Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 70 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 691

Discussie: John frusciante

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik denk dat als je goed naar By The Way luistert, en dan met name I Could Die For You, Minor Thing en Venice Queen, dat je dan nog verbaasd kunt zijn hoe goed die gitaren in elkaar zitten. Als je het hebt over hoe goed hij als gitarist is, en niet over of je de muziek mooi vindt.
    Yeah hier nog een. Ik vind By the Way harmonisch en technisch gezien wel het hoogtepunt van RHCP. Echt prachtige melodieën, gitaarpartijen en samenzang staat daar op. Adembenemend.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Dat moet ik wel sarcastisch opnemen. Ik vind David Gilmour qua gevoel leggen in zijn spel een van de betere gitaristen, maar een A blijft een A. Gilmour herken ik ook niet na 1 noot (tenzij zijn sound misschien), maar pas na een volledige lick.
    zucht

luister aub eens naar John zijn solo albums en live opnames als hij akoestisch speelt
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

De peppers moeten er gewoon mee kappen. RHCP zonder John is een Rolling Stones zonder Keith. De vorige wissel met Dave Navarro was ook niet bepaald een succes.

Senior Member

Standaard

Hmm historisch gezien is RHCP zonder Frusciante eerder de Stones zonder Mick Taylor of Ron Wood.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteRS Bekijk bericht
    De peppers moeten er gewoon mee kappen. RHCP zonder John is een Rolling Stones zonder Keith. De vorige wissel met Dave Navarro was ook niet bepaald een succes.
    De Peppers moeten gewoon lekker doen waar ze zin in hebben. Dave Navarro was nogal een mismatch met de (overige) Peppers, terwijl Josh vergelijkbaar is met hoe John zich tot Hillel verhield: grote invloed, maar toch een eigen stijl.

Senior Member

Standaard

Zijn er trouwens opnames van RHCP met Blackbyrd McKnight? Geweldige gitarist die met de Headhunters en P-Funk te gekke dingen heeft neergezet (o.a. de funkclassic God Made Me Funky), maar schijnbaar ook niet op z'n plek bij RHCP want hij was zo weer weg.

Moderator

Music

Ik baal erontzettend van, ik houd ontzettend van de Peppers met John erbij. Ongelofelijk de pest erin dat ik ze nooit live heb gezien
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Join the club Mitch

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Zijn er trouwens opnames van RHCP met Blackbyrd McKnight? Geweldige gitarist die met de Headhunters en P-Funk te gekke dingen heeft neergezet (o.a. de funkclassic God Made Me Funky), maar schijnbaar ook niet op z'n plek bij RHCP want hij was zo weer weg.
    Niet dat ik weet. Hij heeft in ieder geval niet meegewerkt aan de albums eind jaren 80 begin jaren 90.

Hij was eigenlijk de eerste vervanger van Hillel. Maar de Peppers zagen liever Frusciante komen.

Standaard

Hier trouwens een hele vette jam van John, Flea, en Josh: http://www.youtube.com/watch?v=6y1oo...eature=related

Welk effect gebruikt John hier? (ik gok een POG oid?)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten