Dat cabinet vond ik erg gaaf en daar gaat mijn zelfbouw cabinet dan ook van afgeleid zijn. Misschien wordt het zelfs een 3x2 dus drie hoog en twee breed. En dan lekker diep zodat je veel geluid door het hout krijgt. In iedergeval ben ik iets aan het bedenken wat je niet zoveel zult tegen komen. De kast komt in iedergeval geen tolex op maar krijgt de MacW BBQ behandeling met daarna een faded finish.
Ideen genoeg iig.
tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf
Les paul: van mij.
SE: van mij
Kool Elfring: van mij
rest: had van mij kunnen zijn, maar vond't niet goed genoeg![]()
Ik haal alles wat ik me wensen kan uit de Engl SE. Voor mij echt een heerlijke amp, heb gewoon niks anders nodig. Ik heb geloof ik alle high gain amps getest die er in dit land te testen viel, en de SE was echt mijn beest. De xtc viel af, de Triamp van H&K viel af, etc etc. de SE was je van het :P ik heb 'm vorig jaar meegenomen naar de meeting, en men was het er unaniem over eens: tis je ding, of tis niet je ding :P is 't je ding, vind je 'm te gek, is 't niet je ding, vind je 'm verschrikkelijk.
@mac: heb jij dat ook gemerkt dat je engl beter klinkt op medium laag volume ipv full power? mijn SE klinkt iets beter, vind ik, als ik 'm zeg maar iets harder heb dan slaapkamer volume (nja, ok... optreden-volume, ook best, haha), maar volumes op 10, dat klinkt dan weer niet, alsof de eindbuizen dan ook gaan clippen, en de engl dan niet meer zo lekker strak klinkt als voorheen...
Ik vind de SE best een mooie versterker, samen met de Seve Morse mijn favo-ENGL's, maar 't is toch net niet "mijn ding".
Er zitten teveel opties op naar mijn idee. Dit kan in een studio en thuis een groot voordeel zijn, daar heb je de tijd om hem in te stellen, maar op een podium moet ie snel in te stellen zijn ben ik van mening.
De prijs van de SE (en SM) is ook best hoog, dus dat zet je wel even aan het denken/twijfelen.
Dat klopt, maar op dergelijke volumes kun je de gain knop van beyond infinity terug naar pre insanity / post oblivian draaien. Dat should do the trick ook bij die SE van jou. Het gevolg is dat hij meer gaat opleven, een beetje als een heel goed gemodde marshall(ish). Minder klinisch zeg maar maar genoeg defenity voor zover je gehoor dat aankan.
@H.Huisjes: je hebt helemaal gelijk. t zijn heel veel mogelijkheden, maar men gaat ervan uit dat je het opslaat onder een midi ding, en dat heb ik ook gedaan. Ik heb 12x10 knoppen, dus voor een set van 12 liedjes, klik ik constant eentje verder. ik begin met clean dan op 1, en dan klik ik door per keer dat ik door moet klikken zeg maar.
of ik heb gewoon onder de 10 knoppen in het eerste hoofdstuk zeg maar, gewoon alles al zitten wat ik die avond nodig heb, en dan met een sticker of duct tape opschrijven wat 't is. bv:
clean/presence1/master1
clean/presence1/master1/reverb (en dan afhankelijk van mijn smaak die dag met of zonder de bright switch)
crunch/presence1/master1
crunch/gainboost/presence1/master1
crunch/gainboost/presence2/master1
lead1/gainboost/presence1/master1
lead1/presence1/master2
lead2/presence1/master2
lead2/presence1/master1/tight/midboost/megalow punch
ik noem effe wat. afhankelijk van wat ik speel, druk ik dit zo in, ongeveer. tis dus echt niet zo dat ik dan eerst van supersqueecky clean naar pompende death metal ga, en dan alles moet omzetten, dat heb ik gewoon opgeslagen. en dan hoef ik ook niet te tapdansen, gewoon een druk, en gaan met die banaan. Lekker simpel. Juist omdat alles midi aan te sturen is.
