De 6100 vergelijken met de HOOK? Hmmm, op zich zijn het beide 3 kanaals versterkers. De HOOK heeft een gedeelde EQ op het 2e en 3e kanaal, maar daar heb ik tot nu toe geen moeite mee gehad.
Qua klank is het clean v.d. HOOK veel mooier, helderder, "het leeft", één v.d. hoofdredenen dat ik voor de HOOK heb gekozen.
Als je de 2e kanalen met elkaar gaat vergelijken, dan kom je bij de 6100, toch een beetje op een JCM 800 sound uit vind ik, terwijl de HOOK meer een Plexi-sound heeft met een prettige "korrel". Ik heb zelf nog nooit een Plexi gehad, heb er vroeger (20 jaar geleden ofzo) wel 's één bespeeld, maar toen was dat onbetaalbaar voor mij. Ik kan dus moeilijk verifiëren of het klopt wat ik zeg. Het is in ieder geval een lekker geluid, Marshall-achtig.
Het 3e kanaal v.d. 6100 klinkt erg dik en verzadigd, wel ideaal om solo's mee te spelen, voor het betere beukwerk gebruik ik een tubescreamer (OD808 ) om hem strak te krijgen. De drive (v.d. TS) staat dan op 0, de tone op 5 en de balance op 10.
Het 3e kanaal v.d. HOOK heeft minder gain, maar wel genoeg om lead solo's mee te doen. Voor het beukwerk ben ik nog op zoek naar een overdrive/distortion die beter bij de HOOK past dan de OD808. De OD808 doet het ook wel goed met de HOOK, maar ik heb het idee dat het beter kan.
Alle knopjes v.d. OD808 staan op 5 i.c.m. de HOOK.

Je hoort aan alles, vooral brom en sizzle e.d. dat de HOOK een kwalitatief betere amp is dan de 6100, maar de 6100 heeft zeker z'n goede kanten. Ik heb de HOOK trouwens nog steeds niet kunnen gebruiken met de band, omdat we de oefenruimte verbouwd hebben, maar a.s. woensdag gaat de vuurdoop komen.

En nu weer foto's van je rack posten.