http://www.stewmac.com/tsshop/ts0103...ions#bodyblock
iemand deze al eens nagebouwd?
JJ
To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.
Dat body blok werd aangeprezen bij bijvoorbeeld fretwerk op vintage gitaren, zodat je bij het uitschieten met een vijltje geen kras maakt op een gitaar van 20.000 euro.
Maar een bolton neck maak ik altijd los van de body voor ik fretwerk doe...
Die erlewine neck jig wil ik wel eens nabouwen, maar dan zelf, en niet het bouwpakket van StewMac, das veel te duur voor wat het is ...
€ 258,47 voor wat hout en draadstangen en 2 klokjes, excuseer !
s.
precies mijn idee! Voor een doelgroep die zelf gitaren kan bouwen verwacht je toch niet dat die zo'n jig kopen i.p.v. lekker zelf maken. Jig's zijn juist leuk om te maken vind ikIk heb er zelf diverse gemaakt (niet alleen voor gitaarbouw maar ook voor meubeltjes en zo).
Op DEZE SITE staat een bouwbeschrijving van de complete Erlewine Neck Jig.
De auteur heeft de "downloadmogelijkheid" uitgeschakeld maar als je het via de printoptie van het venster naar een PDF-writer print heb je het toch maar mooi op je eigen pc staan![]()
Een PDF-writer is een virtuele printer, dus geen echte hardware. Dit programma is bv. gratis te downloaden PDF995.
Als dat is geïnstalleerd op de pc kun je via: "bestand" "printen" deze pdf writer kiezen waarna deze het mooi in een map op je pc plaatst.
EDIT: Voordat je een pdf writer gaat installeren kijk dan eerst even naar mijn volgende post op de volgende pagina, daar kun je de beschrijving downloaden!
Laatst gewijzigd door Ike57; 31 december 2009 om 19:24
Favorieten/bladwijzers