Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Ik moet iets bekennen... Ik had een AN in de brug zitten, maar die heb ik begin deze week vervangen door een ToneZone die ik nog had liggen...

De AN was gewoon te 'trebbly' en er was gigantisch veel verschil in warmte tussen de brug en de hals elementen.

ToneZone is weer iets te moddervettig, dus ik ga nog wel op zoek naar een ander (waarschijnlijk de Air Zone), maar hij is -voor mij- beter in de brug dan de Air Norton.
    hmm. raar, maarrr ik hoor dat steeds vaker om me heen, hoewel niemand dat op te merken heeft over mijn gitaar. Ik begin het idee te krijgen dat de air norton die ik heb liggen in mijn gitaar in de brugpositie niet helemaal een standaard pup is, en dat ie wat warmer gewonden is ofzo. tis namelijk wel gewoon een (echte dimarzio) air norton.

maar goed. in een epi zou ik sowieso beginnen met een wat helderere pup, omdat epi's dat vaker nodig hebben (meer treble en strak) dan een gibson. is mijn idee, maar ok....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joowhahn Bekijk bericht
    Inmiddels mn keus gemaakt, komt allemaal goed.

Ik heb echter nog 1 vraag: ik kwam een element tegen voor 7 snarige gitaren... kan die ook in een 6 snarige?? Of past dat niet
    (heb zelf nog totaal geen ervaring met 7 snarige modellen)
    geheel terzijde, maar lol

EDIT: nog een vraagje: wat is een F-spaced pickup precies??
    een f-spaced pickup is een pickup voor gitaren uitgerust met een tremolo (zoals bv. fenders).. die moet jij dus iig NIET bestellen..
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    geheel terzijde, maar lol

een f-spaced pickup is een pickup voor gitaren uitgerust met een tremolo (zoals bv. fenders).. die moet jij dus iig NIET bestellen..
    Mooi dat ik het weet, want anders had ik nu nl een probleem gehad :P

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    Ehm, fout?

Eerste hit op Google:
    Originally Posted by Wayward_Son
    Although some players believe that F-spaced pickups are only for the bridge position of tremolo bridge guitars, many guitars with fixed bridges (including late 1990s Gibson Les Pauls and Epiphone LPs) should have F-spaced pickups in the bridge position.

If you’re replacing a bridge-position pickup and you're not sure what your string-spacing is, it's usually better to get an F-spaced model. It is not necessary for the strings to pass exactly over the center of the polepieces for best performance, but it is wise to avoid a situation where the E strings are sitting completely outside of the outer polepieces.

So I would say no to your question .
    Edit:
    2e hit:
    Dit is een term die gebruikt worden voor de typering van elementen. F-spaced staat voor "Fender-spaced". Dit houdt in dat de afstand tussen de pole pieces (magneten) van het element is geoptimaliseerd voor gitaren met een Fender-achtige snaarafstand (de pole pieces staan iets verder uit elkaar ten opzichte van "normale" elementen).

"F-spaced" is de term die het merk DiMarzio hiervoor gebruikt. Seymour Duncan gebruikt de term "trembuckers" of "trem-spaced", omdat de snaarafstand op de f-spaced elementen vaak in combinatie met een tremolo wordt gezien (trembucker is dus een afkorting van "tremolo humbucker").

Er is geen harde regel te geven voor het type element dat je nodig hebt. Als je het niet zeker weet, meet dan de afstand tussen de centrums van het eerste en laatste pole piece Een afstand van 52 milimeter duidt op F-spaced elementen. Een afstand van 50 milimeter duidt op standaard (Gibson) elementen. Je kunt natuurlijk bij het vervangen van een element het oude element mee naar de winkel nemen. Daarmee weet je echt zeker dat je het juiste type element aan zult schaffen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Ehm, fout?
    klopt idd, meten is altijd beter..
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Standaard

Ik neem aan dat ik voor mn Les paul dus wel een F spaced pickup kan bestellen..
    Ik heb het geld al naar de winkel over gemaakt, en de niet F-spaced versie kost dus 2 euro duurder dan die F-spaced... ik hoop dat het gaat lukken.
    Wat n gedoe allemaal :P
    Nouja, we zullen zien.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik neem aan dat ik voor mn Les paul dus wel een F spaced pickup kan bestellen..
    Ik heb het geld al naar de winkel over gemaakt, en de niet F-spaced versie kost dus 2 euro duurder dan die F-spaced... ik hoop dat het gaat lukken.
    Wat n gedoe allemaal :P
    Nouja, we zullen zien.
    je moet de niet-f spaced hebben. f spaced is iets breder dan dat je nodig hebt namelijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    je moet de niet-f spaced hebben. f spaced is iets breder dan dat je nodig hebt namelijk.
    OK. Ik heb het geld al naar de winkel gestuurd, dus ik hoop dat er nog wat valt te regelen :P Ik kom namelijk met de niet F-spaced versie op 2 euro meer uit dan wat ik ze gestuurd heb..
    Ook wel heel slordig van mij, dat ik niet oplette dat er F-spaced in de beschrijving stond

vraagje Nieuwe elementen installeren

Zo, de elementen zijn binnen.
    Ik wilde ze installeren, en na het kijken van een how-to op youtube dacht ik dat het me wel zou gaan lukken, maar helaas.
    Mn gitaar ziet er anders uit, en ook de bedrading loopt vrij apart.

Zoals ik het nu zie loopt de brug humbucker naar de volume knop van de nek picup. (qua bedrading)
    De midden pickup loopt naar de 3 way switch, en de nek pickup naar de volume knop van de brug.
    Dit was hoe het zat zonder enige aanpassing.

Tevens heb ik zo te zien meer draden lopen dan in de instructie filmpjes die ik keek op internet.

Heeft iemand voor mij een goed diagram voor een black beauty les paul?
    Ik heb 3 Dimarzio elementen

Is deze brukbaar?

Of deze

Iedereen zegt dat het zo makkelijk en eenvoudig is, maar ik raak toch in de war wanneer ik mn les paul openschroef :P

Alvast weer heel erg bedankt!

Member

Standaard

ff een oud topic omhoog, ben vanavond aan de slag gegaan om alle 3 de pickups appart te kunnen schakelen ( de middelste door middel van de volume knop) ben aan de gang gegaan met dit schemaatje.

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer, had alles losgesoldeerd en weer vast, had toen de neck en midden pickup aan de gang maar de brug werkte niet. Weer alles gechekt en eea veranderd/ geprobeerd, nu werkt alleen de middelste en met de volume knop van neck gaat hij weer uit Morgen maar weer alles losmaken en overnieuw beginnen, kom er niet uit nou.

eventuele suggsties ....GRAAG

de originele pickups zijn het, komt maar 1 draad uit met daarin 1 ommantelde en in niet ommanteld draadje. Ben verder een grote noob op electra gebied .....maar probeer het wel .....ps kan eea geen schade aan de versterker veroorzaken ?

Ga nou maar een potje online pokeren ben het solderen/prutsen ff beu.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten