Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 37 van 72 EersteEerste ... 27353637383947 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Van jezelf? Goed bezig kerel!
    Morris
    Ya man!
    Kost wel wat tijd maar af en toe moeten we ook wat terug geven aan het Internet ...
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Nu wel, ja. Maar was dat ook het geval op dag 1 dat de Axe fx uitkwam?
    Goed, hier heb je ook een punt mee, al vond ik de axe-fx samples die vanaf de release date uitwaren gelijk al beter als wat de digi tot nu toe laat horen, maar we zien wel wat de tijd zal leveren.
    Dat neemt echter niet weg dat je als je het niet eens bent met de mening van andere mensen het wel zo netjes is om dit soort kinderachtige (niet kloppende) opmerkingen achterwege te laten:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Volgens mij kijk je teveel TMF........
    www.icaros.nl

Senior Member

Standaard

Mijn opmerking over jouw vermeende TMF kijkgedrag was n.a.v. je opmerking "De indruk die ik kreeg is bv dat die digidesign echt waardeloos is...." en heeft niets met mening te maken en is nogal ongefundeerd. Daar wil ik het verder bij laten.

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Ik vind deze Plexi van de 11R toch wel erg lekker klinken: http://www.soundclick.com/bands/page...songID=8218581

Standaard

Mooi sound clipje. Echter, mijn probleem met die clipjes is dat het een aardige eerste indruk geeft maar dat de kwaliteit in grote mate wordt veroorzaakt door de speler en niet door het apparaat. Ik heb legio clipjes gehoord van Line6 en aanverwante produkten (Ik vond de Axe-Fx in eerste instantie zelfs een modder figuur slaan tov de Line 6 clips).

Afijn het lijkt een beetje een analogie met de foto wereld te worden. Iedereen fotografeert nu digitaal en zelfs de grootste twijfelaars zijn inmiddels over. De gitaar wereld lijkt eenzelfde kant op te gaan nu de bandbreedte van de signalen digitaal beter verwerkbaar is geworden.

Toch denk ik persoonlijk dat de gitaar wereld nog wat achter loopt omdat we in het begin staan van dit tijdperk. De modeling wereld staat voor de 2e ronde en dat is goed voor ons gitaristen. Wel jammer dat de digitale modeling het mooie van nostalgische buizen amps, effect pedalen en het zoeken naar die perfecte sound een beetje zal gaan ondermijnen:

Onlangs heb ik een Variax 700 gitaar gekocht. Fantastisch apparaat met alle bekende gitaar modellen aan boord.Hij klinkt behoorlijk goed en is zelfs bespeelbaar. Toch kreeg ik na enige tijd wel een beetje het gevoel dat het een preset doos werd en vond ik de klank steeds meer tegenstaan terwijl iedere keer als ik mn Gibson Les Paul of zelfs mijn jaren 80 Steve Vai JEM pak dat enthousiasme weer terugkomt. Ik denk dat ie dus eigenlijk goed is als reserve gitaar en anders moet de Variax maar vertrekken.

Kortom ik denk dat ik toch bij de standaard gitaar & buizen roots blijf en er mogelijk een goed modelling doosje voor erbij neem....
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 oktober 2009 om 12:34

Les Paul R8
    Guest

Standaard

De speler is altijd bepalend natuurlijk. De eerste Axe clipjes waren zeker niet super. En de beperking van de Axe is zonder meer de cab impulses die eigenlijk gewoon onder de maat zijn voor een dergelijk apparaat. We hebben die van Anand geprobeerd met veel beter impulses en dan is de sound gewoon erg goed.

Ik heb dit clipje ook geplaatst om te laten horen dat het totaal pakket van de 11R in ieder geval erg goed kan klinken. De impulses bij de 11R is erg veel zorg aan besteed.

Ik vind de discussie Axe vs 11R op dit moment nauwelijks relevant. Het is redelijk duidelijk dat ze allebei een goede feel hebben en een goede sound. De Axe heeft meer mogelijkheden en moet/kan meer getuned worden. De 11R is eenvoudiger en simpeler. Minder modellen, maar wat ik tot nu toe gehoord heb wel erg bruikbare modellen. De bediening is ook simpeler, waardoor je ook tijdens het spelen af en toe een aanpassing kan maken. Dat spreekt mij erg aan. Ik denk dat de 11R dit jaar nog wel in Lelijkstad terecht komt

Ook voor mij zal het geen vervanging worden van de buizenamps. Maar ernaast, met name voor opnames of een coverbandje kan dit ideaal zijn. Weinig gesjouw en veel sound.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Ik denk dat de 11R dit jaar nog wel in Lelijkstad terecht komt

Ook voor mij zal het geen vervanging worden van de buizenamps.
    In Dordrecht komt er ook 1. Idd geen vervanging voor een buizen bak.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Senior Member

Standaard

Ik had de Axe-Fx ook gepland om geleidelijk aan te kijken of ie de plaats kon innemen van m'n Bogner. Tussenstand: m'n Bogner is de afgelopen anderhalve week niet meer aan geweest, de Axe-Fx elke dag. :-)
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik had de Axe-Fx ook gepland om geleidelijk aan te kijken of ie de plaats kon innemen van m'n Bogner. Tussenstand: m'n Bogner is de afgelopen anderhalve week niet meer aan geweest, de Axe-Fx elke dag. :-)
    Ja maar de Axe is nieuw hè!! Als ik een nieuwe gitaar heb speel ik ook voornamelijk daar op, hoewel de vorige misschien wel beter klinkt of speelt.

Senior Member

Standaard

Heeft iemand al de Atomics in huis ?

Ik heb er 2 staan en gebruik nu voor het eerst de cabsims maar ik kom niet van een dozig
    hol geluid af.

Heb patches al van 0 opgebouwd maar welke cab ik ook pak overal heb ik het zelfde probleem mee... so far geen succes.
    The Axe over een poweramp en normale cabs met cabsim uit geeft me wel toneheaven.

Ik moet nog maar meer tweaken en het zal wel mijn beperking zijn maar vind het een slecht voorteken..

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten