Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 66

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Cool!

Best wel vette combi!
    Zoiets wil ik wel!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Pff zeg waarom wordt er altijd een negatieve draai gegeven aan warmoth (dus orpheo's). Ik vind het er super uitzien! Geen discussie over Fender nodig lijkt me...het gaat om de Warmoths! Ik vind het een mooie subtiele carve!

Ik snap ook dat Orpheo vaak Warmoth noemt, simpelweg omdat mensen het vergeten/uitsluiten.
    Ik wil van de zomer een custom gitaar bestellen, of een Crimson of Warmoth. Dit lijkt me voor mij juist erg mooi. IK vind het mooier dan een gewone tele, kan nog wat worden met een exotische top zo!
    Volgens mij zegt er niemand iets negatiefs over Warmoth. Dus de posts nog maar eens lezen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

het is bij jullie ook nooit goed he? Ik geef alleen aan waar wat te vinden is, omdat ik her en der lees dat men dat ook wil. Dat het warmoth is, is toeval (nja, niet echt, ik volg behoorlijk strak wat daar gaande is). Het is gewoon heel dubbel van de meesten hier, en heel debiel. Aandelen, belachelijk.

Er word een vraag gesteld, waar vind ik dit of dit, en dan kom ik met een antwoord (warmoth, crimson), en dan is 't dus verkeerd dat ik zoiets suggereer. Bijvoorbeeld, een uit de kluiten gewassen les paul, hol, met firebird headstock. ja, crimson doet dat, en niet eens voor 3000E, hooguit 1700E. maar nee, ik mag crimson niet aanbevelen, omdat dat niet gibson oid is. maar als iemand anders 't doet, wow, goed idee.

stelletje hypocriete, achterlijke, bekrompen, kansloze rukkers.

Senior Member

Standaard

Ik loop nu een half jaartje mee in het gitaarwereldje en dit forum. Ik heb me verbaasd over de populariteit van de LP. Alsof dat de grootste, bekendste gitaar is bij de massa.
    Nou, vergeet 't maar, da's dus alleen zo onder gitaristen. Geweldige gitaren, natuurlijk, maar vraag een leek een gitaar te tekenen en het wordt óf een klassieke akoestische óf een strat óf een puntige, flying V of iets dergelijke. Geen LP.
    Dat een 'single cut body' iets bijzonders zou zijn, vernoemd naar een held, ontgaat echt iedereen die geen gitarist is. Het enige dat Orpheo's les pauls met een echte te maken hebben is dat het dikke planken zijn met een single cut en humbuckerts erin. Net als 50% van alle andere elektrische gitaren. En toch moet men ze hier Les Pauls noemen.

Persoonlijk vind ik het een beetje kermisgitaren, veel van die gibbies met hun aanstellerige gold top. En die PRSsen met hun groene en paarsen flame maple tops ook trouwens. Iew. Nu heb ik ook wel eens een wonderschone honeyburst oid voorbij zien komen, dus ze kunnen het wel.

Nee, dan liever het ingetogenere van Fender. Een tele is een tele is een platte plank, vastgeschroefde platte hals en single coil pick ups. Verder niks. Een strat is al een opgepimpte aansteler, vergeleken met een tele. Blij dat Fender niet mee doet met al die hoogmodische onzin. Alsof innovatie altijd goed is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Volgens mij zegt er niemand iets negatiefs over Warmoth. Dus de posts nog maar eens lezen.
    Ik zeg een negatieve draai. Warmoth wordt niet afgekraakt maar dit model wordt meteen vergeleken met fender tele's enzo...
    Dit model is lijkt mij juist voor mensen die geen standaard tele zouden willen, zoals ik. Beetje apartheid is toch goed. En custom is sowieso al geweldig, er zijn gitaren op de markt die ik 100% vind dus dan zou een bedrijf als Warmoth of Crimson de oplossing zijn.

Ik ben wel blij met zulke info hoor Orpheo

Kijk maar eens naar de Warmoth modellen van Orgasmocaster, vind ze vele malen mooier dan welke Fender dan ook.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Ik loop nu een half jaartje mee in het gitaarwereldje en dit forum. Ik heb me verbaasd over de populariteit van de LP. Alsof dat de grootste, bekendste gitaar is bij de massa.
    Nou, vergeet 't maar, da's dus alleen zo onder gitaristen. Geweldige gitaren, natuurlijk, maar vraag een leek een gitaar te tekenen en het wordt óf een klassieke akoestische óf een strat óf een puntige, flying V of iets dergelijke. Geen LP.
    Dat een 'single cut body' iets bijzonders zou zijn, vernoemd naar een held, ontgaat echt iedereen die geen gitarist is. Het enige dat Orpheo's les pauls met een echte te maken hebben is dat het dikke planken zijn met een single cut en humbuckerts erin. Net als 50% van alle andere elektrische gitaren. En toch moet men ze hier Les Pauls noemen.

Persoonlijk vind ik het een beetje kermisgitaren, veel van die gibbies met hun aanstellerige gold top. En die PRSsen met hun groene en paarsen flame maple tops ook trouwens. Iew. Nu heb ik ook wel eens een wonderschone honeyburst oid voorbij zien komen, dus ze kunnen het wel.

Nee, dan liever het ingetogenere van Fender. Een tele is een tele is een platte plank, vastgeschroefde platte hals en single coil pick ups. Verder niks. Een strat is al een opgepimpte aansteler, vergeleken met een tele. Blij dat Fender niet mee doet met al die hoogmodische onzin. Alsof innovatie altijd goed is.
    Pffff zeg wat is het nut van het afzeiken van Orpheo's gitaren? Kom op zeg
    Als ik een gitaar laat maken dan vind jij hem waarschijnlijk ook niet mooi maar dat boeit toch niet! Het gaat erom wat de eigenaar van de gitaar vind!

Ik vind een standaard tele juist lelijk, vind het op deze manier wel mooi. Komt zo wat minder primitief op mij over. Heb zeker wel wat met een standaard tele, vooral de fele sound vind ik heerlijk maar zal er toch geen een zelf kopen.

Het gaat er niet alleen om wat jij vind, het gaat erom dat dit voor andere mensen mooi kan zijn, bijvoorbeeld voor mij! En dit is echt geen mode gitaar, ik vind dit over 20 jaar nog steeds mooi...

En LPs zijn gewoon populair door die dikke sound... Toch mooi zon dik stuk hout!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht

voor jou niet, voor mij is innovatie wel goed. ik ga je niet overtuigen, of proberen, want dat is zinloos. Maar boeie, mij best. het enige dat ik wilde, was men erop attenderen. en daaruit komt alleen maar gezeik.

als ik straks een topic open met 'er komt bij gibson een tele' krijg ik ook gezever, maar pas als men goed leest, en ziet dat 't valley arts is, is t' WOW, GAAAF MAN!!!".

ridicuul.

ps: werkelijk voorbeeld uit het forumverleden alhier.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Kijk maar eens naar de Warmoth modellen van Orgasmocaster, vind ze vele malen mooier dan welke Fender dan ook.
    Cheers Mate!!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    als ik straks een topic open met 'er komt bij gibson een tele' krijg ik ook gezever, maar pas als men goed leest, en ziet dat 't valley arts is, is t' WOW, GAAAF MAN!!!".
    en het ironische is dat veel valley arts modellen door gibson gemaakt zijn met warmoth parts!!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

stelletje hypocriete, achterlijke, bekrompen, kansloze rukkers.
    af en toe vind ik het hier er best zielig aan toe gaan..
    het lijkt Nederland wel joh:|

iedereen heeft bepaalde voorkeuren, als iemand vraagt: wat denk je dat beter is een squier van €300 of een ibanez. dan zeg ik Ibanez niet omdat ik op allebij gespeeld heb maar omdat ik zelf een Ibanez heb en heel tevreden ben. dit is toch hartstikke logisch.
    Orpheo attendeert ons gewoon op iets, en dat dat toevallig een lievelings merk van hem is meer dan logisch want dat volg je op de voet.

mijn mening: blijf bij het punt en ga niet op de man spelen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten