Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 50 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 493

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire Bekijk bericht
    Nee, ik heb geen tracking nummer gekregen, dat zal alleen bij de priority mail service die ze aanboden. Als het pakket bij de douane ligt, is het dan aan mij om contact met hun op te nemen, of krijg ik een brief oid thuisgestuurd over de eventuele invoerkosten?
    Beetje vervelend, aangezien ik al meerdere verhalen heb gehoord over dat GFS het als reparatieonderdelen verstuurde en dan hoef je dus geen invoerkosten te betalen.
    Als er een faktuur bij ingesloten zit dan komt TNT pakketservice (WVS Groep) deze bij je aanbieden en dan zal je alleen 19% BTW + € 7,50 inklaringskosten moeten betalen.

Het kan ook zijn dat de bezorger aan de verkeerde deur heeft gestaan en het daar heeft afgegeven of een kennisgeving heeft achter gelaten. Helaas heb ik dat zelf ervaren en veel van die klachten aangehoord.

Senior Member

Standaard

Ik zat zelf ook eens te kijken naar GFS pickups maar kom er niet echt uit

Ik zoek een sound die vooral de classic rock op neigt..denk ac/dc,dio, bon jovi..maar ook een beetje de oude metal kant op en heel soms iets moderns

nu zat ik zelf te denken aan de power rails op de brug positie, mocht dit bevallen dat ga ik nog wel kijken naar een goede solo pickup voor de neck..maar is het niet zo dat de power rails te grof zijn voor de classic rock? Dan leken mij de PAT pickups misschien iets maar hier ben ik niet zo in thuis..

alvast excuses voor de vage uitleg, weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen..
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maleco Bekijk bericht
    Ik zat zelf ook eens te kijken naar GFS pickups maar kom er niet echt uit

Ik zoek een sound die vooral de classic rock op neigt..denk ac/dc,dio, bon jovi..maar ook een beetje de oude metal kant op en heel soms iets moderns

nu zat ik zelf te denken aan de power rails op de brug positie, mocht dit bevallen dat ga ik nog wel kijken naar een goede solo pickup voor de neck..maar is het niet zo dat de power rails te grof zijn voor de classic rock? Dan leken mij de PAT pickups misschien iets maar hier ben ik niet zo in thuis..

alvast excuses voor de vage uitleg, weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen..

Classic rock: dream 180 en een dream 90 (=p90) in de neck
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Maar deze zijn puur en alleen voor de classic rock?
    Ik ben nogal een zweefteef maar ik wil mezelf niet limiteren tot
    1 speel stijl, voor welke stijlen is dan bijvoorbeeld de fat pat geschikt?
    In hun beschrijvingen is alles wel heel geweldig..
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger

Senior Member

Standaard

Ik heb in mijn SG ook 2 mean 90's van GFS. En daar kun je echt niet alleen maar classic rock mee spelen hoor. Metal is er zelfs prima mee te doen.
    Maar voor classic rock klinken ze iig voor mij echt helemaal top.

Senior Member

Standaard

ok, dus dat ze veelzijdig genoeg zijn voor mij klopt dus wel
    maar zijn de mean 90's te vergelijken met de dream 180's?

@arcane

ik zag dat je ook een gitaar had met power rails, hoe zou je deze vergelijken met de mean 90's dan?

Senior Member

Standaard

De Fat Pat heb ik niet. Dus daar kan ik niets over zeggen. Met de Dream 180 kan je veel kanten op. Al is de beschrijving op de GFS site wat overdreven.

Veel Filtertron hoor ik er niet in. Wel hebben ze merkbaar meer 'treble bite' dan de meeste humbuckers. Vooral leuk bij een clean geluid. Dat klinkt dan heel wat 'sprankelender'. Met de toonregeling op de gitaar wat terug gedraaid gewoon een goed klinkende, vette humbucker. Prima om mee te scheuren.

De output is behoorlijk hoog, dus ze laten zich ook prima splitten voor een fatsoenlijk single coil geluid. Ik heb een set in zo'n semi-solid Tele. Push-pull volume om te schakelen naar sc, dubbele potmeter voor de toon (500K met .022uF condensator / 250K met .047uF). Gaat redelijk overtuigend van rockabilly / country / Stax-soul tot vette rock scheur.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maleco Bekijk bericht
    ok, dus dat ze veelzijdig genoeg zijn voor mij klopt dus wel
    maar zijn de mean 90's te vergelijken met de dream 180's?

@arcane

ik zag dat je ook een gitaar had met power rails, hoe zou je deze vergelijken met de mean 90's dan?
    De powerrails vind ik echt super klinken, maar dan wel voor scheurgeluid, dus crunch of vette highgain sound. Clean is het beduidend minder vind ik persoonlijk, je hebt dan altijd een randje. Maar voor classic rock, mits je dus voornamelijk met overdrive speelt een prima pickup.
    Laatst gewijzigd door arcane; 18 november 2009 om 20:47

Senior Member

Standaard

Nu wil ik voor voor mijn brug pickup graag een geluid van classic rock tot hardere vormen zodat ik altijd een stapje verder kan als het moet..
    misschien is het dan een idee om als bridge een powerrails te nemen voor de hardere muziek en dan als neck een dream 180 zodat we wel warme rocksolo's e.d. kunnen maken

maar zou ik hiermee niet de extra treble van de dream 180 teniet doen?

Senior Member

Standaard

Je hebt in elk geval niet zo veel aan die extra treble als je de PU alleen gebruikt voor een classic rock solo geluid. Al kom je misschien wel beter door de herrie van je band heen met een iets helderder geluid.

Ik weet niet of je de oplossing voor van-classic-rock-tot-moderne-metal wel in de PU moet zoeken. Met een geschikte versterker (+ eventuele effecten) moet je dat metal geluid eigenlijk wel uit elke humbucker met een behoorlijke output kunnen halen. De Dream 180 zou zelfs nog een beetje kunnen helpen. Meer treble betekent natuurlijk ook minder midden. Dus die irritante (persoonlijke mening!) 'scooped mids' metal toon zou er iets makkelijker uit moeten komen dan bij een 'gewone' PAF-achtige.

Van PU's met een extreem hoge output ben ik niet zo'n fan. Behalve scheuren kan je er eigenlijk niets mee. Bovendien klinken ze in elke gitaar hetzelfde. Wat natuurlijk wel een voordeel is als je gitaar eigenlijk niet zo best klinkt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten