Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 115

Standaard

na nog een paar keer geen geluid; huh!? Nja, mijn output maakte contact met de behuizing, dus kortsluiting kon ik hem eindelijk testen!

Zoals gezegd hierboven, past alles niet in een kleine behuizing omdat mijn 10uf Elko te groot is, zodra een kleinere binnen is past het wel!

Sound: ik heb een reissue Ibanez Tubescreamer (niet gemod).. dus even leuk A/B'en.. Wat snel opvalt, de zelfbouw screamer lijkt iets meer level te hebben.. verder klinkt de zelfbouw veel opener en leeft meer. Zodra ik de Ibanez induw heb ik dezelfde sound maar iets platter en meer dichtgeslibd in het laag.

Conclusie; ik ben tevreden! Nog even testen etc, maar de Ibanez gaat waarschijnlijk eruit en bouw ik nog een tubesceramer samen in een BB behuizing; hemels!

Guitars -> Pedals -> Amps

Standaard

he hallo

ik ben ook bezig met der screamer en heb het volgende probleem

bypass werkt prima, ledje doet het ook, alleen er komt geen geluid uit als ik de schakelaar indruk...

heb al geprobeerd de ic te vervangen maar dat maakt niks uit, hij zit wel goed om met pin1 naar het dingetje. wel kloppen de spanningen volgens mij voor geen meter; dit meet ik op de ic met batterij en input ingeplugd en pedaal aan:

1: 8.6v
    2: 8,25V
    3: 0,013V
    4: 0v
    5: 7.8 V
    6: 7.8 V
    7: 7.8 V
    8: 9.5V

op de q1 en q2 meet ik bij beide 1 pinnetje met 9.5v en de beide andere pinnetjes 0v, das ook niet goed geloof ik

heb alles al opnieuw gesoldeerd enzo.. hiervoor een booster en fuzz gemaakt,dat ging wel goed.

wie o wie helpt me uit de brand!?
    Nieuwe CD "The hairy chest of" nu te luisteren op Iron Mike and the Ironics' myspace

Senior Member

Standaard

Zou je even een link naar alle bestanden willen plaatsen?
    van het circuitboard het schema enz.
    En zou je wat goede close up foto's van het circuit board willen plaatsen?(boven en onderkant)

Controleer tot slot vast nog een keer of alle componenten goed zijn geplaatst, elco's met de minpool de goede kant op etc.

Standaard

schema en pcb:
    http://diy.musikding.de/images/stori...amerschalt.pdf

wiring:
    http://diy.musikding.de/images/stori...reamerwire.pdf

elco's staan de goede kant, met het lange pinnetje in de plus geloof ik. Foto's kan ik eventueel vanavond maken..
    Nieuwe CD "The hairy chest of" nu te luisteren op Iron Mike and the Ironics' myspace

Senior Member

Standaard

de minpunt van een elco staat meestal aangegeven door een witte streep aan de zijkant.

Zou je nog een keer de spanningen willen meten alleen dan zonder ic en transistors in de voetjes?

En foto's zijn altijd welkom

Standaard

zonder ic en transistors:

de ic heeft 9.5v op pin 8 en de rest is nul

de transistors hebben beide 9.5v op één van de drie en de rest nul..

?

Standaard

Zo te lezen werkt je Vb supply niet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

aha! top!

wat is dat en hoe fix ik dat?

Senior Member

Standaard

op sommige onderdelen wordt geen 9V gezet, maar 4,5V.
    De 9V wordt teruggebracht naar 4,5V door het plaatsen van een weerstand.
    Als je deze weerstand weet te vinden controleer dan of die goed is aangesloten en of die een goede verbinding heeft.
    Als je niet precies weet welke weerstand je moet hebben kijk dan alle weerstanden na die aan de 9V zitten.
    Daar ligt waarschijnlijk het probleem.

Senior Member

Standaard

Als ik het schema zo zie zou dat dan R17 moeten zijn, right?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten