Zo, voor ik met het hele verhaal begin eerst nog even een fotootje waarop je goed kan zien hoe de kleur is geworden:
Dan nu het begin.
Het eerste klusje was gelijk iets waar ik toch wel wat tegenop keek. Het verlijmen van de 2 delen van het topje. Daarvoor heb ik een stuk aanrechtblad genomen, aan beide zijden 3 sleuven gemaakt en voor elke kant een verschuifbaar latje met 3 vleugelmoeren:
Ik schuif de latjes zover naar binnen dat de twee helften als een tentje tegen elkaar staan. Dan draai ik de vleugelmoeren aan, smeer de lijm in de openstaande naad en duw beide helften naar beneden. Dit alles fixeer ik met wat andere balkjes en lijmklemmen:
De eerste keer ging gruwelijk fout. Na 24 uur drogen zag ik dat de ene helft hoger zat dan de andere. Een lijmnaad met een opstaand randje dus. Ik heb 'm toen maar op de naad doorgezaagd met de decoupeerzaag, de randen met de bovenfrees weer helemaal recht gemaakt en het opnieuw geprobeerd. De tweede keer was het bijna goed en wist ik dat het wel netjes zou worden na het schuren.
Job done.
Geleerd:
Je kunt bijna alle foutjes weer repareren als je er maar de tijd voor neemt. Je krijgt achteraf spijt wanneer je het niet doet.
Favorieten/bladwijzers