Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 86
    Senior Member

Standaard

Mag ik even een heftige innovatie toevoegen die aansluit op het onderwerp?

De game-gitaar.

Geen grapje, want dit meen ik echt en als je de moeite neemt dit openminded te bekijken zou je het er mee eens kunnen zijn. Ik vind de Guitar Hero of Rockband gitaar een van de weinige innovaties in de gitaar wereld van de 21ste eeuw. Robotguitars, andere materialen, alternatieve bouwmethoden etc... het zijn allemaal kleine evoluties die niet werkelijk iets toevoegen. De game-gitaar is een object dat massa's mensen met elkaar in connectie brengt, jong, oud en liefhebbers van verschillende genres en werkelijk iedereen kan bespelen maar TOCH het gevoel kan geven van een instrument bespelen. Dat vind ik nog eens innovatie, wanneer het mensen en de manier waarop er interactie plaats vindt met muziek en instrumenten kan doen veranderen en zelfs mensen kan inspireren en aanzetten tot iets groters.

Standaard

Euhm, een game-gitaar is geen gitaar. Het is een controller voor een computerspel.

Standaard

Nu nog steeds niet Explorer please

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    En dan te bedenken dat de Explorer en Flying V voor Jazz spelers bedacht waren, dat sloeg toen ook voor geen meter aan...
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Euhm, een game-gitaar is geen gitaar. Het is een controller voor een computerspel.
    En daar ben ik het dus niet mee eens. Want mensen die het bespelen ervaren het als een instrument en het geeft ergens ook een subtiel gevoel van muziek maken.

Zoals ik al zei, dit moet je even open-minded bekijken, los van de materialistische factor maar of het mensen doet bewegen. Want dat zijn innovaties, dingen die verandering brengen in de manier waarop de menselijke interactie gebeurt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Precies.

De enige echte innovatie met betrekking tot het concept gitaar, zou geen gitaar meer zijn.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    En daar ben ik het dus niet mee eens. Want mensen die het bespelen ervaren het als een instrument en het geeft ergens ook een subtiel gevoel van muziek maken.

Zoals ik al zei, dit moet je even open-minded bekijken, los van de materialistische factor maar of het mensen doet bewegen. Want dat zijn innovaties, dingen die verandering brengen in de manier waarop de menselijke interactie gebeurt.
    Het is niet precies wat ik bedoelde, maar dit is inderdaad wel een interessante kijk op het maken van muziek.

Senior Member

Standaard

ik weet het niet hoor hezz, dan zijn dus alle racegames ook vernieuwingen in de auto industrie? different ballgame imo

Standaard

Ik heb het openminded bekeken, maar ik vind het nog steeds een game-controller.

Ik snap waar je heen wilt en er is ook wel iets voor te zeggen, maar ik blijf bij mijn standpunt. Een gitaar is een plank met 6 snaren. Al het andere is iets anders. (Of een variatie hier op...)
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 26 januari 2010 om 18:23

Senior Member

Standaard

Dan zou het hooguit een nieuw instrument zijn. Een gitaar is het niet meer, dat is namelijk een ding waarbij het geluid wordt geproduceerd/getriggerd door snaren.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    ... Als we innovatie hadden gewild, waren we wel toetsenist geworden, en dat is bijna net zo erg als homosueel.

Gitaristen zijn conservatieve mannetjes...6 snaren op een plankie, that's it.
    Bedankt, deze ga ik als quote gebruiken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    ...Gitaristen zijn conservatieve mannetjes...6 snaren op een plankie, that's it.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten