en ik vind het dan ook vaak zonde dat er zoveel mensen als de neten bij zijn om bepaalde gitaren snel op te kopen en dan weer door te verkopen voor een hogere prijs .
Ik doe dit bijna wekelijks...het is voor mij de enige manier om mijn hobby te bekostigen. Ik vind het juist zonde om koopjes te laten liggen.
Maar wat ik bedoel is dat ik het stom vind dat iemands gitaar opeens zoveel minder waard is omdat hij er een extra coil in heeft gedaan..
Dat is toch positief, dat iets goedkoper voor je is terwijl je eigenlijk vindt dat de prijs hoger zou moeten zijn?
Of je moet de verkoper zijn natuurlijk.
Dat is toch positief, dat iets goedkoper voor je is terwijl je eigenlijk vindt dat de prijs hoger zou moeten zijn?
Of je moet de verkoper zijn natuurlijk.
Nou ja, je doet zo wel afbraak inderdaad voor die verkoper terwijl hij een best redelijk bod doet voor een gitaar die uit een lawsuit fabriek komt.
Nee hoor, das een beetje ver gezocht. Mn gitaren kosten nog steeds niet veel, ook mn blijvertjes niet...
Maar als iedereen nou voor dezelfde redenen die cheap-ass gitaartje zou opkopen en weer duur verkopen kan jij dus ook geen of minder cheap-ass dingen meer scoren en maar je je eigen hobby dus wel duurder...
Maar als iedereen nou voor dezelfde redenen die cheap-ass gitaartje zou opkopen en weer duur verkopen kan jij dus ook geen of minder cheap-ass dingen meer scoren en maar je je eigen hobby dus wel duurder...
Maar dat gebeurt gewoon niet, want niet iedereen checkt marktplaats updates elke paar minuten de hele dag door
Sorry, was een beetje knorrig vanmorgen
Maar wat ik bedoel is dat ik het stom vind dat iemands gitaar opeens zoveel minder waard is omdat hij er een extra coil in heeft gedaan. Dan vraag ik me af waar het nou echt om draait, om zo'n ding in een hoekje neer te zetten en hem te laten verpieteren omdat hij uit een glorieuze tijd stamt of dat je er echt daadwerkelijk op gaat spelen.
Ik kies graag voor het laatste en ik vind het dan ook vaak zonde dat er zoveel mensen als de neten bij zijn om bepaalde gitaren snel op te kopen en dan weer door te verkopen voor een hogere prijs of ze te houden totdat de waarde stijgt. Dat doet aan als een kunstmatige stijging van waarde. En zo is laatst de kunstveiling ook als een kaartentoren ingestort waar een paar spelers met het geld er vandoor gingen.
Thats's life...
Ook wel marktwerking genaamd dacht ik.
Laatst gewijzigd door Henri H; 26 januari 2010 om 14:41
Favorieten/bladwijzers