In mijn studie industrieel ontwerpen ben ik constant bezig met innovatie. Aan de ene kant omdat het gewoon tof is nieuwe technieken toe te passen, aan de andere kant omdat wij weten dat als een bedrijf nieuwe producten gaat produceren dat er dan weer geld in het laatje komt.
Nou valt het mij al een hele tijd op dat er een totaal gebrek aan vernieuwing is in de gitaar wereld. Er worden wel een paar 'vernieuwende' dingen ingevoerd zoals een koolstof vezel gitaar hier, een zelf-stemmende gitaar daar en een extra tone-knop hierzo maar dit zijn minimale veranderingen die maar door een extreem klein deel van de gitaarindustrie worden gebruikt. Elk jaar als hier weer de topics komen met de 'nieuwe' gitaren van de grote merken is het alleen een variatie in kleurtjes en configuraties ten opzichte van vorig jaar. Hetzelfde geldt ook voor de effecten en versterkers; in feite spelen spelen we al 60 jaar op exact dezelfde instrumenten, effecten en versterkers.
Ik zit al een hele tijd te wachten tot Fender of Gibson met iets komt wat echt nieuw is, maar blijkbaar de rest van de gitaarspelers niet?
Favorieten/bladwijzers