Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 57 van 70 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 691

Discussie: John frusciante

Senior Member

Standaard

Ik vind zijn spel gewoon niet dat sprankeltje magie hebben.

Senior Member

Standaard

En ik ken er dan maar weinig die meer emotie in hun spel kunnen leggen dan John..

Meningen hé

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    En ik ken er dan maar weinig die meer emotie in hun spel kunnen leggen dan John..

Meningen hé
    een van de weinige gitaristen die bij een gevoel kan losmaken alleen al bij het aanslaan van een A akkoord.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    een van de weinige gitaristen die bij een gevoel kan losmaken alleen al bij het aanslaan van een A akkoord.
    Dat moet ik wel sarcastisch opnemen. Ik vind David Gilmour qua gevoel leggen in zijn spel een van de betere gitaristen, maar een A blijft een A. Gilmour herken ik ook niet na 1 noot (tenzij zijn sound misschien), maar pas na een volledige lick.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Dat moet ik wel sarcastisch opnemen. Ik vind David Gilmour qua gevoel leggen in zijn spel een van de betere gitaristen, maar een A blijft een A. Gilmour herken ik ook niet na 1 noot (tenzij zijn sound misschien), maar pas na een volledige lick.
    Een A-akkoord is niet één noot, bestaat uit minstens drie
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

niks geen sarcasme. Een A is ook niet zomaar een A. Ik zeg niet dat ik gelijk kan horen dat het John frusciante is (misschien ook wel), maar dat hij mij met een simpel A akoord al kan raken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Gilmour is, net als BB King, Frusciante en Greenwood, uitstekend te herkennen aan één enkele noot. Één noot à la Shine On You Crazy Diamond, en je hoort of het Gilmour is of niet.

Dat terzijde, in sommige gevallen is een enkele noot of akkoord van Frusciante ook bij mij genoeg om mijn adem weg te nemen. Om het voorbeeld van de A maar aan te houden: With No one begint ermee. Prachtig!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Hij schrijft misschien geen 15 minuten durende prog nummers in 7/8 maat ofzo
    Dan zou ik eens naar Ataxia luisteren als ik jou was, daar doet Josh Klinghoffer tevens ook nog eens mee.

Senior Member

Standaard

De live sound en performance van Frusciante hebben een enorm grote indruk op mij gemaakt. Het was voor mij een van de redenen om te gaan spelen, een aantal jaren geleden.

Ik lees hier dat hij geen unieke stijl zou hebben. Dat is natuurlijk een mening, oké. Maar youtube bijvoorbeeld eens John Frusciante, en je krijgt talloze lessons/improvisaties in zijn stijl. Het kan ook niet anders. Als je zoveel materiaal maakt, over zo'n lange periode, dan heb je gewoon een eigen, unieke stijl. Punt.

Wat vinden deze mensen eigenlijk van zijn soloalbums?

Ik vind het doodzonde dat hij eruit is. Of de Peppers nu minder worden? Weet ik niet. Ze zullen sowieso niet meer zijn zoals ze waren (logisch), en dat vind ik minder.
    RHCP was voor mij Frusciante. En hoe die John K. ook speelt, live zal hij altijd vergeleken woden met Frusciante, en dat is niet te winnen in mijn ogen.

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rakker Bekijk bericht
    Dan zou ik eens naar Ataxia luisteren als ik jou was, daar doet Josh Klinghoffer tevens ook nog eens mee.
    Zal ik doen, ben wel benieuwd. Maar je snapt dus wel dat ik dat als voorbeeld gebruik en ff ter plekke heb verzonnen...gewoon lukraak wat getalletjes om mijn mening te onderbouwen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten