Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
Sorry, ik wilde je niet in twijfel brengen met het feit dat je vermoedelijk een nepepi hebt gekocht.
Maar in een oogopslag zag ik de verschillen met een echte epi zoals ze op de episite staan.

Hier heb je bijvoorbeeld een nepepi die misschien op dezelfde lopende band heeft gelegen als die van jou als ik het serienummer mag geloven.

EE080103230:
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
January 2008
Production Number: 03230

Het zou kunnen zijn dat je een legale epi hebt en dat die andere bestemd is voor de Aziatische markt, omdat het inkomen in die landen ook stukken lager is en die muzikanten daar ook op bekende merken willen spelen die ze kunnen betalen.
Maar kijk nou eens goed (en vergelijk met de foto's van de headstock van TS): die uit jouw link hierboven heeft het waterhoofd, de diamond inlay op de kop valt deels onder de ringen van de tuners, de schroeven in de TRC zijn anders en ook het lettertype van de TRC lijkt iets anders. Da's dus een faker, maar die van TS heeft al die eigenschappen niet, dus m.i. nog steeds een echte.

Dat serienummer is overigens wel zeer toevallig, dat moet ik toegeven. Wellicht toeval, wellicht zit er meer achter en moet ik een alu-hoedje gaan dragen M.b.t. de verdenkingen hier dat neppers uit dezelfde fabriek komen, dan verbaast het me nogal dat ze dan bewust en consequent bepaalde details gewoonweg fout maken (ze weten immers precies hoe het wel moet, het is dan in ieder geval efficiënter om dan alles exact hetzelfde te maken).