Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 115

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    [/COLOR]

Bij C5, C11, D4, R18 en pin 4 allemaal 0,9. Dit is Ohm t.o.v. min

Bij de rest meet ik niets? (dus geen ohm)

Spanning op Q1 is overigens 1,95V 0.63V en 0,33 V van bovenafgezien op de print van links naar rechts

Spanning op C11 is 0 en 0,97V

Dit zegt me niet zoveel, Vertel ff wat je precies gedaan hebt en waar je voor het eerst afwijking ziet. Werk daarvoor volgens het stappenplan uiit post 84. Als je te ver gaat blijf je rondjes lopen en kom je er niet.
    Ik heb dus de stappen uit je plan gevolgd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    Ik heb dus de stappen uit je plan gevolgd

Ja dat klopt, maar je geeft niet aan waar je een afwijking ziet. Ik denk trouwens wel dat ik hem zie, meet maar eens met een Ohmmeter over C11. Waarschijnlijk heb je daar ergens een sluiting. Soldeerbrugje of bij de potmeter, ook kan C11 zelf kortgesloten zijn. Moraal van het verhaal....er zit sluiting in voedingspunt "VR". Daar moet je ongeveer 4,5V= meten en geen 0,97.

edit
    Zit C11 er goed in +/-
    /edit
    Laatst gewijzigd door cluseau; 30 december 2009 om 21:21
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Ja dat klopt, maar je geeft niet aan waar je een afwijking ziet. Ik denk trouwens wel dat ik hem zie, meet maar eens met een Ohmmeter over C11. Waarschijnlijk heb je daar ergens een sluiting. Soldeerbrugje of bij de potmeter, ook kan C11 zelf kortgesloten zijn. Moraal van het verhaal....er zit sluiting in voedingspunt "VR". Daar moet je ongeveer 4,5V= meten en geen 0,97.

edit
    Zit C11 er goed in +/-
    /edit
    Ik had sluiting toen ik hem in de behuizing ingebouwd heb (heb hem nu weer uit be behuizng,maar doet het nog steeds niet). Kan dit blijvende schade opgeleverd hebben?
    C11 zit er wel goed in +/-. geen soldeerbrug. Misschien sluiting in C11 zelf?

Senior Member

Standaard

Misschien sluiting in C11 zelf?
    Pak even de Ohm meter en geef even de waarde die je afleest als je meet over C11. (plus meter aan plus elko)
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

meter op 200k

waarde 112 (min op min batterijclip, positef op positief elco)

Senior Member

Standaard

meter op 200k

waarde 112 (min op min batterijclip, positef op positief elco)
    Ha, 112 Ohm, komt overeen met vette sluiting dus. Ik zou één voor één de componenten op die +lijn loshalen. Er zitten aan die lijn een paar weerstanden van 10K Welke niet aan aarde liggen dus eigenlijk geen rol spelen en twee van 500K dus relatief veel hoger dan 112 Ohm. Ik verdenk eigenlijk de elko dus begin met die te verwijderen en meet dan nog eens. Dan maak je één zijde van R17 los. Let ook op de waarde van R17 en R16. Als het nu niet hoger is dan kun je ook nog kijken naar de level potmeter. Deze is wel 100K maar misschien zit je ergens tegen de behuizing aan.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Superbedankt Frans, ik zal er morgen eens aan gaan sleutelen!

Standaard

Renin, omdat voor jouw bump het over Der Screamer ging, ipv de screamer van Newtone, is het wellicht verstandig om bij je eerste bump er even bij te zetten, dat jouw vraag over de screamer van Newtone ging, ipv de duitse variant.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brewskie Bekijk bericht
    Renin, omdat voor jouw bump het over Der Screamer ging, ipv de screamer van Newtone, is het wellicht verstandig om bij je eerste bump er even bij te zetten, dat jouw vraag over de screamer van Newtone ging, ipv de duitse variant.
    Maakt niet uit, dat is inmiddels toch duidelijk geworden. De schakeling is nagenoeg hetzelfde alleen de stuknummers zit een kleine afwijking in wat een beetje communicatie storing gaf, ennehhhh....niemand is foutloos.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Sorry voor het bumpen van dit oude topic, maar ik ben ook maar eens gestart met zo een screamer van musikding.

Als ik hem nu wil testen hoor ik alleen een brom, de pots hebben geen effect op het geluid, en de aan/uit knop ook niet.

Als ik de output aanraak word de brom luider, maar dit lijkt mij normaal?

Heb alles al een keer doorgesoldeert, maa dit mocht niet helpen.

Ik ben trouwens vergeten de pootjes van Q1 en Q2 eerst te installeren, maar dit uit?

Heb de IC al omgedraaid, zonder effect.

Ik heb trouwens de LED nog niet aangesloten omdat ik deze niet in het ijzeren omhulsen krijg?

Bij voorbaat dank.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten