Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 163 van 252 EersteEerste ... 63113153161162163164165173213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.621 t/m 1.630 van 2514
    Senior Member

Standaard

Mooie oplossing voor die Midimate!
    Alexander van Engelen

Standaard

Dank je!

Ik zag trouwens op je site dat je lava cable gebruikt, bevalt dat een beetje, is het ook aan te raden voor in een rack?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Dank je!

Ik zag trouwens op je site dat je lava cable gebruikt, bevalt dat een beetje, is het ook aan te raden voor in een rack?
    Voor pedaaltjes (op pedalenbord en in het rack) gebruik ik graag soldeerloos spul. Ik wissel(de) ze nogal graag ;-)

De toonkwaliteit van George L vond ik goed, en ik heb nooit problemen gehad met de pluggen. Maar op de een of andere manier lijkt George L kabel gevoelig voor andere apparaten. Afhankelijk van de positie van de kabels en andere pedalen (of stroomvoorziening) had ik regelmatig een brom, m.n. bij gebruik van loopers/switchers.

Dus daarom kwam Lava in beeld. Want:
    - gemakkelijk in NL te krijgen bij Premium Pedals
    - de specs van de ELC kabel zijn zeer goed
    - de haakse pluggen nemen de minste ruimte in beslag van alle pluggen dus meer ruimte voor pedalen
    Maar niet goedkoop, en wat moeilijker te monteren dan George L's. Na montage wel minder risisco op losdraaien.

Maarre, ik gebruik ze in het rack alleen voor de pedalen in de loops. Voor het directe signaal wil ik toch geen risico lopen, dus altijd betrouwbare, gesoldeerde kabels.
    Alexander van Engelen

Standaard

Ik heb George L gehad op mijn pedalboard en heb toen alles weer verkocht omdat ik naar rack overging, ik had ook niet meer de juiste lengtes toen.

Maar je vertrouwt het dus toch minder dan een gesoldeerde kabel, ook al worden ze niet meer gewisseld zoals op een pedalboard?

Ik heb nu een aantal standaard lengte patchkabels van Samson met neutrik pluggen die opzich goed zijn maar niet precies op maat.
    Dus het zou allemaal wat korter en netter weggewerkt kunnen, vandaar dat ik Lava overweeg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Maar je vertrouwt het dus toch minder dan een gesoldeerde kabel, ook al worden ze niet meer gewisseld zoals op een pedalboard?
    Ik heb nu een aantal standaard lengte patchkabels van Samson met neutrik pluggen die opzich goed zijn maar niet precies op maat.
    Dus het zou allemaal wat korter en netter weggewerkt kunnen, vandaar dat ik Lava overweeg.
    Ik ga op zeker als het bewegende delen betreft. De kabels die ik altijd in en uit moet pluggen (bv. tussen effectsloop en rack), of die bewegen (bv. tussen de uitschuifbare racklade en rest v/h rack), of waar wat trekspanning op zit, heb ik het liefst gesoldeerd.

Ik heb gekeken wat ik nodig heb en heb toen alles op maat besteld bij Uwkabelopmaat.nl. Prima service, snelle levering, goede prijzen. Wel goed vooraf nadenken over dingen als rechte en haakse pluggen ;-)
    Alexander van Engelen

Standaard

Haakse en rechte is belangrijk idd, vooral in een rack kan het erg uitmaken, ook wat betreft spanning op de kabel.
    Maar voor verbindingen die in principe altijd blijven bestaan zonder externe spanning zoals trek en beweging zou je dus wel lava aan kunnen raden?

Uwkabelopmaat.nl heb ik ook al even gekeken, lijkt me ook wel handig, maar dan moet ik eerst even gaan meten.

Edit: bij mij zou alles dus qua bekabeling vast zitten aangezien alles in een rack zit:

Laatst gewijzigd door interessander; 2 september 2009 om 12:24

Senior Member

Standaard

Zekers! Ik heb absoluut geen bedenkingen bij gebruik van Lava, zeker niet in jouw solide setup.

Helaas bestaan de kits uit hetzij rechte hetzij haakse pluggen, niet allebei (m.u.v. de dure "Super kit", weet niet of Premium die heeft). En een beetje extra kabel kan ook geen kwaad.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Mooie set, voor beide!!
    Waarom zou je schroefkabels gebruiken? Is het niet zo dat de verbinding tussen kabel en plug dan minder goed geleid dan bij een soldeerverbinding? En áls dat zo is: hoe vaak moeten je kabels uit elkaar dat het loont om dat te doen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Mooie set, voor beide!!
    Waarom zou je schroefkabels gebruiken? Is het niet zo dat de verbinding tussen kabel en plug dan minder goed geleid dan bij een soldeerverbinding? En áls dat zo is: hoe vaak moeten je kabels uit elkaar dat het loont om dat te doen?
    Volgens mij geleidt tin erg slecht en is zo'n schroefverbinding in theorie zelfs beter...

Maar ik weet er eigenlijk ook weer helemaal niets vanaf dus deze post mag genegeerd worden.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten