Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 164 van 252 EersteEerste ... 64114154162163164165166174214 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.631 t/m 1.640 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Volgens mij geleidt tin erg slecht en is zo'n schroefverbinding in theorie zelfs beter...

Maar ik weet er eigenlijk ook weer helemaal niets vanaf dus deze post mag genegeerd worden.
    Soldeerverbindingen geleiden best aardig aangezien het contactoppervlak erg groot is: tin zelf is inderdaad een slechtere geleider dan koper. Voordeel van solderen is oa dat roest het contact niet kan verslechteren over langere periode van tijd. Een goed schroefcontact geleid wel beter dan een soldeerverbinding, daar heb je gelijk in. Maar praktisch gezien is het verschil klein bij dit soort toepassingen.

Wat je in ieder geval nooit moet doen is een vertinde draad gebruiken icm schroef/drukcontacten. Tin roest vele malen sneller dan koper, waardoor de verbinding veel minder lang meegaat. In het geval van voedingen (hogere voltages als 230V) kan de toenemende weerstand door roest zelfs zoveel warmte-ontwikkeling veroorzaken dat er brand onstaat. Nu zal dat in de praktijk niet snel gebeuren, maar sommige normen eisen dat in commercieel verkochtte elektrische installaties geen vertinde draad in wrijvingscontacten gebruikt wordt.

Senior Member

Standaard

Meestal draai ik de koperdraad eerst vast aan het te solderen clipje, bij Neutrik pluggen druk ik de draad met de soldeerbout tegen het te solderen oppervlak, even heet laten worden, dan een druppeltje tin en vast.

Tin geleid inderdaad minder dan koper maar altijd nog goed genoeg, en het roest niet, maar er komt een oxide-laagje op, net als bij koper, zink, etc.
    Dit is alleen maar gunstig, want als er eenmaal een oxide-laagje opzit, roest het niet meer verder in tegenstelling tot ijzer.

Senior Member

Standaard

Cool Cat pedaal..!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Meestal draai ik de koperdraad eerst vast aan het te solderen clipje, bij Neutrik pluggen druk ik de draad met de soldeerbout tegen het te solderen oppervlak, even heet laten worden, dan een druppeltje tin en vast.

Tin geleid inderdaad minder dan koper maar altijd nog goed genoeg, en het roest niet, maar er komt een oxide-laagje op, net als bij koper, zink, etc.
    Dit is alleen maar gunstig, want als er eenmaal een oxide-laagje opzit, roest het niet meer verder in tegenstelling tot ijzer.
    Dat is inderdaad de beste manier om een soldeerverbinding te maken met een draad.
    En met roest bedoel ik oxideren. Roest is volgens mij per definitie alleen van toepassing op ijzer, niet op andere metalen, dus ik zei het sowieso fout: je hebt helemaal gelijk ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Dat is inderdaad de beste manier om een soldeerverbinding te maken met een draad.
    En met roest bedoel ik oxideren. Roest is volgens mij per definitie alleen van toepassing op ijzer, niet op andere metalen, dus ik zei het sowieso fout: je hebt helemaal gelijk ...
    Roesten is inderdaad de oxidatie van ijzer. Bij andere metalen wordt het corrosie genoemd.
    Zelf vertin ik altijd eerst het koperdraad en het te bevestigen oppervlak. Meestal gaat dat heel goed, maar de bout moet wel heet genoeg kunnen worden (ligt natuurlijk aan de grootte en het volume van het oppervlak).

Senior Member

Standaard

'k Had er nog geen fatsoenlijke foto van gepost volgens mij, 't is ook niet echt een "rack" maar toch ook weer wel.
    Het werkt echt heel goed op deze manier, ben in no-time klaar met opbouwen en afbreken.
    Edit: Het rack zet ik eigenlijk altijd rechtop naast de stack, beetje verborgen voor het publiek e.d.
    Er zitten drie adapters in een stekkerblok achterin het rack, 1 voor de Replifex, en 2 voor het pedalboard, de ENGL Z12 heeft een eigen voeding nodig, anders stoort ie op de rest d.m.v. een modulerende brom.

Dit is het spul waar ik het mee gebruik.
    Op dit moment gebruik ik m'n HOOK (recentelijk aangeschaft) het meest, en ik schakel de kanalen v.d. HOOK via de ENGL Z12/Replifex. De boosts en FX on/off gaan met de HOOK footswitch.

En het pedalboard:

Laatst gewijzigd door Henri H; 7 november 2009 om 20:58

Senior Member

Standaard

Holy Guacamole!

Senior Member

Standaard

Lekker hoor....altijd weer die hook he
    Heb zelf die 6100 marshall ook nog kort gehad. Was een te gek ding! Maar is alweer zo lang geleden en heb inmiddels veel andere shit gehad, hoe klinkt dat nou in vergelijking met de hook? Valt ie dan heeel erg tegen?
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

Senior Member

Standaard

De 6100 vergelijken met de HOOK? Hmmm, op zich zijn het beide 3 kanaals versterkers. De HOOK heeft een gedeelde EQ op het 2e en 3e kanaal, maar daar heb ik tot nu toe geen moeite mee gehad.
    Qua klank is het clean v.d. HOOK veel mooier, helderder, "het leeft", één v.d. hoofdredenen dat ik voor de HOOK heb gekozen.
    Als je de 2e kanalen met elkaar gaat vergelijken, dan kom je bij de 6100, toch een beetje op een JCM 800 sound uit vind ik, terwijl de HOOK meer een Plexi-sound heeft met een prettige "korrel". Ik heb zelf nog nooit een Plexi gehad, heb er vroeger (20 jaar geleden ofzo) wel 's één bespeeld, maar toen was dat onbetaalbaar voor mij. Ik kan dus moeilijk verifiëren of het klopt wat ik zeg. Het is in ieder geval een lekker geluid, Marshall-achtig.
    Het 3e kanaal v.d. 6100 klinkt erg dik en verzadigd, wel ideaal om solo's mee te spelen, voor het betere beukwerk gebruik ik een tubescreamer (OD808 ) om hem strak te krijgen. De drive (v.d. TS) staat dan op 0, de tone op 5 en de balance op 10.
    Het 3e kanaal v.d. HOOK heeft minder gain, maar wel genoeg om lead solo's mee te doen. Voor het beukwerk ben ik nog op zoek naar een overdrive/distortion die beter bij de HOOK past dan de OD808. De OD808 doet het ook wel goed met de HOOK, maar ik heb het idee dat het beter kan.
    Alle knopjes v.d. OD808 staan op 5 i.c.m. de HOOK.

Je hoort aan alles, vooral brom en sizzle e.d. dat de HOOK een kwalitatief betere amp is dan de 6100, maar de 6100 heeft zeker z'n goede kanten. Ik heb de HOOK trouwens nog steeds niet kunnen gebruiken met de band, omdat we de oefenruimte verbouwd hebben, maar a.s. woensdag gaat de vuurdoop komen.

En nu weer foto's van je rack posten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    En nu weer foto's van je rack posten.
    Okee!

Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten