Met een Dremel en een schuurschijfje lukt dat wel. Er zijn ook freesjes met een ronde kop, zou ook moeten werken.
Met een holprofielfrees :
Eventueel het lager erafhalen dan wel je freesmach goed vastzetten.
Of anders een speedboor in de gewenste vorm vijlen/slijpen je loopt dan wel wat meer risico op rafels maar als hij goed scherp is en op hoge toeren draait moet het wel kunnen.
Als ik een gat boor waar het lagertje in valt, moet het lukken...
bedankt voor de tips!
@je
Ik weet niet de exacte details van die gaten (hoe diep, welke diameter, welke radius aan de randen) maar misschien dat het zo een goede manier is :
- kopieerring in je bovenfrees
- maak een malletje met een perfect ronde buitencirkel (waarbij je rekening hebt gehouden met de maat van je kopieerring en de frees die je gaat gebruiken!)
- Kies een ballnose frees (ook wel holprofielfrees) voor in de machine, met een radius die overeen komt met de gewenste rand
- Frees het cirkeltje
- Je hebt nu een mooi vloeiend randje (een ringetje of donut eigenlijk) . Het middelste deel kun je voorzichtig vlak frezen. Daarna de randen wat na schuren richting de body (het scherpe randje moet eraf).
- wel eerst proefjes doen natuurlijk!!
Ik hoop dat het een beetje te volgen is.
[QUOTE
Ik hoop dat het een beetje te volgen is.[/QUOTE]
jazeker!
thanx
@je
Je wil dat het er zo uit gaat zien: dit is van Nik Huber (goede vriend):
Let even op de bodem van het kuiltje: deze is vlak vanwege het monteren van de potmeter !
ja precies!
heeft hij dat met zo'n freesje gedaan? die hierboven bescheven is?
@je
Ik hoop dat Cocobolo die vraag wil beantwoorden. Ik kan een e-mailtje sturen naar Nik en wie weet wil hij die beantwoorden. Ik weet wel dat Nik alles met een CNC machine freest.
tja, daar kan ik natuurlijk niet tegen op met mijn bovenfreesje... wellicht kan hij wel vertellen wat voor frees hij gebruikt heeft...
Ik ga gewoon wat proberen op mijn mooie topje...( van mdf ) en dan maar hopen dat het lukt...
bedankt in elk geval voor jullie reacties...
@je
Favorieten/bladwijzers