geleden op het enorme podium van de schouwburg in Roermond gespeeld, paar kleine floormonitoren en alles prima te volgen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

ideetje

Onze ervaring met monitoren is ook dat een 15" beter werkt dan een 12".
    12" Gaat te snel rondzingen, en heeft domweg te weinig power.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Onze ervaring met monitoren is ook dat een 15" beter werkt dan een 12".
    12" Gaat te snel rondzingen, en heeft domweg te weinig power.
    Daar klopt helemaal niets van. Heb je wel eens met fatsoenlijke 12" wedges gewerkt/gespeeld? Die gaan net zo hard als 15" wedges, het heeft helemaal te maken met de versterker waar je ze aan hangt. En het klopt ook niet dat 12" wedges sneller rondzingen.
    Het verschil tussen 12" en 15" is alleen het klankverschil, 12" is wat sneller en de spraakverstaanbaarheid is beter. De 15" heeft wat meer druk, maar niet meer power.

Misschien heb je een keer met een monitor gewerkt waarvan de 15" beter was dan de 12" versie, maar dat is absoluut niet bij alle monitors zo.

Senior Member

Standaard

OK, nou het zal dan wel, misschien/wellicht vergelijk ik wel appels met peren.
    Ik heb er ook geen verstand van.

Onze geluidsman had 12" monitoren, maar die gingen dus erg snel rondzingen, en vaak hoorden we ze niet.
    De 15"'s die hij nu gebruikt (weet het merk/type niet) doen het een stuk beter, nadeel is wel de grootte, vooral op een klein podium.

Standaard

OK, nou het zal dan wel, misschien/wellicht vergelijk ik wel appels met peren.
    Ik heb er ook geen verstand van.

Onze geluidsman had 12" monitoren, maar die gingen dus erg snel rondzingen, en vaak hoorden we ze niet.
    De 15"'s die hij nu gebruikt (weet het merk/type niet) doen het een stuk beter, nadeel is wel de grootte, vooral op een klein podium.
    Gebruikte hij misschien actieve monitoren en dat er te weinig vermogen in de 12" monitoren zat?

Senior Member

Standaard

Dat zou kunnen, weet ik niet, sorry.
    Ik ben meestal behoorlijk druk met m'n eigen spulletjes.
    Weet jij zo een compacte, (actieve) 12" monitor die het wel goed doet?

Standaard

Dat zou kunnen, weet ik niet, sorry.
    Ik ben meestal behoorlijk druk met m'n eigen spulletjes.
    Weet jij zo een compacte, (actieve) 12" monitor die het wel goed doet?
    Ik ken eigenlijk maar 1 compacte actieve monitor en dat is de Sound Projects X-ACT maar daar zit een behoorlijk prijskaartje aan. Verder worden in de pro wereld eigenlijk nooit actieve monitors gebruikt. Hier kan ik je niet mee helpen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten