Zo is de gitaarboer bij mijn ouders er ook 1. Die is van mening dat je gitaren niet moet afstellen want dat is een teken dat je gitaren gewoon niet snel genoeg uit de deur gaan....Zei hij terwijl ik de enige was in die hele winkelEcht geen enkele gitaar is daar normaal te bespelen. Alleen de duurste Gretsch had nog iets van een normale actie en een klank wat op een E-stemming leek
Laat ik dat even nuanceren: die man mag vinden dat gitaren van €1.500+ ofzo veel beter zijn dan gitaren van €800. Sterker nog, dat ben ik het met hem eens, over het algemeen. Echter, hij had net gepolst hoe lang ik al speelde enzo, dus hij wist dat ik geen absolute beginner ben. Vervolgens zei ik dus dat je met een gitaar van 'mijn prijsklasse (€700)' net zo goed kunt optreden als met een veel duurdere gitaar. En als je dan gaat zeggen dat als ik maar lang genoeg zou spelen, ik vanzelf wel door zou hebben dat het wél uitmaakt of je op een gitaar van €800 of €1500 speelt, dan heb je me beledigd.
Terug naar de Telecasters:
Ik liep gister Schreeven binnen en verrek: ze hebben een Japanse '62 Custom in sunburst. Mijn natte Telecasterdroom! Wat een plaatje!
Natuurlijk even erop gespeeld, en ingeplugd in een buizencombo van Fender. Dat viel een beetje tegen. De hals was véél platter dan ik had gehoopt, het halselement was zwak en de balans tussen de snaren was niet helemaal lekker. Niettemin een practige sound, zeker zonder plectrum op het brugelement.
Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 6 januari 2010 om 12:59
Wat een statements.
Ik speel zelf vaak op een samengestelde plank van 250 euro die vaak (uiterst)
verkeerdelijk als Fender gezien wordt.
Beauty is in the ear of the beholder.
Favorieten/bladwijzers