Guitar Info
Your guitar was made at the
Cort Plant, Korea
September 2001
Production Number: 2252
Een 2001-er dus.... Wat zegt dat? Goed jaar? Slecht Jaar?
Guitar Info
Your guitar was made at the
Cort Plant, Korea
September 2001
Production Number: 2252
Een 2001-er dus.... Wat zegt dat? Goed jaar? Slecht Jaar?
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Tja, ik moet ook eigenlijk een andere hobby zoeken dan Ibaneztaxonomie
Maar dan klopt het verhaal dus inderdaad. RG350DX'en uit 1998-2001 zien er uit zoals jij 'm nu beschrijft: witte pickups, zwart logo, TRS tremolo:
.
Dit dus in tegenstelling tot modellen van na 2003 die zwarte pickups hebben, een zilver logo en andere trems (Edge Pro II en later Edge III).
Maar dan zijn de pickups dus ook zeker Powersound pickups. In dat geval geldt voor zowel de pickups als de trem dat ze allebei geen topkwaliteit zijn.
De gitaar zelf: hij komt nog net een beetje uit de tijd dat Ibanez nog niet met vijf of meer verschillende fabrieken werkte en Cort was ook echt gekozen als goedkoper maar toch kwalitatief alternatief voor de relatief dure Japanse fabrieken. Cort heeft totdat ze voor Ibanez ook te duur werden als alternatief voor Japan zelfs ook veel duurdere Ibanezzen mogen maken, o.a. Prestige Sabers en basgitaren. Ik denk dus dat het wat betreft de basis best goed zit met die gitaar en je het op het gebied van RG350's niet beter kan treffen.
Shit daar had ik op gemaild maar die klojo wou hem niet opsturen
Cort Korea kan best goed zijn. Ik heb een tijdje terug zelf een Ibanez RG projectje gedaan, specifieke Ibanez onderdelen zijn heel moeilijk te krijgen. Andere tremolo's: goed meten hoever de studs van elkaar staan enz., gaat het passen of niet. Eerst maar eens kijken of je huidige tremolo problemen geeft. Elementen is een kwestie van smaak natuurlijk, Dimarzio, SD of EMG voor metal.
Ook leuk: zelf een "monkey grip" erin frezen*
* De Directie houdt zich niet aansprakelijk, enz. enz.![]()
Schaller is bij Thomann 329,- euro en de Ibanez Edge Pro 185,- Is de Schaller ook zoveel keer beter dan de Egde Pro? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die Edge Pro bij de betere hoorde.
Even voor de verwarring: er is zoiets als een Lo Pro Edge en zoiets als een Edge Pro, dat zijn twee redelijk verschillende trems (ook allebei goede trems trouwens), degene die je in je post linkt is een Lo Pro Edge.
Wat betreft vervangen: zelf heb ik nooit een TRS gehad en/of vervangen, maar zover ik begrepen heb, moet je voor zowel de Edge als de Lo Pro Edge als de Edge Pro de routing aanpassen, dit in tegenstelling tot officiële Floyd Roses of Schallers. Ik nog even niet naar de prijs gekeken, maar een normale Floyd Rose is blijkbaar goedkoper.
Kom je bij die originele Floyd Rose niet in de knel met die inbusboutjes waarmee je de snaren vastzet? Die steken uit aan de achterkant. Bij de Low ProEdge en die Schaller Low Pro zitten die inbusjes vlak na het kam gedeelte. Net als bij die originele TRS Trem.
Met routing bedoel je de vorm van het gat in de body?
De met routing bedoel ik inderdaad de vorm van het gat, die wil wel eens niet lang of breed genoeg zijn om netjes te passen. Wat betreft die zadelboutjes: dat zou inderdaad nog het geval kunnen zijn. Wat je zou kunnen doen is kijken of er ergens afmetingen van de routing staat die benodigd is voor een OFR (misschien op de Floyd Rose site? edit: hier dus) en die vergelijken met die van je eigen gitaar. Een andere optie is kijken naar een Floyd Rose Pro.
Wie heeft er nog een toggleswitch dopje liggen? Het liefst zwart.
PM-etje als je iets hebt...
Echt moeilijk te vinden!!!
Je kan ook eens kijken naar een Ping Floyd Rose, dit is de huidige fabrikant van original FR's. Kwaliteit schijnt goed te zijn en de prijs is lager dan bijv. Schaller.
http://www.axcessories.com/products.asp?cat=132
Kost zo'n 150 dollar. Wel even opletten of het past qua maten natuurlijk...
Welke backplate zoek je trouwens? Die rechthoekige die over de tremoloveren zit, of de backplate die over de controls zit? Ik heb namelijk nog wel een rechthoekige backplate over van mn RG270 die ik gemodificeerd heb naar hardtail... Als je geinteresseerd bent moet je maar PM'en![]()
Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
MySpace - Skybicycle
Favorieten/bladwijzers