nice, proper werk.
ik had alleen de body een stuk kleiner geschaald
keep it up
nice, proper werk.
ik had alleen de body een stuk kleiner geschaald
keep it up
dan nu de top: de spiegelplaat![]()
ik heb een stuk karton ter grote van de body uitgezaagt, en die dient nu als een soort template voor de positie van de pups, als die uitgevreest moeten worden uit het plexiglas
het karton is vastgeplakt op de body, klaar om (voorzichtig) uitgevreest te worden
(hier is nog de oude versie van de neckpocket (???) te zien)
![]()
de kartonnen template ligt nu op de spiegel
(ondertussen niet meer... maar om maar wat commentaar bij de foto te geven...)
in ieder geval... de buitenste vorm (X) is met behulp van de body afgetekent
in die vorm is het karton gelegd om een idee te hebben waar de pup's ongeveer komen
het is allemaal niet precies uitgezaagt, maar de randjes worden uitgevreest nadat deze op de body is geplakt,
dit zorgt ook voor een mooier, gladder resultaat
de template is ook maar om ongeveer te weten waar gezaagt moet worden
dit zagen verliep trouwens niet helemaal vlekkenloos
het fijnste decoupeerzaagzaagje is gebruikt op de langzaamste stand,
maar toch zijn er 2 kleine scheurtjes ontstaan in het plexiglas (opnieuw, foto's volgen)
misschien moet ik gewoon met een hamer op dat ding gaan rammen, met veel scheurtjes lijkt het misschien wel alsof het zo hoort
tot zover, misschien later vandaag meer foto's en updates
vind het er boven verwachting netjes uitzien! hij is wel groot.. maar ja... zal wel wennen![]()
hij is inderdaad wel aardig groot, maar ik denk ook dat het zo'n gitaar is die je wat lager hangt...Oorspronkelijk geplaatst door Riky
niet 'metal' laag, maar eerder 'slash' laag (of is dat hetzelfde)
in ieder geval niet 'B.B. King' laag![]()
nog een vergeten update...
de headstock is ook verandert![]()
zo'n standaart strat kop past natuurlijk niet bij een X-vormige gitaar
Voor
Na
![]()
Begint er zeer strak uit te zien, de bespeelbaarheid lijkt er inderdaad ook op vooruit te gaan. Wat ik me alleen afvraag is hoe zwaar hij gaat worden. De body is al redelijk groot en zo'n plaat plexiglas gaat ook niet meehelpen op gewichtbespaargebied. Heb je de body zoals hij nu is al gewogen?
Ziet er heel erg netjes uit, maar wat ik me afvraag is of de gitaar niet een beetje 'kontzwaar' wordt ?
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
@ de 2 berichten boven mij:
het gewicht valt opzich wel mee
hij is ongeveer net zo zwaar als m'n Ibanez
ik heb hem nog niet echt goed kunnen wegen, want de weegschaal die we hier hebben weegt alleen in halve kilo's
maar dan zijn ze beide zo'n 3,5 kilo
qua balans is de kant van de hals wel iets lichter, maar echt veel scheelt het volgens mij niet
er is trouwens ook een extra tonechamber aan toegevoegt, die tevens ook het gewicht (iets) vermindert.
ik zal even een foto uploaden...
wat je ook ziet is een kanaaltje (2 zelfs) voor de bedrading
X-Axe misschien?
Ziet er te gek uit!
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Favorieten/bladwijzers