Ik vind zijn spel gewoon niet dat sprankeltje magie hebben.
Ik vind zijn spel gewoon niet dat sprankeltje magie hebben.
En ik ken er dan maar weinig die meer emotie in hun spel kunnen leggen dan John..
Meningen hé![]()
niks geen sarcasme. Een A is ook niet zomaar een A. Ik zeg niet dat ik gelijk kan horen dat het John frusciante is (misschien ook wel), maar dat hij mij met een simpel A akoord al kan raken.
Gilmour is, net als BB King, Frusciante en Greenwood, uitstekend te herkennen aan één enkele noot. Één noot à la Shine On You Crazy Diamond, en je hoort of het Gilmour is of niet.
Dat terzijde, in sommige gevallen is een enkele noot of akkoord van Frusciante ook bij mij genoeg om mijn adem weg te nemen. Om het voorbeeld van de A maar aan te houden: With No one begint ermee. Prachtig!
De live sound en performance van Frusciante hebben een enorm grote indruk op mij gemaakt. Het was voor mij een van de redenen om te gaan spelen, een aantal jaren geleden.
Ik lees hier dat hij geen unieke stijl zou hebben. Dat is natuurlijk een mening, oké. Maar youtube bijvoorbeeld eens John Frusciante, en je krijgt talloze lessons/improvisaties in zijn stijl. Het kan ook niet anders. Als je zoveel materiaal maakt, over zo'n lange periode, dan heb je gewoon een eigen, unieke stijl. Punt.
Wat vinden deze mensen eigenlijk van zijn soloalbums?
Ik vind het doodzonde dat hij eruit is. Of de Peppers nu minder worden? Weet ik niet. Ze zullen sowieso niet meer zijn zoals ze waren (logisch), en dat vind ik minder.
RHCP was voor mij Frusciante. En hoe die John K. ook speelt, live zal hij altijd vergeleken woden met Frusciante, en dat is niet te winnen in mijn ogen.
Favorieten/bladwijzers