Maar als ik bijvoorbeeld een avondje iron maiden ga spelen/coveren, is 't belachelijk om de setting die ik de 'fender twin' setting of de 'vox ac30' setting noem, te programmeren; die gebruik je bij maiden gewoon niet, toch? :P![]()
het is eigenlijk een 6 kanaals bak, met dubbele masters, dubbele presence, reverb per 2 kanalen in te stellen (bij clean wil ik vaak wat meer reverb dan bij mijn hoge crunch of high gain kanalen; mijn lead1 kanaal kan zonder de gainboost lekker jcm800-achtig klinken, niet ALS de 800, maar zelfde orde van (gain)grootte, en dan is reverb wellekker, maar minder dan bij clean, dus vandaar, 2 reverbs).
Bij m'n clean kanalen vind ik bv een greenback weer lekkerder, dus.... 2 speaker uitgangen, kiesbaar. Ik klik dan in midi aan dat m'n clean kanaal de greenback kant krijgt, en de leadkanalen de v30.
ik heb ingebouwd ook 2 powersoak-systemen. ik kan gaan van 100w naar 50 (2 buizen uitzetten), of van 100w naar 60w (modern/vintage) en dan bij die 2, 50 en 60 watt, half power indrukt, krijg je 25 a 30 watt. Scheelt je vrij weinig in headroom of output, maar wel in voicing. wat stugger in 't mid(laag) , wat rubberiger zeg maar, om Reinhold Bogner te citeren.
Ik hoor heel veel klachten zo van 'ja maar hij heeft half gedeelde eq per 2 kanalen'. ja..maar... Engl heeft perse hiervoor gekozen, en de namen zijn eigenlijk misleidend. Je hebt per kanaal 1 eigen treble knop, en dan per 2 kanalen mid en bas. De treble knop had eigenlijk 'tone' moeten heten, en bass en mid dezelfde naam, maar de naam is misleidend. je draait niet meer mid of meer bas in, je voic't de mid en bas eigenlijk. Of juist strakker in 't laag, en losser in 't mid, of wat meer 'schreeuw' in t mid, en laag wat flubberiger. mid opendraaien zoals je bij bv een marshall doet, heeft bij de SE veel en veel minder effect, omdat je niet je mids ermee boost en de rest wegscoopt, je voict 't m alleen. het 'door de mix prik' effect dat je wilt, moet je halen uit het feit dat de SE sowieso al gruwelijk zwaar 'prikt', en je kast en afstellingen. Staat ook in de handleiding overigens, ghehe. Engl wilde je de moeite al wegnemen van het zo instellen dat ie prikt, maar dat je wellicht 'jou' sound kwijt bent. prikken doet ie toch wel, je hoeft alleen maar je eigen tone in te draaien.
De Steve Morse vond ik ook te gek, vooral omdat je je hoge mids en lage mids 2x kunt instellen. Voor mij was ie te beperkt, omdat ik niet zozeer mijn mids, maar mijn hoog en laag wil instellen (om te zwijgen over relatief minieme prijsverschil, wat de SE extra levert, ik noem 2 kanalen, 2 presence, 2 reverb, etc etc).
eenv an de redenen dat ik koos voor de SE was ook dat om al die tones te halen die de SE trekt, ik diverse heads had moeten nemen... De powerball en de Hook Captain. Ik weet dan niet of ik net zo vaak had gespeeld als nu, en dat ik dat headwisselen wel zo tof had gevonden. Dit is alles compact in 1 head, en het klinkt (voor mij) ook nog eens te gek.
Hij gaat dan klinken, inderdaad, als zeg maar een ouwe marshall die zwaar over z'n nek gaat, maar soms is dat iets dat je niet wilt, omdat je dan je strakke sound mist.
Ik vind 'm overigens totaaaal niet klinisch. dat hoor ik ook over Bill Lawrence elementen, idem over qtuners, maar ik vind ze enorm dynamisch en precies, en leveren precies de tones die ik zoek.
Ik vind de steve morse nog wel erg interessant en de invader 100 wil ik nog een keer proberen. De engl SE vind ik weer erg hoog in de prijs en net wat te veel functies hebben. Ik ben zelf ook meer van de simpele maar voor mij juiste versterker. Liefst een die alleen die dingen heeft die ik wil en nodig heb maar dat wilt natuurlijk iedereen.
Ik ben nog lang niet klaar in mijn zoektocht naar goede versterker. Binnenkort de guitarking hoop ik dat meer duidelijkheid geeft. Er is gewoon TE veel eigenlijk om het allemaal bij te houden...
Favorieten/bladwijzers