Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 37 EersteEerste ... 233132333435 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 366

Discussie: X Mirror Guitar

Standaard Reflexion II? - part 2 -

Zie de vorige pagina voor deel 1
    Dit brengt mij bij het volgende, een idee waar ik al langer mee loop: Reflexion II.

Een verbeterde versie van het originele concept, waarbij gedacht word aan de volgende punten:
    • Minder zware body (een van de belangrijkste punten)
    • Kleinere body
    • Neck dichter bij de body
    • Betere pup/volume/etc. bediening
    • Betere (liefst vaste) brug
    • Eventueel een SC tussen de HBs
    • Nóg betere looks, die pijn doen aan je ogen.

In mijn vrije dagen deze kerstvakantie ben ik met SolidWorks aan de slag gegaan (3D CAD programma)
    Zie hier het resultaat:

De digitale versie van de Reflexion. (de echte heeft ook nog een headstock, voor de wijsneuzen)
    Hiermee kon ik gemakkelijk een verkleinde versie visualiseren.
    Na een aantal verhoudingen ben ik uitgekomen op 1 : 0.777777777777 (etc)
    Dit is de verhouding tussen een HB mét en zonder raam/ring.
    Hierdoor heeft de gitaar zonder HBring dezelfde verhoudingen, dacht ik.

Het resultaat:

De kleinere body maakt de neck veel dikker. Wellicht was 1 : 0,8 of 0,85 beter.
    Ook ben ik nog niet uit over de positie van de neck en (wrap around) brug.
    Zoals in dit voorbeeld komt de brug net naast de body te liggen. (beven die inham)

Zo, gewoon iedereen even op de hoogte stellen van de huidige situatie van een gitaar waarbij ik veel hulp heb gehad van jullie, waarvoor mijn dank.
    En nu maar hopen dat dit voor een vurige discussie zorgt, boordevol inspiratie en goede ideeën.

Standaard

Ik vind het een tof plan!

Ik zou zelf het stuk body waaraan de hals zit geschroefd even breed maken als de hals. Uit ervaring weet ik dat een goed geschroefde hals ook zonder steun aan de zijkanten prima blijft zitten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Dat is inderdaad een goed idee. Dat maakt de neck join ook wat mooier. Misschien is een gelijmde hals ook wel een idee...

Senior Member

Standaard

Misschien een semi-hollow van maken ? Of weight relief holes ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Solidworks! Nice, ik begon er vrijdag aan en ben nog geen stap verder. Waar/hoe leerde je het programma?
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Solidworks! Nice, ik begon er vrijdag aan en ben nog geen stap verder. Waar/hoe leerde je het programma?
    Studie. Ik neem aan dat je er zelf aan begonnen bent? Ik had het voordeel met leeraren die tips konden geven, hoewel die meestal doorverwezen naar de help-functie, luie gasten.

Maar inderdaad de tutorials doen, en vooral snappen. Je kunt die dingen wel stap voor stap volgen, maar dan heb je er nog niks aan. Geduld is overigens ook een goede, je leert het echt niet in één weekend.

@ Kakihara: Extra weight relief holes komen er inderdaad in (in de bestaande gitaar).
    Er zat er al een in, maar dat helpt voor geen meter. Ik zal de foto even opzoeken, dan snap je wat ik bedoel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM Bekijk bericht

wat je ook ziet is een kanaaltje (2 zelfs) voor de bedrading
    Deze dus, links onder zit een extra uitsparing. Inderdaad een klein gat, scheelt niet echt nee.

Senior Member

Standaard

Misschien een idee om de onderste 'benen' een beetje schuin te laten aflopen. Beetje zoals een explorerkont, maar dan net ff wat minder schuin. Nu is ie zo vierkant namelijk.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    Misschien een idee om de onderste 'benen' een beetje schuin te laten aflopen. Beetje zoals een explorerkont, maar dan net ff wat minder schuin. Nu is ie zo vierkant namelijk.
    Bedoel je naar de zijkant aflopend, of van die SG schuine randen?
    Dat laatste heb ik al mee geëxperimenteerd, zo schuin als de explorer past niet in het ontwerp.

Senior Member

Standaard

Ben ik nou gek of heb ik hier al eens een plaatje van deze gitaar - mét spiegelende top - gepost zien worden? Is dit een verlaat 'bouwproces van:' topic?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten