Vraagje:
De emg hz's in m'n Schecter hellraiser (maple hals+top maho. back) grondig beu aan het raken en was aan't het kijken naar de rails (power/crunchy) van GFS.
Het lijkt mij dat de power rails iets veelzijdiger zijn en beter zouden zijn, of gaan deze te donker klinken?
Even een bumpje hier.
Ik ben van plan een humbucker in men LC strat gooien, maar heb twee probleempjes/vraagjes. Aangezien ik nu sss heb moet er uiteraard ook een nieuwe slagplaat in. Ik heb hier gelezen dat ze bij pick-ups nog wel eens op het doosje zetten 'Repair parts $6' waardoor je geen belasting/invoerrechten betaald hoeven te worden, maar ik kan me voorstellen dat met iets groters als een slagplaat dat wat minder snel lukt. Kan ik die dan beter hier (in NL) kopen? Of is het hier met extra verzendkosten erbij wel net zo duur. Iemand?
Ten tweede, welke humbucker zou ik er in stoppen? Ik wil er graag hard rock à la Van Halen mee spelen, dus redelijk wat output lijkt me gewenst. Tips zeer welkom!
Iemand? 10tekens
Vraag 1 weet ik niet.. Ik heb al een 3 tal keer wat bij ze besteld maar geen grote dingen helaas.. Vraag 2, de VEH? Ze adverteren d'r mee als de van halen brown sound..
De crunchy pat is wel lekker, en ik heb 'm in twee gitaren zitten en ik heb in m'n pigro een een classic II alnico 2 zitten in de hals positie waar ik erg tevreden over ben. Slash sound op en top.
Vraag 1 kan ik denk ik wel beantwoorden. Ik heb begin 2009 een slagplaat met elementen besteld, toen kreeg ik geen inklaringskosten erachteraan, wel 20$ verzendkosten. In november heb ik een gitaar bij GFS besteld, en daar kreeg ik wel die douanemannetjesbelasting bovenop. Dus, ik durf het helaas niet met 100 % zekerheid te zeggen, waarschijnlijk krijg je geen inklaringskosten erbovenop.
Maar weet je wel zeker of de frezing van je LC strat groot genoeg is om er een humbucker in te plaatsen?
Ik vind dr geen reet aan.
Heb van hun de volgende pickups gehad:
- Fat Paf
- Alle tele pickups
- Mean 90's
- Al hun P90's
- de fat mini HB
En allen klinken zo saai........ ze lackten alles wat ik zocht. De HB is matig, kaal, saai, steriel en heeft weinig output. De tele pickups waren saai, steriel en gaven geen diepte aan mn instrument. De P90's waren mss OK maar haalden het niet bij de andere P90's die ik had liggen. De fat mini is helemaal niets. Kan dr niets van maken. Geen output, geen diepte, schraal, hoog, iel. De mean 90's waren nog t beste........ maar die halen t niet bij bv de Phat Cats oid.
Oh, das waar. Had voor een vriend een hot rail besteld. Dat is de enige die ik wel leuk vind![]()
Ah reacties
Hoorde dat die VEH nogal muddy was dus daardoor heb ik die eigenlijk een beetje overgeslagen in mijn zoektocht. De crunchy pat stond al hoog op mijn lijstje, en aangezien jij ze ook goed vind, denk ik dat ik die maar ga kopen. Is relatief goedkoop ($22), en vond ze op dit filmpje wel er-rug lekker klinken.
Oke, dan probeer ik het denk ik maar gewoon. Ik had even onder de slagplaat gekeken, heb niet gemeten maar de fresing van de pick-up cavity lijkt me groot genoeg (en ook gemaakt) om er een humbucker in te gooien. Maar even zoeken leverde een topic van iemand die succesvol humbucker(s) in zijn LC had gegooid, dus dat moet wel lukken dacht ik.
Hmm, heb goede en slechte verhalen over GFS gehoord, de één vind ze geweldig, de ander helemaal niks. Maar je moet niet vergeten dat deze maar een derde kosten van wat Seymour Duncan's kosten, dus dat ze ook gewoon wat minder zijn. Vind het de poging wel waard.
Ik vind GFS pickups altijd erg goed klinken. Ik heb nu 3 gitaren met GFS PU's en er is nu een setje Crunchy Pats onderweg (heb wel andere setjes van hen geprobeerd maar die inmiddels verkocht), die in mijn LP komen in JP-wiring.
Ben altijd erg te spreken over die pickups. Ik ben alleen niet zo tevreden over de 70s en 60s single coils van hen. Die dream vind ik wel lekker klinken, net als die P90's. Crunchy Pats weet ik dus ook over 1 week ongeveer.
Ohja en die Neovins klinken echt lekker! Ik heb de Powerrock.
Favorieten/bladwijzers