Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 102

Discussie: RG350DX-opknapper

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Zo komt het allemaal nog goed!
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JER00N Bekijk bericht
    Welke backplate zoek je trouwens? Die rechthoekige die over de tremoloveren zit, of de backplate die over de controls zit? Ik heb namelijk nog wel een rechthoekige backplate over van mn RG270 die ik gemodificeerd heb naar hardtail... Als je geinteresseerd bent moet je maar PM'en
    De eerste stap is gezet!!! Ik heb een backplate voor de RG350DX. Thanx Jeroon!!
    Ik heb besloten om in eerste instantie alle missende onderdelen te zoeken. Daarna ga ik investeren in een tremolo en daarna de pick-ups.
    Uiteraard ben ik het internet al aan het afstruinen om te kijken welke tremolo en Pick-ups ik zal nemen. De tremolo kom ik wel uit.
    Maar de elementen vind ik altijd moeilijker. Ten eerste ben ik tot nu toe alleen met pick-ups voor mijn Gibson's bezig geweest. Een RG is natuurlijk een compleet andere gitaar én ik ga er andere eisen aan stellen. Ten tweede weet je eigenlijk na enkele repetities op je eigen gear pas of je tevreden bent.

Het moet een vette gilbak worden. Maar hij gaat over een vintage gevoicede amp (JCM800).
    Wat zijn jullie aanraders?

PS. Mijn camera is dood maar een nieuwe kan elk moment thuis bezorg worden. Even geduld voor de pics.

PPS. Wie heeft er nog een pick-up switch knopje liggen of weet waar ik die kan bestellen. Ik kan niets vinden..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Hey Jan,

Gaaf topic! Ik ben zelf momenteel ook bezig om een Ibanez RG samen te stellen. Super Wizard neck, interne electronica en RG body zijn binnen!! De trem en tuners heb ik besteld bij GFS (ben benieuwd naar de kwaliteit van die trem!). Het is verder nog even wachten op de pickups (voorlopig standaard V8 s1 V7, besteld via ebay)

Standaard

Ik heb zelf twee RG's waarvan een met een enkele PAF PRO in de brugpositie en een met een EMG 85 in de brug (verder stock). Allebei erg fijn, ik zou de PAF PRO zeker overwegen als ik jou was, hoge output met veel definitie.
    Ik denk dat dat wel een goede combi is met de JCM 800.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

De PAF Pro kwam ik inderdaad tegen als kandidaat. Ik dacht aak aan bijv. een Evoltution of in die buurt...
    Bij de brug heb je F-spaced nodig maar hoe zit dat bij de neck? Is dat standaard neck-spacing?

Senior Member

Standaard

De nut van Ibanezhalzen is wel zo breed dat daar ook een F-Spaced element kan.

Standaard

Evolution is ook een prima element maar wat droger (en strakker) dan een PAF PRO en heeft minder mids.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Wie kan mij wat vertellen over een Dimarzio Double Whammy Humbucker in een RG350DX?

Senior Member

Standaard

http://www.guitar-parts.nl/index.php...187&parent=115

Kan zoiets niet? er staan wel verschillende kleuren enz. op deze site

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    http://www.guitar-parts.nl/index.php...187&parent=115

Kan zoiets niet? er staan wel verschillende kleuren enz. op deze site
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat de strat knopjes en de RG knopjes heel verschillend zijn..... Is dat wel zo? Of zal het inderdaad passen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten