Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 18 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 174
    Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd Mitch!

Senior Member

Standaard

Mooi ding Mitch! Ik ben zelf laatste tijd ook van de SG. Ben zelf begonnen op een Epi, dus mogelijk ooit een overstap naar een Gibson.

Wat ik mij afvroeg: is het verschil groot tussen deze SG en de standard? De standard is 300 euro duurder. Is dat verschil ook te merken/horen?
    Rock on amigos!

Standaard

mooi ding!lijkt mij ook wel een keer wat.

en waarom bemoeien katten zich eingelijk met alles?

Standaard

lekker, lekker

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    ....
    Als je een tijdje een goeie Tele wil uitproberen mag je 'm wel effe lenen!
    ....
    Hé, da's tof van je!
    Probleem, hoe krijgen we die Tele naar de Koekstad?

Ik heb totaal (ok, ietwat overdreven, maar toch ) geen verstand van gitaren, laat staan Tele's.
    Geen idee wat het verschil is tussen '52 en '72 style.

Ik zal je in de loop v.d. dag even PM'en.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, dat ding heeft een zalige resonantie en een super laag, maar met de huidige pups is het gewoon een goeie '52 style Tele en ik wil eigenlijk veel liever iets in de '72 style. Dan is dus de vraag: ga ik 'm verbouwen of kijk ik uit naar een andere? De radius van de toets bevalt me ook niet 100%, maar die resonantie jongens zeg... onderbuikgevoel all over the place. Dat was de aanleiding van de toch naar Feedback.
    Achzo..! Ik bespeelde pas een witte Road Worn Deluxe bij Feedback, maar die vond ik absoluut niet fijn. Frets waaraan je je poten open haalde. Gatver. Maar dat zegt natuurlijk niks. Het is eerder uitzondering dan regel dat je een goed afgestelde gitaar vind bij Feedback.
    Maar die '72 Tele. Komt die nog ipv de '52? Of is dat nog even pijnzen?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

die ziet er gaaf uit!
    mijn gibson is ook heel licht, maar wat een sound!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

Senior Member

Standaard

ziet er tof uit mitch! Made to be played. Mooie matte finish. Hou ik van!

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    Sorry dat ik het zeg, maar er zitten hier maar echt weinig mensen die op de hoogte zijn van het (huidige) Gibson-assortiment.

2 redenen:
    -We hebben 2 pagina's nodig voordat iemand de juiste elementen noemt (iets wat je met een blik op de site van Gibson ook zo weet). En nee Geert, op een Special Faded uit de huidige lijn (dus ook 2007) horen GEEN kapjes op de elementen!
    -De SG Special Faded's zijn al een kleine eeuwigheid 649 euro. De Les Paul Studio Faded in Worn Brown kost bij Feedback overigens ook maar 649 euro! Grote grap: bij een hoop webshops is de LP nog duurder, terwijl ze (uitgaande van Gibson zelf) gelijk geprijsd horen te zijn...

Overigens is het 'n 50's neck die er op je SG zit. Als je hier: http://www2.gibson.com/Products/Elec.../Features.aspx kijkt, zie je zo het verschil in de neck-profielen en zie je ook de elementen die er in zitten.
    .
    Sorry hoor meester
    Ik heb gisteren inmiddels ook op de Gibson site gekeken en de informatie tot me genomen. Ik vond het wel verfrissend om een keer vantevoren niets over de specs te weten en gewoon onder de indruk te zijn van een gitaar. Maar blijkbaar doe ik het dan niet goed...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocker_71 Bekijk bericht
    Wat ik mij afvroeg: is het verschil groot tussen deze SG en de standard? De standard is 300 euro duurder. Is dat verschil ook te merken/horen?
    Geen idee, ik had geen behoefte meer om een Standard te testen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Achzo..! Ik bespeelde pas een witte Road Worn Deluxe bij Feedback, maar die vond ik absoluut niet fijn. Frets waaraan je je poten open haalde. Gatver. Maar dat zegt natuurlijk niks. Het is eerder uitzondering dan regel dat je een goed afgestelde gitaar vind bij Feedback.
    Maar die '72 Tele. Komt die nog ipv de '52? Of is dat nog even pijnzen?
    Dikke kans dat we dezelfde bespeeld hebben... En nee, over die '72 hoef ik voorlopig niet te peinzen, de SG wordt mijn 'nieuwe' Tele!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    ziet er tof uit mitch! Made to be played. Mooie matte finish. Hou ik van!
    Ja, het beviel mij eigenlijk ook wel. Het kan er soms erg goedkoop uitzien maar ik vond het in dit geval zeer oké. Die Faded Studio's vond ik ook al erg tof.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Jij was dus klaarblijkelijk ook niet onder de indruk? Cool! Worden SG's dan de nieuwe Tele's?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten