bump/extra info/vraagje
Zo, sinds binnenkomst behoorlijk wat uurtje (un)plugged gespeeld en 't is 'n KEEPER! Feel v/d hals is voor mij heerlijk, moet wel even checken/vragen wat de snaardikte is (SRV-style vermoedelijk), hals-element stond al goed qua hoogte, brugelement heb ik tijdens het spelen op gehoor omhoog gedraaid, meer helderheid en punch. Pinched harmonics: no problem.
-------------------------------------------------------------------------
De brug is ooit vervangen en er zitten (early 50s style) messing zadels op. Ik wil waarschijnlijk dat gaan vervangen door:
Callaham brug met stalen zadels (rand bij treble-kant is dan afgeschuind, speelt makkelijker voor mij)
of
eind jaren 60 Fender Tele brug d'r op zetten (heb ik nog liggen) met zadels v/e Fender Musicmaster brug (zo'n ding ligt hier ook) zodat het "helemaal vintage correct" is qua brug en zadels.
of
Fender/whatever replica brug/zadels halen voor 'n 62-type.
-------------------------------------------------------------
Ben even benieuwd naar meningen en vooral naar ervaringen.
Da's nou eens een mooi plaatje...![]()
Mooi setje, mooie foto!
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Tsjah, qua intonatie en andere noodzakelijke dingen maakt het me geen fuck uit eigenlijk. Ik heb messing wilkinson compensated zadels en die lijken ook iets meer te twangen en een dieper geluid te geven. Die kan ik je in ieder geval van harte aanraden ofzo. Heb ik toen uit engeland gehaald, ze waren geloof ik 7,50 pond.
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Stew Mac brass compensated zadels hier, ook zeer tevreden.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
NEE, geen brass (messing), liefst old skool ijzer!
Brass werd tot '55 gebruikt en klinkt wat warmer/ronder dan ijzer, bij deze early 60s style Tele (rw-board en elzen body) mag er nog IETSJE helderheid bij en 't is natuurlijk (lekker vintage-mieren-n**kerig leuk) omdat ook "correct" te krijgen....
Zo'n Callaham brug is niet goedkoop maar wel heel erg goed qua constructie en dan met metalen zadels (al dan niet compensated), ergonomisch 'n dikke plus dat de rand bij het element aan de treble-kant stopt, lijkt mij wel handig.
The story continues....![]()
Favorieten/bladwijzers