Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 72 EersteEerste ... 25333435363745 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Heb nu wat uren gespendeerd aan de Axe-Fx en ik begin 'm te begrijpen én te waarderen.

Ik gebruik m'n pre-amp in de loop van de Axe (om effecten voor en na de pre-amp te kunnen zetten) en essentieel was het instellen van de juiste basislevels, zoals de effects-loop van de pre-amp en Out2 op max. volume (voor unity gain).

Als ik nu schakel tussen het direct geluid van mijn preamp (Bogner) en dat van een Fender Twin sim klinkt het allebei top!

Ook gewerkt aan mijn "ideale" routing, oftewel een sjabloon voor de meeste presets. Prachtig hoe dat werkt, met parallele paden en zo. Ook wat dingen uitgevonden die niet in de manual staan maar wel belangrijk zijn.

Met alle fx die ik regelmatig wil gebruiken, incl, een AMP block (voor als ik een amp sim wil gebruiken) en een FXL block (voor gebruik van mijn preamp) zit ik pas op 75% cpu gebruik.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Heej Yek,

Hoelang is de levertijd van de axe-fx?

Groet,

vin
    Don`t eat that yellow snow.

Senior Member

Standaard

Ik had 'm binnen een week van g66.eu.
    Dat kwam omdat ie nog Ultra's had liggen.
    Inmiddels zijn de normale Axe's ook weer op voorraad
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Hoi,

Op HRI wordt er al over geschreven; Digidesign heeft een modeller uitgebracht. Wat mogelijkheden lijkt hij wat beperkter dan de AxeFx, maar de feel en sound schijnen heel goed te zijn.
    En de prijs is stukken lager.
    Kijk maar eens op
    http://www.digidesign.com/index.cfm?...00&itemid=6862
    Ik vind die soundclips wel erg lekker, met idd 'bite' zoals oa Dan Huff in het filmpje zegt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Wat voor mij de Axe meerwaarde geeft is dat er CONTINUE wordt geupdate! Geen enkel bedrijf wat ik ken heeft zoveel voor zijn klanten over. Ik heb me niet verdiept in de Digidesign en heb daar ook geen behoefte aan omdat de Axe alles al doet wat ik zou kunnen dromen... Voor mij is het zoeken naar het perfecte geluid niet meer van toepassing omdat ik bijna alles uit de Axe kan halen. Enige nadeel is dat ik nu kijk naar andere gitaren (van de week een nieuwe gekocht )

Les Paul R8
    Guest

Standaard

De Axe en de Eleven Rack zijn gewoon verschillende apparaten. De Axe is geweldig, de support is fantastisch. Over die support vraag ik me wel af hoe lang hij dat kan volhouden. Het zou mij niets verbazen dat de technologie of zijn bedrijf wordt overgenomen door een grotere speler, waardoor er een boel kan veranderen.
    De Eleven is een veel goedkoper apparaat. Veel minder tuning nodig om een goed geluid te krijgen. Waar de Axe en de Eleven een belangrijke overeenkomst hebben, is de goede feel. De Eleven heeft daarbij een naadloze samenwerking met ProTools (wordt zelfs bijgeleverd). Daardoor is deze ook nog eens erg goed voor in je studio. Re-amping is standaard al aanwezig. Prijstechnisch kan hij zelfs met Line6 concurreren. Bij Thomann staat hij voor €839. Dat is inclusief ProTools. Daarbij kan de Eleven ook als hoge kwaliteits geluidskaart dienen voor ProTools. Veel mogelijkheden voor een heel redelijk bedrag. Bij mij wekt dit wel erg veel GAS op.

Standaard

Ook ff wat samples van die digi-toy beluisterd. Persoonlijk vind ik dat die digidesign al kwa geluid niet aan de axe-fx kan tippen. Daarnaast heeft de axe-fx ook nog een leuker aanbod van amp models erop zitten. De indruk die ik kreeg is bv dat die digidesign echt waardeloos is als je er flinke metal (lees: redelijke high-gain) geluiden mee wilt maken. Just my opinion though
    www.icaros.nl

Senior Member

Standaard

Ik heb ze ook 'ns beluisterd en het klinkt wel aardig, maar naar mijn idee toch te weinig 'adem'. En metal... tja...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb ze ook 'ns beluisterd en het klinkt wel aardig, maar naar mijn idee toch te weinig 'adem'. En metal... tja...
    Wat vinden de axe-fx bezitters van deze 11 rack opnames(gitarist David Torn)?

pumped nuzajh 01

cypress fog

clunch
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Senior Member

Standaard

Ik snap niet dat men nu al een mening kan vormen op basis van platgecomprimeerde soundclips op het net. Dat wat ik van de Axe fx en de 11 Rack hoor, kan ik ook maken met een GT8 of Line6, dan heb ik het nog steeds over soundclips. Maar waar het bij Axe en 11 juist om draait, is de "feel". Dat kun je niet horen via het net, dat moet je zelf ervaren.

"Daarnaast heeft de axe-fx ook nog een leuker aanbod van amp models erop zitten. De indruk die ik kreeg is bv dat die digidesign echt waardeloos is als je er flinke metal (lees: redelijke high-gain) geluiden mee wilt maken."

Nu wel, ja. Maar was dat ook het geval op dag 1 dat de Axe fx uitkwam?
    Volgens mij kijk je teveel TMF........

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten