-
19 december 2009, 01:45
Mesa's gaan er altijd veel te koop staan denk ik. Mensen kopen gewoon een Mesa als hun heavy droomamp en beseffen later dat er nog wel wat anders in deze klasse aangeboden wordt.
De Bogner knalt de rest eruit, dwz dat hij veel heavier klinkt als beide anderen. Niet de absolute winnaar. Zeker is dat hij een erg typerende sound heeft die staat als een huis, vooral met matige gainstand (wat nog steeds meer is als het gros van de andere amps). Als je snelle metal speelt gebruik die amp niet.
Wat opvalt is dat er ook een goeie clean uit elke head te halen valt. Gewoon op neck pup of fx'je erover, geen amp valt hierbij door de mand.
De 5150 EVH heb ik trouwens getest tegenover een 6505 en het was duidelijk te horen. Die 5150 speelt de 6505 er genadeloos uit. Het kan zijn of niet dat die dingen hetzelfde circuit hebben, maar het moet ergens vandaan komen: de kwaliteit van gebruikte onderdelen in dat circuit?
Ik moet de eerste 2x12 die me volledig aanstaat nog tegenkomen. Zal wss nooit gebeuren, ik heb een 4x12 gewoon nodig voor mijn sound.
MS
Laatst gewijzigd door Misery Signals; 19 december 2009 om 02:08
Tags for this Thread
Regels voor berichten