Leendert heeft tegen mij min of meer ook gezegd dat het soort van ontwerp-foutje is. In de nieuwe Captains is het opgelost volgens hem.
It's not a plop...it's a feature....
Als Marshall, Mesa, Fender of Bogner dit op maar 1 amp zou hebben, zouden ze vreselijk afgekraakt worden. Maar omdat het Mr Haaksma wordt dit dus door veel mensen geaccepteerd. Hoort bij het karakter.....
Persoonlijk zou ik dus geen Hook meer willen. Even afgezien of het mijn smaak wel is. Als dit bij Marshall zou zijn, zou ik daar ook mijn bedenkingen bij hebben.
Dat vind ik een eenzijdige kijk op de zaken hebben. Het klinkt een beetje als een principe-kwestie. Dat is op zich OK, maar het beperkt je wel in je zoektocht naar een goed geluid.
Hoe vaak ik in de winkel bij nieuwe mesa/marshall modellen rammelende/microfonische buizen ben tegengekomen, voetschakelaars die het niet deden, kraak/brom/ruis bij NIEUWE versterkers... Dan kan ik ook wel denken "als de kwaliteitscontrole bij Mesa/Marshall/enz al ZO slecht is, hoe slecht moet het dan wel niet met de kwaliteit van de amp zelf zijn?!" maar ja, dat is natuurlijk drogredeneren.
Al zou mijn R40 een dikke PLOP hebben bij het schakelen had ik m nog gekocht: het is het geluid wat ik precies zoek en precies past bij mijn manier van spelen. Die plop is er altijd wel uit te sleutelen!
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ik had vroeger een customshop Fender Prosonic en die plopte zo hard dat je je te pletter schrok. Heb het ook al bij andere versterkers gehoord, o.a. Mesa en Marshall. Het is gelukkig op te lossen, dus het lijkt me meer een storm in een glas water. Overigens klinken die nieuwe HOOKversterkers dusdanig goed, dat je je wel eens zou kunnen bedenken.
Gewoon die nieuwe serie eens testen straks en dan zelf je mening vormen i.p.v alle schrikverhalen opeens, komaan, het bedrijfje bestaat nog maar kort, er valt nog veel te leren Robbert.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Het is niet eenzijdig, maar juist enorm praktisch gedacht. Als je een product op de markt brengt met zo'n designfout dan vraag ik me af wat er nog meer niet in orde is. Diezelfde vraag heb ik mij gesteld bij de Nova System van TC Electronics. Daar zat ook een nare fout in; maar daar zit een fiks team achter die het uiteindelijk ook echt oplost.
Alleen vind ik het verschil dat als een boutique bouwer een amp aanbiedt met zo'n designfout, ik ook ga twijfelen over de algehele kennis van de bouwer. De hoge prijs maakt wekt ook hoge verwachtingen.
Leendert is een uitstekende gitarist, daar zal ik helemaal niets over zeggen. Maar ik denk dat hij een bepaalde (basis)kennis van electronica mist om een goede en vooral degelijke amp op de markt te brengen. Het kan trouwens ook wijzen op haastwerk. Te snel een product op de markt willen brengen onder de heersende vraag. En dan vraag ik me af in hoeverre de rest van de amp goed ontworpen en gebouwd is. Is het soldeerwerk wel echt goed bijvoorbeeld? Worden de buizen wel met de juiste (wissel)spanning gevoed?
Er is tegenwoordig enorm veel aanbod, dus het beperkt me niet of nauwelijks. Daarbij ben ik dik tevreden met de sound die ik uit mijn CMW's krijg. Plopvrij overigensDe enige amp die bij mij het laatste halfjaar serieus GAS wist op te wekken was de Bandmaster die nu van Bernd is. Overigens is deze fiks door Chris gemodificeerd.
Nee, dat is terecht dat je dat afvraagt. Alleen moet je je ook afvragen of dat de kwaliteitscontrole van de fabrikant of van de winkel is. Door demo's en gebruik van de spullen kunnen deze dingen ook optreden als de amps er al een tijdje staat. Ik heb zelf overigens deze ervaring niet met Marshall, Mesa, Fender en Bogner.
Dat is natuurlijk je eigen keuze en het is altijd goed om te horen dat iemand tevreden is met zijn gear en ik hoop dan ook oprecht voor je dat je er nog heel veel plezier van zult hebben.![]()
Ik weet zeker dat je noooooooit meer iets anders zult kopen, je bent immers gitarist en zodra een gitarist z'n soundje of toooooooone heeft gevonden, dan is de zoektocht klaar![]()
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Ach. Ik heb de Studiocage nu 3 jaar en ben er meer dan ooit ontzettend blij mee. Thuis gebruik ik vooral mijn Marshall Studio 15 die ik al een jaar of 5 heb. Begin dit jaar nog de Soldano gekocht die niet voor niets te koop staat. Ik gebruik hem gewoon niet. Verder heb ik een Plexi+ die ik niet zo heel veel gebruik, omdat ik op het moment daar ook niet de muziek voor speel. Maar de Plexi+ en Studiocage geven mij eigenlijk alle mogelijke sounds die ik op het podium zou willen. Met de Studio 15 samen zie ik geen reden om voorlopig nog een nieuwe amp te kopen. Alles wat ik er nu bij koop is overbodig....
Favorieten/bladwijzers