Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 104 EersteEerste ... 343515253545563103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 1037

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathidal Bekijk bericht
    Ik heb onlangs gespeeld op een podium, maar ik kreeg de indruk dat mijn gitaar te zacht in de mix stond.

Tot op het einde een speech werd gegeven en die op het podium zei: "amai, dat heeft precies geen zin"

Waarom staan er monitors op dat podium als ik mezelf niet eens hoor spelen?!
    Heb je wel aangegeven dat je jezelf op de monitor of uberhaupt iets op je monitor wil horen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Heb je wel aangegeven dat je jezelf op de monitor of uberhaupt iets op je monitor wil horen?
    inderdaad, door zit gezever krijg je dus boze geluidsmensen die niets meer willen doen voor je... achteraf klagen, maar als je seintje had gegeven was er neits aan de hand geweest...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    inderdaad, door zit gezever krijg je dus boze geluidsmensen die niets meer willen doen voor je... achteraf klagen, maar als je seintje had gegeven was er neits aan de hand geweest...
    Ik vroeg het alleen maar aan'm, misschien heeft ie het wel aangegeven. Niet te snel oordelen!

Senior Member

Standaard

Ik vroeg het alleen maar aan'm, misschien heeft ie het wel aangegeven. Niet te snel oordelen!
    dan had ieder weldenkend persoon er wel bijgezet dat hij/zij wel een seintje gaf maar dat viel niet op omdat de monitorman z'n vriendin aan het prikken was ofzo...

Misschien enigsinds frustratie, omdat ik dit regelmatig heb meegemaakt...
    Tijdens voor de soundcheck gevraagd wat elk bandlid wilde, dit gegeven (naar eigen invulling qua hoe hard)... na 3 min soundcheck nog gevraagd, constant gelet op seintjes... na 2e nummer nogmaals gevraagd.... einde van eerste set gevraagd (na aandachtig opletten, idem voor set 2)... einde van de show nogmaals gevraagd (just in case)
    Vanaf 2e nummer soundcheck was alles goed, geen wijzigingen nodig (nah 1 klein dingetje)

Om dan achteraf te horen (van heel iemand anders) dat ze er niet tevreden mee waren...
    Laatst gewijzigd door B_2_the_a; 16 februari 2010 om 17:23

Senior Member

Standaard

Het was op een professioneel podium. Er stonden meer monitors dan speakers naar het publiek toe. Het was ondanks het professionele podium ook een evenement voor niet-helemaal professionals.

Dan moeten ze er toch van uitgaan dat de mensen eenmaal iets via de monitors willen horen.

Of ligt dat gewoon aan mij en luister ik niet naar de monitors?

Ik heb al vier optredens met monitors gedaan en dat is me bij de laatste twee nooit opgevallen. Van die eerste twee (was twee keer hetzelfde optreden) weet ik niet precies meer.
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

Standaard

Het was op een professioneel podium. Er stonden meer monitors dan speakers naar het publiek toe. Het was ondanks het professionele podium ook een evenement voor niet-helemaal professionals.
    Er staan meestal meer monitors dan PA-speakers, maar de PA speakers hebben wel heel wat meer vermogen en een heel andere functie.

Dan moeten ze er toch van uitgaan dat de mensen eenmaal iets via de monitors willen horen.

Of ligt dat gewoon aan mij en luister ik niet naar de monitors?

Ik heb al vier optredens met monitors gedaan en dat is me bij de laatste twee nooit opgevallen. Van die eerste twee (was twee keer hetzelfde optreden) weet ik niet precies meer.
    Nee, technici gaan er nooit vanuit dat als muzikanten niks aangeven dat ze wel wat op hun monitor willen. Wij als technici weten toch niet wat jij hoort en wat jij wil horen?
    Als je al 4 optredens met monitors heb gedaan, en het is je nooit opgevallen, denk je dan niet dat het misschien aan jou kan liggen en je zelf aan moet geven dat je iets wil horen? Of dacht je dat het alle keren aan de technici lag?
    Iets met logisch nadenken en initiatief?

Senior Member

Standaard

Et voila!
    +10 tekens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Et voila!
    +10 tekens
    Ja, beetje jammer. Ach het is altijd de schuld van de technici. Heeft de band goed gespeeld komt het door zichzelf, speelden ze slecht dan is het de schuld van de technici.

Senior Member

Standaard

Mjah ach,
    een van de weinige nadelen van het leukste beroep v.d. wereld

Senior Member

Standaard

Ja, beetje jammer. Ach het is altijd de schuld van de technici. Heeft de band goed gespeeld komt het door zichzelf, speelden ze slecht dan is het de schuld van de technici.
    Njah. Ik vind dat je als muzikant je verantwoordelijkheid mag opnemen. Is het slecht, dan ligt het niet enkel aan de PA (als het al aan de PA ligt in sommige gevallen). Een band die het serieus meent, weet het ook te redden als ze elkaar niet goed horen of als er problemen zijn met de PA (en believe me, I've had my share). Ik heb al gezien dat het kan dus waarom er ook niet voor zorgen dat je als band niet hoeft te vertrouwen op de PA?

Zit nu in een nieuw project waarbij we sowieso al een periode van 3 maand hebben ingelast om ons eerste setje van 8 nrs zo strak te krijgen dat zelfs een slechte PA niks meer zou mogen uitmaken. Het is ambitieus maar liever goed voorbereid dan door externe factoren genekt te worden.

Edit: Nog even een klein puntje. Ik doel hier op de monitormix en niet op het geluid in de zaal. Als dat nergens op slaat, dan verdient de PA-kerel een lap rond de oren want daar kan je als band niks aan veranderen.
    Laatst gewijzigd door M.COM; 17 februari 2010 om 02:00

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten